De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: De gezonde regels voor afvallen en slank blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 12:15

Misschien minder koolhydraten en meer eiwitten proberen binnen te krijgen?
Veel groenten eten, veel fruit, als ik een paar dagen lang een broodmaaltijd vervang door yoghurt met fruit (wel een grote bak) val ik na een paar dagen ook af.

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 13:46

Afvallen gaat op mijn zenuwen werken, ik val niet tot weinig af, of ik kom opeens weer aan, dus dat wegen heb ik op gegeven (ik eet echt gezond). Wat ik tegenwoordig doe is meten, en daarbij merk je wel dat je centimeters minder worden (ook aan kleding, maar dat gewicht blijft gewoon 'zwaar').

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-05 15:19

Spetterlover schreef:
Dat ligt er denk ik ook aan wat je bij die maaltijden eet.
Als jij een maaltijd een appel vind, ja dan kom je van taart aan.

nope, een maaltijd is bij mij echt een maaltijd. Eet veel roggebrood met kaas of yoghurt e.d. Net een eetlijst ingeleverd bij de sportschool, dus zal binnenkort horen hoe mijn eetgedrag is zeg maar Maaltijden zijn bij mij dus wel echte maaltijden. Zelfs nog even rustig om 10 uur savonds (sport veel en eet daarna dus ook weer)

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-05 00:03

runningkawa schreef:
ff update

geen dubbelfris light meer gehad, alleen water
geen gewone kaas, alleen 20 + smeerkaas
geen ontbijtdrank meer
en overdag 1 snee brood minder.

De rest is hetzelfde gebleven.

resultaat: 0 kilo

Kawa: wat balen joh. Kan je nog wel een hart onder de riem steken met dat het misschien zo is dat je lichaam 'op gang' moet komen, of dat je wel afgevallen bent maar niet in gewicht (weeg je je voor het ontbijt, na toiletgang, zonder kleren?) omdat je water vasthoudt of spieren aangekomen bent. Het is toch altijd even afwachten waar iemand op reageert. Faas hier van bokt begon pas met afvallen toen ze koolhydraten ging skippen, na alles geprobeerd te hebben...

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 03:05

Ilse schreef:
Afvallen gaat op mijn zenuwen werken, ik val niet tot weinig af, of ik kom opeens weer aan, dus dat wegen heb ik op gegeven (ik eet echt gezond).

Ja raar is dat. Ik ben er sinds een tijdje al wel achter dat het vermoedelijk ook te maken heeft met mijn gemoedstoestand (positieve of negatieve stress) en hormonenhuishouding.

De volgende stap is dus daar eens rekening mee te houden (en vervolgens is enige acceptatie gewenst..)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:44

SuperSmurf schreef:
Spetterlover schreef:
Dat ligt er denk ik ook aan wat je bij die maaltijden eet.
Als jij een maaltijd een appel vind, ja dan kom je van taart aan.

nope, een maaltijd is bij mij echt een maaltijd. Eet veel roggebrood met kaas of yoghurt e.d. Net een eetlijst ingeleverd bij de sportschool, dus zal binnenkort horen hoe mijn eetgedrag is zeg maar Maaltijden zijn bij mij dus wel echte maaltijden. Zelfs nog even rustig om 10 uur savonds (sport veel en eet daarna dus ook weer)

Hmm nouja misschien komt daar dan wat uit en kunnen zij je tips geven als er iets niet in orde is..

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 08:58

jep dat hoop ik ook ja want ik weet tondertussen ook niet meer... Ben even zwaar gefrustreerd...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 12:51

Laura schreef:
runningkawa schreef:
ff update

geen dubbelfris light meer gehad, alleen water
geen gewone kaas, alleen 20 + smeerkaas
geen ontbijtdrank meer
en overdag 1 snee brood minder.

De rest is hetzelfde gebleven.

resultaat: 0 kilo

Kawa: wat balen joh. Kan je nog wel een hart onder de riem steken met dat het misschien zo is dat je lichaam 'op gang' moet komen, of dat je wel afgevallen bent maar niet in gewicht (weeg je je voor het ontbijt, na toiletgang, zonder kleren?) omdat je water vasthoudt of spieren aangekomen bent. Het is toch altijd even afwachten waar iemand op reageert. Faas hier van bokt begon pas met afvallen toen ze koolhydraten ging skippen, na alles geprobeerd te hebben...

Toen ik "volledig koolhydraatloos" at (fase 1 SB) viel ik zelf ook af. Maar eens ik ging toevoegen (zelfs gewoon een appel met een stukje kaas als 4 uurtje) kwam ik terug bij.
Hoe zou je dat dan oplossen?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:00

Laura, is meergranen brood ook goed? Of moet het echt volkoren zijn?
Ik zou graag ook wat gezonder gaan eten, ben niet echt veel te dik ofzo, maar ben de laatste tijd toch behoorlijk wat bijgekomen en zou me toch wat prettiger in mn vel voelen als dat er weer af was. Weeg momenteel 57kg en ben 1.59m groot. Moet dus wel eten wat de pot schaft, maar ga mn moeder toch vragen om als we pasta ofzo eten volkoren pasta te maken, alleen de aardappelen zal ik niet zo snel uit huis krijgen vrees ik, dat eten we toch wel 5 dagen ofzo per week. Kan ik dan gewoon de aardappelen overslaan en meer groenen of andere dingen eten, of is dat ook niet gezond?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-05 22:51

Eigenlijk kan je er een beetje van uitgaan dan hoe grover het brood, hoe beter. Hoe meer pitten hoe gezonder. En ook, hoe donkerder hoe beter, maar daat is de laatste tijd wat over te twisten omdat dat weer kleurstof schijnt te zijn bij eea. De beste soort is echt grof volkoren. En ik ga persoonlijk voor roggebrood.

Belsje: ik vraag me af of dat puur koolhydraat-probleem is of dat je gewoon een tijd (te) weinig hebt gegeten? Fase 1 Sb verliest iedereen meestal aardig wat gewicht, maar je kan er ook wel van uit gaan dat dat watergewicht is voor een deel.

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 19:17

Ik ben nu sinds anderhalve week ook aan het opletten wat ik eet. En het helpt best. Er is al 1 a 2 kilo af

-Ontbijt: Bruine boterham met kipfilet of beschuitje met kaas
Glas sinaasappelsap en een stuk fruit (meloen/appel)
-10 uur: een stuk fruit of een stuk meloen of allebij
-1 uur: 2 boterhammen met kipfilet
-Uur of 4: appel of stuk meloen of allebij
-6 uur: Biefstuk/tartaartje oid, komkommer, groente en als toetje een bakje yoghurt
- 's avonds nog een stuk fruit

Soms als tussendoortje ook nog een rijstewafel of plakje ontbijtkoek als fruit niet genoeg is.

Verder heb ik de cola enzo van het menu geschrapt en ben ik nu aan de water. En ik voetbal 3x in de week.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:15

Ik vind je broodbeleg een beetje eenzijdig, eerlijk gezegd. Hebben jullie geen ander?

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 20:24

vegetarische pate (tartex), sellerie salade, een beetje pesto ipv boter met een schijfje tomaat, wat sla en een (mager) plakje kaas

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 15:51

_Scarlet_ schreef:
Ik vind je broodbeleg een beetje eenzijdig, eerlijk gezegd. Hebben jullie geen ander?

We hebben wel ander broodbeleg maar dat vind ik niet lekker. Normaal eet ik op mijn brood heel veel boter met gekleurde muisjes.. Hou meer van zoete dingen, maar die zijn van het menu. Is kipfile en kaas niet goed dan?

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 18:09

Zazoutje appelstroop en gekleurde muisjes mogen ook. In gekleurde muisjes zit wel veel suiker maar bevat nog altijd weinig calorien in vergelijking met pasta's, vettere vleeswaren en kaas.
Moet je natuurlijk wel de dikke laag boter waarop ze blijven plakken achterwege laten.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 14:26

lindsey schreef:
Zazoutje appelstroop en gekleurde muisjes mogen ook. In gekleurde muisjes zit wel veel suiker maar bevat nog altijd weinig calorien in vergelijking met pasta's, vettere vleeswaren en kaas.
Moet je natuurlijk wel de dikke laag boter waarop ze blijven plakken achterwege laten.

Maar is het ook gezonder?

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:42

Ik weet niet of het al eerder gezegd is, maar een heel goed patroon is te vinden in het boekje van Sonja Bakker. Hierin staan weekmenu's waarmee je gezond en verantwoord kunt afvallen, maar ook je levenspatroon mee kunt aanpassen.

Het zal niet voor iedereen haalbaar zijn, maar als je de mogelijkheid hebt om tussen de middag yoghurt te eten of (af en toe) een gekookt eitje, is het zeker het lezen waard!

Het is ook heel variërend en er zitten geen rare shakes of dingen in!

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:58

Er schijnt een ware run op dat boekje te zijn geweest. 2 collega's van mij wilden dat gaan doen en dat boekje was in een mum van tijd uitverkocht.

Stalgenootje doet het en ze kan het goed volhouden.

Quest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 16:03

Ik ben er zelf ook mee bezig en ik houd het ook zonder moeite vol!

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:42

Ik heb ook een vraagje, is smeerkaas gezonder dan gewone (belegen) kaas? En als ik wil afvallen moet ik minder kolhydraten nemen, dus bv minder brood/crackers etc. maar waarmee kan ik dat dan vervangen? En hoeveel broodjes mag je dan per dag (met smeerkaas + tomaat)?
thanx

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 15:50

Nu is het koolhydraat arme dieet in de mode.
Maar brood en aardappelen zijn echt niet slecht voor je tenzij je er te vet beleg of te veel jus op doet.

Hier op bokt zitten ook dieetistes weet helaas niet zo gauw meer wie dat ook al weer waren maar die zullen het wat dat betreft wel met mij eens zijn.

En over of kipfilet en kaas gezonder zijn dan gekleurde muisjes.
Teveel kaas is ook niet goed is namelijk te vet.

Bovendien moet je natuurlijk ook nog een beetje lekker kunnen blijven eten. Doe je dit niet en kijk je alleen maar naar wat gezond is zonder het lekker te vinden dan hou je het toch niet vol.

Hoewel je natuurlijk ook aan bepaalde smaken kan wennen.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:53

Vervang bijvoorbeeld je lunch door een maaltijdsalade of door een ommelet. Je brood 's ochtends kan je vervangen door muesli (geen CRUESLI, en de variant zonder toevoegingen van vruchtjes suikers en chocola) of havermout of brinta. Ook koolhydraten, maar minder complexe dan brood. Ik zou dus wel met koolhydraten ontbijten (dan heeft je lijf ook het meeste energie nodig) en om een uurtje of 10 bijvoorbeeld een roggebroodje. De rest van de dag proberen de koolhydraten te vermijden. Als je 's avonds genoeg groente eet heb je helemaal geen kh nodig. Mocht je die wel willen eten kan je kiezen voor volkorenpasta of zilvervlies rijst.

Smeerkaas (slankie) is zeker beter dan volle belegen. Nog beter is toch kipfilet, kalkoenfilet.
Succes

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 15:58

lindsey schreef:
Nu is het koolhydraat arme dieet in de mode.
Maar brood en aardappelen zijn echt niet slecht voor je tenzij je er te vet beleg of te veel jus op doet.

Hier op bokt zitten ook dieetistes weet helaas niet zo gauw meer wie dat ook al weer waren maar die zullen het wat dat betreft wel met mij eens zijn.

En over of kipfilet en kaas gezonder zijn dan gekleurde muisjes.
Teveel kaas is ook niet goed is namelijk te vet.

Bovendien moet je natuurlijk ook nog een beetje lekker kunnen blijven eten. Doe je dit niet en kijk je alleen maar naar wat gezond is zonder het lekker te vinden dan hou je het toch niet vol.

Hoewel je natuurlijk ook aan bepaalde smaken kan wennen.

TE is nooit goed. Maar kaas of kipfilet zijn toch zeker wel beter dan muisjes, dat is nl puur suiker!

Brood of aardappelen zijn ook niet per definitie slecht, maar als je op een dag 6 broodjes eet zal het afvallen wrsch een stuk slechter gaan. Heb onlangs weer een wetenschappelijk artikel gelezen waarbij inderdaad aangetoond werd dat mensen die probeerde te lijnen met veel koolhydraten, eerder spier verbranden dan mensen die veel eiwitten en weinig koolhydraten eten. En op zich is het weer persoonlijk; de ene zal minder goed reageren op koolhydraten dan de ander.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:20

hmm en toch vind ik het een lastig verhaal. Ik probeer nu dus meer te varieren door ook yoghurt ed te eten. Eet nu ook regelmatig een omelet, maar koolhydraten (roggebrood, crackers ed) vullen nou eenmaal wél veel meer, dus grijp ik toch sneller naar zoiets!

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:23

Ik eet dus altijd crusli maar waarom is dat dan precies slechter? Eet nu 3 boterhammen per dag zal ik daar dan minder van maken? Want eet bv s'ochtnends magere yogurt met crusli (ga nu muesli nemen ) En s'middags ook 2 dit zijn oerbroden dus wel hele grote.