Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 22:06

citroen heeft geen enkele nut voor het afvallen, is eerder leuk voor de afwas. Aan de glazen water zitten 2 functies. Het brengt je maagdarmkanaal op gang waardoor bijv de stoelgang ook beter opgang komt. Verder is het kortstondige maagvulling en geeft het eerder een vol gevoel.

love_eros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:22

ik Bloos
door de vakantie kerst en oud en nieuw heb ik ik wel veel gegeten Bloos
dat word dus weer heel veel op me paardje rijden *LOL* Knipoog

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 23:59

Moet je paard trainen omdat jij te veel gegeten hebt?? Kun je er niet beter naast gaan rennen? Knipoog

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 10:55

Ik doe ook weer mee, maar niet via overgewicht.nl, die site wil dat ik 4 kilo doe over 4 maanden. Nou dat wil ik dus niet, en via het dieet van mijn moeder kan ik aan 1 kilo in de week komen. Ik weet ook dat ik dat kan, ik hoef alleen maar gezonder te eten en meer te bewegen en de kilo vliegen eraf. Punt is alleen dat ik me er zo moeilijk toe aan kan zetten om ook daadwerkelijk meer te gaan bewegen, dat is zo moeilijk en vooral met dit weer de hele tijd. Maar ja het is het een of het ander en ik wil toch ook wel graag een beetje strak aan het strand liggen van de zomer. Niet voor een ander,maar voor mezelf.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 11:53

Ben weer begonnen met Waight Watchers. Heb dat al eens eerder gedaan en bevalt best.
Je kan alles eten en zeker geen hongergevoel. Wel een hoop rekenwerk met dat puntensysteem.
Het valt me ook dit keer weer alles mee. Ik wil heeeeel graag 4 kilo eraf voor dat ik naar Kenia ga. Dat is op 10 februari, dus das ongeveer een kilo per week. Lachen
Als ik goed mijn dag indeel is er niets aan de hand, behalve zoals vanavond: dan staat er snitzel op het menu, en dat alleen is al bijna de helft van het aantal punten dat ik mag hebben. Die portie ga ik dus halveren...

Maar het gaat me weer lukken hoor!!!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 12:43

waarom wil iedereen eigenlijk zo snel afvallen Verward het is er toch ook niet in zeer korte tijd aangekomen Verward

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:51

Ik ben nu een week bezig en was in 5 dagen tijd 4 kilo afgevallen. Moet ik wel bij zeggen dat ik ook wel een 'beetje' teveel woog.
Ik wil er nu nog minstens 9 maar het liefst 12.
Ik ben dus nog wel even bezig want ik heb niet de illusie dat er iedere week 4 kilo vanaf gaat *LOL*

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:06

sjakie schreef:
waarom wil iedereen eigenlijk zo snel afvallen Verward het is er toch ook niet in zeer korte tijd aangekomen Verward

Ik weet heel goed dat het niet goed en niet gezond is om snel af te vallen.
Maar mijn probleem is nml. als het niet snel genoeg gaat, hou ik het niet meer vol. Ik val in het begin meestal 1 kilo per week af, dan kom ik op een punt dat ik niet meer afval. Mijn motivatie is dan weg en val ik terug in m'n oude patroon.
Dus.....hoe meer en sneller ik afval des te gemotiveerder ik blijf om het vol te houden.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:29

is de motivatie dan het afvallen of het resultaat en de voordelen die je van het afvallen hebt?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:58

Ze zeggen altijd dat je water moet drinken om afvalstoffen en weet ik veel wat allemaal te bevorderen.
Van de dietiste moest ik dat vroeger ook doen.

Maar maakt het veel verschil uit of ik nu een liter water of een liter spa rood of een liter cola light drink?

-1.9kg in de eerste week van mijn opnieuw aangevatte diëet van de diëtiste dus é. Niet op eigen houtje.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:04

in die zin maakt het uit dat spa rood water met bubbeltjes is en cola light een hoop spullen in verwerkt zitten die weer een zekere belasting op het lichaam geven. Daarbij kun je je afvragen of de voordelen van het drinken van vocht (dus ook de cola) opwegen tegen alle toegevoegde stoffen in cola.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:06

sjakie schreef:
in die zin maakt het uit dat spa rood water met bubbeltjes is en cola light een hoop spullen in verwerkt zitten die weer een zekere belasting op het lichaam geven. Daarbij kun je je afvragen of de voordelen van het drinken van vocht (dus ook de cola) opwegen tegen alle toegevoegde stoffen in cola.

Maar ga ik minder afvallen als ik spa rood en cola light drink in plaats van water? Of maakt dat niet uit? Ik drink dan geen liter cola light voor de duidelijkheid, maar 1.5 sparood en plat tesamen en dan 2 grote glazen cola light ofzo op een dag ...

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:28

sjakie schreef:
is de motivatie dan het afvallen of het resultaat en de voordelen die je van het afvallen hebt?

Tsja....dat is een goeie, ik moet er ff over nadenken.
Mmmm, ik moet gemotiveerd zijn om af te kunnen vallen en dan ben ik blij met het resultaat en de voordelen.

Ik zou dol graag zo'n 10 kilo lichter willen zijn. Waarom ik de motivatie verlies als het even niet mee zit.....ik heb geen idee. Ben ik gewoon niet sterk genoeg Verward .

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 16:34

Ik ben vandaag ook weer serieus begonnen. Een jaar de tijd voor 5 kg, moet toch lukken. Alleen is onze snoepkast nog niet leeg en ik kan niet leven op sla en beschuitjes. Gelukkig doet mijn vriend ook mee en proberen we zo niet te snoepen en onze maaltijden te beperken en niet alle restjes op te eten.

Succes allemaal.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:11

Over snel afvallen en jojo heb ik het volgende gekopieerd (weten jullie misschien al wel maar toch):
"Veel mensen besluiten tegen het einde van het jaar om vanaf 1 januari op dieet te gaan. Helaas resulteert deze beslissing vaak in een ongewenst effect: het jojo-effect. Om een jojo-effect te voorkomen is het belangrijk om te weten hoe een jojo-effect ontstaat:

Bij een dieet, waarbij iemand weinig kcal gebruikt, zet het lichaam de stofwisseling op een laag pitje. Dat betekent dat er weinig verbranding plaatsvindt; het lichaam wordt zuinig. Als iemand stopt met het dieet en weer zijn of haar oude voedingsgewoonten oppakt, dan zal het 'zuinige' lichaam deze extra voedingsstoffen opslaan. Tijdens de dieetperiode zal iemand zijn afgevallen, maar na die periode, komt iemand met zijn vertrouwde voedingsgewoonten juist extra aan doordat het lichaam zuinig is geworden en dus minder voedingsstoffen nodig heeft.

Om een jojo-effect te voorkomen is het belangrijk om na een dieet de voedselinname heel voorzichtig weer op te bouwen, zodat het lichaam zich kan aanpassen.
Wil je echt verstandig gewicht verliezen, dan is het raadzaam om je voedingsgewoonten blijvend aan te passen. Dus geen korte, snelle diëten, maar een structurele aanpassing met een lange-termijn-resultaat.

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:20

esther26 schreef:
proberen we zo niet te snoepen en onze maaltijden te beperken en niet alle restjes op te eten.
Succes allemaal.

Dank, jij/jullie ook. Misschien 'minder' snoepen ipv niet? Af en toe mag toch wel? Heel drastisch alles achterwege laten helpt volgens mij niet blijvend.
Niet alle restjes opeten, ook een goeie! Ook zo'n mam die altijd sprak over de kindjes in Afrika zeker Knipoog
Ga ik ook doen - gewoon iets minder van alles. Een handje chips ipv een halve zak is net zo lekker, slaat nergens op om maar te blijven graaien... Sprak zij dapper...

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 20:41

Kaya schreef:
Een handje chips ipv een halve zak is net zo lekker, slaat nergens op om maar te blijven graaien... Sprak zij dapper...

....met haar vrije hand in een zak chips Tong uitsteken Haha! .

Ik snoep nu stiekem ook nog, wat chocoladerozijnen of wat japanse zoutjes. Ik merk wel dat ik er met dit dieet minder behoefte aan heb en dat ik idd niet meer een hele zak chips leeg eet of een reep bonbonbloc wegwerk. Normaal vrat ik zo'n zak of reep gewoon in één keer leeg nu vind ik er na een paar chippies al niet zoveel meer aan. Zelfde geldt voor de chocola ben er op een of andere manier zelfs misselijk van als ik te veel snoep Ziek .

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 21:23

Belsje schreef:
Maar ga ik minder afvallen als ik spa rood en cola light drink in plaats van water? Of maakt dat niet uit? Ik drink dan geen liter cola light voor de duidelijkheid, maar 1.5 sparood en plat tesamen en dan 2 grote glazen cola light ofzo op een dag ...

Ik krijg altijd last van mijn buik als ik teveel light producten drink. Boos! .

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:24

Ziolette"]
....met haar vrije hand in een zak chips Tong uitsteken Haha! .
[/quote]O:)
[quote="Ziolette schreef:
Ik snoep nu stiekem ook nog, wat chocoladerozijnen of wat japanse zoutjes. Ik merk wel dat ik er met dit dieet minder behoefte aan heb

Wat voor dieet doe je?
Laatst bijgewerkt door Kaya op 10-01-05 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:25

spokey schreef:
Dat is het gevolg van de zoetstoffen die er in zitten. Kan nooit gezond zijn, die chemische rotzooi. In ieder geval is het laxerend, niet te veel dus!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:32

spokey schreef:

Ik van bijna alle dranken met veel koolzuur. Maar cola is het ergst.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:49

Kaya"]
Wat voor dieet doe je?
[/quote]

[quote="Ziolette schreef:
Yep en zoals je in mijn eerdere reactie kunt lezen nog goed ook . De eerste 2,5 week was ik al 4,5 kilo kwijt (vet geen vocht), de twee weken daarna ging het even niet zo hard omdat ik oa ziek ben geweest.

Het bestaat vooral uit goed en gezond eten, oa 2x twee boterhammen met beleg (of 1 croissantje), 2 stuks fruit, veel aardappels en groente, rauwkost, max 1 ons vlees, max 1 lepel jus, geen sausjes, weinig zout, veel water, zo min mogelijk suiker en zoetigheid behalve wat er in mijn menu voorgeschreven staat. Ik mag ook maar 1 beker melk per dag en dat was echt even wennen aangezien ik normaal zeker 1 liter melk per dag dronk.

Ik heb zelfs het idee dat ik meer moet eten dan normaal, heb totaal geen honger gevoel en mijn vetpercentage schiet omlaag OK dan! . Maar ik heb me al wel voorgenomen om met de kerst te zondigen, dus daarna kan ik weer van voor af aan beginnen Schijnheilig .

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 22:58

LIQUITA schreef:
Tsja....dat is een goeie, ik moet er ff over nadenken.
Mmmm, ik moet gemotiveerd zijn om af te kunnen vallen en dan ben ik blij met het resultaat en de voordelen.

Ik zou dol graag zo'n 10 kilo lichter willen zijn. Waarom ik de motivatie verlies als het even niet mee zit.....ik heb geen idee. Ben ik gewoon niet sterk genoeg Verward .

ik denk dat het probleem met de motivatie zit in het feit dat je niet een duidelijke reden voor jezelf hebt om af te vallen. Waarom wil je die kilo's kwijt? wat zijn de voordelen die het jou als persoon oplevert als je ze kwijt bent en daar en tegen over wat wil je er voor laten om dat doel te bereiken?
Als je dat op een rijtje hebt is het ook makkelijker te achterhalen waarom het even niet wil lukken. Vaak verlies je dan je persoonlijke doel uit het oog.

Qua drank maakt het voor het afvallen niet uit of je cola light drinkt of spa rood. Beide praktisch zonder kcal. Daarnaast ligt het eraan wat je lekker vindt en hoe je tegenover het gebruik van zoetstoffen staat.

Op het verhaal van het jojo-effect heb ik nog wat toe te voegen. Door te snel af te vallen verlies je geen vetmassa maar spiermassa. Dit betekent (wanneer je minder spiermassa hebt) je minder kcal nodig hebt. Hierdoor wordt het steeds moeilijker om af te vallen en zal je eerder aankomen. Val je daar en tegen langzaam af, dan verlies je vetmassa en blijft er voldoende spiermassa over om al die kcal te verbranden. Door te gaan sporten stimuleer je de aanwezige spieren om kcal te verbranden.

Linet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:05

Ik doe met je mee hoor!! Ik ben al begonnen met gezond eten, nu nog sporten, telt paardrijden ook?? Haha!

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 00:12

paardrijden levert ook aardig wat beweging op, dus ja, het telt ook mee bij sporten Haha!