Ik ben het over het algemeen wel eens met de meesten hier.
Krijsende kinderen omdat ze iets niet mogen van papa en mama, neem ze alsjeblieft mee naar buiten. Roken zowel binnen als buiten, gadverdamme!! Als ik op een terrasje zit en er gaat iemand roken, kijk ik hem/haar altijd heel lelijk aan in de hoop dat ze de hint begrijpen. Dat is echt één van de meest hinderlijke dingen als je lekker ontspannen ergens wil zitten drinken of eten.
Verder vind ik het echt belachelijk dat de restaurants in Nederland standaard Spa Blauw als enige optie voor (niet-bruisend) water hebben. Sorry hoor, maar in NL kan je juist het kraanwater zo goed drinken! Ik drink geen alcohol en frisdank ga je zo vol van zitten (en het is zo ongezond), dus ik vraag altijd specifiek om een glaasje
kraanwater omdat ik het echt van de zotte vind dat we in NL water uit flesjes drinken. En vaak krijg ik dan alsnog die Spa waarvoor ik meer dan €2 moet betalen!
Een uitgebreide keuze uit huisgemaakte toetjes vind ik ook een pré. Als ik uit eten ga, vind ik het héérlijk om een lekker en origineel toetje te eten wat ik thuis niet zou maken. Dus bijv. een bijzondere variant van een cheesecake of mousse.
En; groenten!!! Ik HOU echt van groenten. Die miezerige porties die je altijd krijgt... En die standaard salades met sla/komkommer/tomaat zijn ook zo saai. Geef me gewoon 100gr boontjes ofzo bij dat gerecht dat ik bestel

Ik ben ook vóór alle ingrediënten op de kaart. Ik hou bijvoorbeeld echt niet van olijven, maar laatst bestelde ik als voorgerecht een salade, waar prompt olijven in zaten. Hele maaltijd verpest. Verder ben ik iemand die niet van dressing/sausjes houdt, maar dat hoeft van mij niet standaard apart. Ik vraag dat altijd gewoon netjes.