Kipfilet in blik - waar te koop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:23

LindyH schreef:
Moet je doen. :D

Nou ik ben bij hoor :') Schattig hoor dat kwartelmootje, en Oscar geniet van je pleegmoederschap :P

Femke_Tweety

Re: Kipfilet in blik - waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:24

Kwart-kip op Blik.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:48

Mootje in blik? Of op blik :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:37

Eigenlijk wordt het gewoon tijd om die kwartkip even in een geopend blikje te zetten. }>

Dan is het echt een ingeblikt Mootje.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:17

Jaja, het is weer tijd voor het wekelijks fotomoment op het blik. Ik had gemerkt dat mevrouw het niet prettig vond om op het gladde karton te staan, dus het ik er een tapijtje op geplakt. Nu wilde mevrouw wel poseren. Het móet wel een hen zijn. :P

Afbeelding

En nog eentje met haar vleugel ingetaped. Het heeft wat moeite gekost maar uiteindelijk is het toch gelukt om de vleugel op zo'n manier te tapen dat ze er niet te veel last van had. Morgen mag het eraf. Ik ben benieuwd.

Afbeelding

Overigens denk ik dat het probleem met de vleugel het meest lijkt op wat hier staat: http://www.raising-chickens.org/is-my-chicken-okay-.html Er staken een paar veren naar boven zoals bij dit kuiken, en niet naar beneden, zoals bij eendenkuikens. Ik krijg het idee dat de term Angel Wing een soort containerbegrip is voor jonge dieren met een gekke vleugel en die verder niets zegt over het onderliggende probleem. Een beetje als de term koliek dus.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-20 19:11

Mootje <3

Wat staat ze mooi op haar podium!

Ik heb ook een vreemd setje tenen en kan er ook gewoon mee lopen.
Afbeelding

Ze lijkt echt op mij <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:22

Aaawh <3

Mootje is echt leuk! Ik vind het trouwens echt so lief en ik waardeer het hoeveel je voor Mootje doet Lindy! Echt complimenten *\o/*

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:35

Oscar schreef:
Mootje <3

[ [url=m/ofmyAW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze lijkt echt op mij <3

Jij hebt permanent getapete tenen. :D

De eitjes die ik vorige week bij de Sligro had gehaald en in de broedmachine had gedaan zijn trouwens allemaal leeg. Dat is misschien voor sommigen een geruststellende gedachte.

Toevallig heb ik vorige week iemand hier in het dorp gevonden die broedeitjes heeft. Daar ga ik morgen een berichtje naartoe doen, want Mootje moet wel broertjes en vooral ook zusjes krijgen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:45

Hahaha, wat een heerlijke wending heeft dit topic genomen.. Had het al eens gezien toen het net geopend was, en zag hem nu weer langskomen. Goh, toch even kijken. Huh? Een kuikentje? Op een blikje kip? :')

Dus ff bij gelezen, me vreselijk bescheurd van het lachen en ga nu ook ff meevolgen, heel benieuwd hoe Mootje uit gaat groeien. :))

Oh, en ik zat mij af te vragen wat dat bakje knikkers in haar kooitje deed. Tot ik het geloof ik al kon raden. Zodat ze niet verdrinkt in haar waterbak? Heb zelf kippies rondlopen en laat elk jaar een nestje uitbroeden, soms met eigen eitjes, soms met broedeieren als er teveel broers en zusjes rondlopen. Nu zijn kuikens sowieso mega goed in het zichzelf van kant maken op de meeste gekke manieren, maar heb er 1x eentje gehad die inderdaad in het water was verdronken. Ook een keertje eentje die onder het bakje vast was komen te zitten omdat iemand (moederkip?) deze had omgegooid. Dat was ook geen succes. Sindsdien altijd bakjes die niet om kunnen kiepen, of te ondiep zijn om in te verdrinken. Maar als mn eitjes (sinds donderdag liggen er weer broedeitjes onder 1 van de kippies) straks uit gaan komen ga ik dit ook eens proberen. +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:46

Oscar schreef:
Mootje <3

Ze lijkt echt op mij <3

Mis jij nou een teen?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:03

Serenity350 schreef:
Oh, en ik zat mij af te vragen wat dat bakje knikkers in haar kooitje deed. Tot ik het geloof ik al kon raden. Zodat ze niet verdrinkt in haar waterbak? Heb zelf kippies rondlopen en laat elk jaar een nestje uitbroeden, soms met eigen eitjes, soms met broedeieren als er teveel broers en zusjes rondlopen. Nu zijn kuikens sowieso mega goed in het zichzelf van kant maken op de meeste gekke manieren, maar heb er 1x eentje gehad die inderdaad in het water was verdronken. Ook een keertje eentje die onder het bakje vast was komen te zitten omdat iemand (moederkip?) deze had omgegooid. Dat was ook geen succes. Sindsdien altijd bakjes die niet om kunnen kiepen, of te ondiep zijn om in te verdrinken. Maar als mn eitjes (sinds donderdag liggen er weer broedeitjes onder 1 van de kippies) straks uit gaan komen ga ik dit ook eens proberen. +:)+

Ja, om niet te verdrinken inderdaad. Ze zijn die eerste dagen nog zo instabiel. En die kwartelkuikens zijn zo klein, die kunnen al verdrinken in een halve centimeter water als hun kopje net verkeerd terecht komt. Dat bakje was trouwens een glazen asbakje. Ideaal hiervoor, lekker ondiep en zwaar. Van die stenen tapasschaaltjes zijn ook fijn.
Op dit moment heeft ze een hoger bakje om te voorkomen dat het vol sneeuwt met houtkrullen, maar ik heb er ook nog knikkers in voor de stevigheid, want ze rent het zo omver als ze haar gekke kwartiertje heeft. En het is al bijna tijd voor een echte drinker, met een fles en een bakje met een vlottertje.

MarcoBorsato schreef:
Oscar schreef:
Mootje <3

Ze lijkt echt op mij <3

Mis jij nou een teen?

Oh, dat was me nog niet eens opgevallen. :oo :o

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:09

LindyH schreef:
Dat bakje was trouwens een glazen asbakje. Ideaal hiervoor, lekker ondiep en zwaar. Van die stenen tapasschaaltjes zijn ook fijn.
Op dit moment heeft ze een hoger bakje om te voorkomen dat het vol sneeuwt met houtkrullen, maar ik heb er ook nog knikkers in voor de stevigheid, want ze rent het zo omver als ze haar gekke kwartiertje heeft. En het is al bijna tijd voor een echte drinker, met een fles en een bakje met een vlottertje.

Geniaal. Ik heb een stapel glazen asbakken in de categorie "toch wel lelijk en we roken bijna niet meer" in de doos voor de kringloop gezet een paar weken geleden. Maar nog niet weggebracht gelukkig. :')

Had inderdaad voorgaande jaren stenen schaaltjes met een lage rand, maar daar is de laatste van gesneuveld een paar maanden geleden.

Met dank aan dit bijzondere topic nu al een oplossing voordat ik me goed besefte dat ik een probleem had. _O-

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:36

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 16:40

Oh my...... ze heeft weer wat hoor :+

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:57

Ik zal ook eens een beest hebben dat niet wat heeft...

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 20:58

Gewoon zonnebloem olie effe doppen dat je pleister doorweekt is en dan effe 5 min wachten en dan is hij zo los

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:40

Na alle perikelen met de pleister (zie andere topic) wil ik toch even melden dat het met de vleugel zelf nu helemaal goed lijkt gekomen. *\o/* Een paar veren zitten nog raar, maar de vleugel zit nu wel goed gevouwen, en daar gaat het om.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:49

*\o/*

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 21:31

Dat is supergoed nieuws! Ik las net dat het met de pleister ook nog een soort van goed was gekomen. Ben benieuwd wat ze morgen weer heeft.

Al enig idee wanneer je kunt zien dan het een meisje is? :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:14

:')

Bij wildkleur en varianten daarop kun je het zien aan de borstveren. Bij hennen zijn die bruin-wit gespikkeld, bij hanen zijn die roodachtig. Als het goed is komen de borstveren in de komende week. Eerder heb ik mijn hennen ook steeds gekocht op een leeftijd van 3 a 4 weken, omdat je dan kon zien dat het hennen waren.

Alleen is dit kuiken geen wildkleur maar cream. Ik geloof tenminste dat de kleur zo heet. Ik heb geen idee of bij die kleur de borstspikkels van hennen ook zichtbaar worden. Duidelijk zal het in ieder geval niet zijn. En de rode borst van haantjes zal helemaal moeilijk worden.

Dit is ongeveer de kleur die ze gaat worden, iets lichter denk ik. Ik heb geen idee of dit een hen of een haan is.
Afbeelding

Als het niet zichtbaar wordt kun je het met een week of 5 geloof ik zien aan de kloaka. Maar ik ben daar niet bedreven in en het is ook niet nodig. Als ie gaat kraaien, en dat verwacht ik ook rond die tijd, dan merk ik dat vanzelf. Gaat ie niet kraaien, dan verwacht ik rond week 6-7 het eerste eitje, en dan weten we zeker dat het een meisje is. :j

Het kan dus heel snel zijn, het kan ook nog een tijdje duren.

Oh, dit wordt wel erg als het een haantje is. Mootje is nu ook nog super tam geworden door dat pleistergedoe... Ze vindt het fijn om op mijn borst te zitten (ik moet daarbij steeds denken aan de theepot https://www.youtube.com/watch?v=WGijqYKKMEE :') ) Ik moet dat natuurlijk ook helemaal niet doen, maarja, ze is ook maar alleen.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 22:29

Ik kom even niet meer bij :D . Ik als vegetariër had ooit uit verbazing in dit topic gekeken, Kip uit blik, nooit van gehoord ....
Zie ik een maand later dat dit topic nog bestaat dus kon het niet laten even te klikken ( was er een hele kip uit blik community ontstaan ? ) ... en toen kwam Mootje in beeld <3

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 13:03

Als dat de kleur is die Mootje zou krijgen dan is dat wel een hele mooie kleur, ook als haan :j

Dan kun je er nog voor kiezen om Mootje als dekhaan aan te houden en er bijzondere kleurtjes mee te fokken :D

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:20

Ja, en als die angel wing inderdaad genetisch is kan ik bij elk kuiken pleisters gaan plakken. No way. :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-20 20:21

Ach je weet nu in elk geval hoe een pleister eraf moet :))

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 18:26

Deze week even geen foto op het blik, maar een video van Mootje's allereerste stofbad! Als je al bijna al je grote kwartelveren hebt moet je die natuurlijk wel fatsoenlijk kunnen wassen.

https://vimeo.com/409810784
(Jammer dat ik het hier niet direct kan plaatsen.)

De borstveren zijn afgelopen week gekomen, maar zoals verwacht is er geen chocola te maken van de sexe. De afgelopen dagen zijn ook de veren bovenop haar kopje doorgekomen. Alleen het 'gezicht' is nu nog geel dons.

We hebben trouwens een enerverende week achter de rug. Naast het pleistergedoe van begin van de week, kreeg ik zaterdagochtend een hartverzakking toen ik beneden kwam en het hok leeg was! Mootje bleek een nachtje op stap te zijn geweest. Ze moet daarvoor wel zeker 30 centimeter hoog hebben gesprongen om uit het hok te komen, door een vrij kleine opening ook nog. :=
Gelukkig zat ze rustig op de grond en kon ik haar zo oppakken. Geen idee hoeveel uur ze door mijn woonkamer heeft gewandeld, maar ze had erge honger dus het zullen wel een paar uurtjes geweest zijn.
Voortaan het deksel maar op de kooi doen. :o

Verder was ik gister jarig dus Mootje heeft mij vergezeld met videobellen, en ze heeft via de camera kusjes uitgedeeld aan neefjes en nichtjes.

En daarna kwamen mijn ouders taart eten op de stoep, op gepaste afstand. Natuurlijk moest ik Mootje even laten zien, dus die heeft ook een tijdje in haar kooi op de stoep gezeten. Lekker in het zonnetje.

Geen wonder dat ze deze week niet zo'n heel grote groeispurt heeft gemaakt. Alle andere dingen hebben genoeg energie gekost.