Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Wie heeft er nog lekkere kha/keto recepten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:27

Die ga ik inderdaad ook eens proberen. Drink nu bulletproof thee, smaakt ook wel redelijk, maar een keer wat anders is ook niet weg.

Maak de thee trouwens van een kop pu erh thee extra sterk. Tl kokosvet, scheut kokosmelk, paar druppen vanille aroma en wat zoetstof.
In de blender en dan opdrinken.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 09:54

Ik doe vanaf de zomervakantie ook koolhydraat arm eten en ben inmiddels van de 78 kilo naar de 68 kilo gegaan :D Heb al veel dingen uitgeprobeerd en nu het hier wat actiever wordt wil ik wel meekletsen :)

Kelly_Taco schreef:
Gebruiken jullie een app?

Ik heb tot de herfstvakantie de app MyFitnessPal gebruikt omdat ik niet wist wat ik precies kon eten en op deze manier een beetje inzicht daarin kon krijgen (niet alleen dat ik dus onder de 50 gram koolhydraten per dag bleef maar ook dat ik de eiwitten/vetten haalde. Heel gemakkelijke app omdat je producten kan scannen, maar je moet in het begin wel echt veel afwegen enzo om te weten hoeveel bv 30 gram kaas is enzo.

Momenteel aardig een balans gevonden en voor veel van de koolhydraat rijke producten een goede ‘vervanger’ gevonden. Eet vriendlief spaghetti dan heb ik gevulde aubergine, curries zonder rijst maar met extra bloemkool/broccoli enzovoort.

Als tussendoortje zweer ik bij kaasblokjes en cervelaatworst/leverworst, zonder dit “verjaardagsvoer” (zoals collega’s het noemen) had ik het echt niet kunnen volhouden.

Ik wil no 5 kilo kwijt en dan is het kooi geweest, gaat momenteel ook langzamer omdat ik minder streng doe als in het begin, maar dat is ook niet erg :)

Succes allemaal!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:09

Die mousse klinkt heerlijk die ga ik van de week eens maken.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 10:12

BloemBloem schreef:
Kelly_Taco schreef:
Gebruiken jullie een app?

Nee, wel gedaan. Mijn ketobuddy om de macro's uit te rekenen en myfitnesspall voor het eetdagboek bij te houden.

Maaike dat klinkt heerlijk :9

Heb jij niet heel snel dat je over je eiwitten heen gaat?
Ik ben natuurlijk niet echt zwaar en ik zou nu dus 74 eiwit moeten hebben maar ik ga daar toch vaak overheen.
Vetten en koolhydraten zit ik wel goed.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:17

Geen idee Kel, ik hou het echt niet meer bij :)
Het gaat alleen niet zo hard als normaal.

Sport nu ook drie keer in de week, en dat heb ik nooit eerder
gedaan :n misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

Zou die ricotta ook vervangen kunnen worden door wat anders?

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:21

Chocolademousse of koffiemousse maak ik altijd met mascarpone. Misschien dat dat voor de citroenmousse ook wel prima kan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:25

Sannanasje schreef:
Chocolademousse of koffiemousse maak ik altijd met mascarpone. Misschien dat dat voor de citroenmousse ook wel prima kan?

Ik vind de structuur van Ricotta, en overigens ook van Hüttenkase echt
om te kotsen :r :o :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:30

Ricotta knapt wel hard op als je het flink met de mixer mishandeld. Huttekase is niet te redden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:36

Katja schreef:
Ricotta knapt wel hard op als je het flink met de mixer mishandeld. Huttekase is niet te redden.

Ik durf het niet aan :o :D :))

Ontbijt is hier toch vaak yoghurt met een flinke klodder slagroom en kaneel, of met
walnoten.

Vanmorgen lekker weer een ei gebakken :9
Vervelende is alleen dat mijn dochter die nu ook wil als ontbijt, hahah,
dus ik moet mijn wekker echt eerder gaan zetten, want het was flink stressen
vanmorgen :+

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 11:44

Whahaha Cin het is ook zo'n lekker prinsesje!!

Ik ga eens slagroom ook gebruiken in de yoghurt.. ik krijg er nu zo'n last van mijn buik van als ik het als eerste eet.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:00

Verwende k*t prinses zeg ik nog wel eens voor de grap :oo :') _O-
Maar goed, ze weet in ieder geval wat ze wilt.

Slagroom in yoghurt vind ik echt zo zo zo zo zo lekker :9 :9

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 12:17

Ik kom even meelezen hier voor wat leuke receptjes :D Ik wil gaan carb-cyclen, dus op mijn rustdagen minder khd eten en op trainingsdagen iets meer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:52

Dreamy! :wave:

BloemBloem, zou dat niet te maken kunnen hebben met extra spiermassa? Dat je daardoor weinig afvalt en vet omzet in spieren nu je zoveel sport?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:54

Oscar schreef:
Dreamy! :wave:

BloemBloem, zou dat niet te maken kunnen hebben met extra spiermassa? Dat je daardoor weinig afvalt en vet omzet in spieren nu je zoveel sport?

:wave: <3

Bloembloem, dit bovenstaande kan heel goed het geval zijn. :j En op een gegeven moment gaat het sowieso niet meer zo hard, is eigenlijk vooral in het begin als je echt meer gewicht hebt dat het snel gaat bij verandering.

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 15:07

BloemBloem schreef:
Ik vind de structuur van Ricotta, en overigens ook van Hüttenkase echt
om te kotsen :r :o :=

Ricotta heb ik tot nog toe alleen maar in de pastasaus gebruikt, dan lost het mooi op dus merk je niks van de structuur.

Hüttenkäse vind ik ook niet ok. Klontjes in je melk/kaas/yoghurt/whatever hoort gewoon niet! :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:06

Gaat dat zo snel? Ben echt nog maar 5 keer gegaan ofzo. Moet ook niet zo blind staren op dat getal, maar stiekem voel ik mij toch net 62kg het fijnste :o

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:07

BloemBloem schreef:
Gaat dat zo snel? Ben echt nog maar 5 keer gegaan ofzo. Moet ook niet zo blind staren op dat getal, maar stiekem voel ik mij toch net 62kg het fijnste :o

Doe je krachttraining? Je kunt de dag na een training ook zwaarder zijn ivm vocht in de spieren na een goede workout :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 16:31

Dreamy schreef:
BloemBloem schreef:

Doe je krachttraining? Je kunt de dag na een training ook zwaarder zijn ivm vocht in de spieren na een goede workout :)

Ik loop hard in een groep. We wisselen soms wat squats en lunges af tijdens het lopen.

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:14

Je houd idd meer vocht vast als je sport, zeker in de begin fase. Iets met spieren hebben vocht nodig om te herstellen.

Wanneer ik me weeg moet ik dit altijd doen na een dag zonder sport.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:46

Ik kom enorm aan van sporten daarom blijf ik dit moment zo heel ver van de weegschaal vandaan. Toen ik begon met lijnen anderhalve week geleden heb ik een korte broek uitgezocht waar ik 4 maart in wil passen. Bij voorkeur met een beetje buffer aangezien ik op vakantie niet slanker gaat worden.

Vandaag heel veel gereden en ik zit nu al op meer dan 3500 kcal. verbruikt dus ik ga vanavond voor een salade met geitenkaas, veel spekjes, pijnboompitjes, avocado en nog veel groentes. Mag wel een beetje bijeten want ik heb niet zoveel gegeten vandaag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:01

Alle boeken van Pascale Naessens staan boordevol recepten die aan jullie wensen voldoen :)

Wat ik mij afvraag, als dat hier tussendoor even mag,
Wie van jullie rijdt / sport er ook fanatiek in combinatie met koolhydraatarm eten?

Voor mij is het namelijk onmogelijk deze combinatie.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:10

Zo zeg, dan heb je al behoorlijk wat verbruikt vandaag, Katja!

Djali, ik ben geen fanatieke sporter. Tegenwoordig wel een fanatieke beweger, maar ik heb wat beperkingen waardoor het qua kilometers enzo voor anderen denk ik weinig voorstelt, maar waar ik wel heel veel moeite voor moet doen.

Ik heb vandaag de bloemkoolrijst in huis gehaald en er vanavond nasi mee gemaakt. Flink wat groeten erbij, wat ei en verder nog spiesjes met sojamarinade. Smaakte echt goed. En jullie hadden gelijk: bloemkoolrijst smaakt niet naar bloemkool :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:19

Djali schreef:
Alle boeken van Pascale Naessens staan boordevol recepten die aan jullie wensen voldoen :)

Wie van jullie rijdt / sport er ook fanatiek in combinatie met koolhydraatarm eten?

Ik heb vandaag 5 paarden gereden waarvan de meest groene op ZZZ niveau loopt dus echt wel serieus sturen en trainen. Gaat prima hoor.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 20:33

Djali schreef:

Ik sport nu niet maar heb met dit dieet ook krachttraining en conditietraining gedaan.
Ik de fase van het overgaan van suikerverbranding naar vetverbranding moet je even een stapje teneur doen maar daarna kan je gewoon weer voluit sporten.
Ik hield toen wel iets andere macro’s aan dan nu zonder sporten.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 21:50

Ik sport ook actief, in het begin wat slapjes/energieloos tijdens het rijden maar als ik nu (na 5 maanden koolhydraat arm eten) iets koolhydraat rijks gegeten heb voor het sporten dan voelt dat net als een baksteen in mn maag... Net of je lichaam in het begin moet leren de energie ergens anders vandaan moet halen