Jouw kookblunders.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:22

Ailill schreef:
Meestal gebruik je dan een lepel O:)

De ui en wortelen waren al afgekoeld, de puree was 3 minuten daarvoor nog een kokende aardappel, nogal warm (en plakkerig).

Oh, zo met de hand :D ik dacht met de hand als in "zonder machine" maar bedacht het niet letterlijk haha. Dacht al dat je net normaal met een mixer deed ofzo :+
Ik snapte ook echt totaal je laatste zin niet :') :')

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:34

amy_leftover schreef:
Hij vond zelf dat ie er niets aan kon doen, want peper en kaneel leek toch ook precies op elkaar!? :+
Hij maalt kaneel altijd van kaneelkorrels met een kaneelmolen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:35

Ik niet maar mijn moeder.Het was een heel avontuur omdat ons nichtje met Down mee was naar mijn ouders.Oma liet een volle schaal met pannekoekbeslag vallen en het zat overal in de keuken,op onze kleren.Het is nu 3 jaar geleden en ons nichtje heeft het er nog over :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:36

oomens schreef:
amy_leftover schreef:
Hij vond zelf dat ie er niets aan kon doen, want peper en kaneel leek toch ook precies op elkaar!? :+
Hij maalt kaneel altijd van kaneelkorrels met een kaneelmolen?

Ik denk dat ze voorgemalen peper gebruiken :=

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:14

Voorgemalen idd, maar die zijn heel anders van kleur, dus ik snap zijn verwarring nog steeds niet :Y)

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:22

Bij mij lukken de dokter oetker pakjes meestal wel maar browniepakjes van andere merken kan negen van de 10 x fout en eindig ik met browniepannekoeken.

chamion schreef:
taartjee schreef:
Ken je die dokter oetker pakjes? met een lukt-altijd-garantie? Nou, die garantie geldt dus niet voor mij :')

Je bent niet alleen, mijn moeder was een echte keuken prinses met heel veel ervaring met cakes en taarten maken. Maar toen er op een vrijdag werd gebeld; "we komen morgen langs" door familie leden dacht ze slim te doen. Mijn moeder nam dus een simpele cake mix mee van oetker waar je 2 cakes van kan maken. Maar het recept klopt van geen kant. Ten eerste moet je eerst het natte spul mengen om dan vervolgens het droge spul erdoorheen doen= stofwolk. Moet exact andersom. Dus dat hadden we al anders gedaan. Verder blijft het mengsel veel te droog voor een cake. Werd niet smeuig. Dus extra ei en melk erbij. Maar toch, weten hun iets wat wij niet weten. Nu 1 beslag niet aangepast de ander wel. De niet aangepaste recept duurde 20 minuten langer voordat het gaar was en was niet te vreten zo gortdroog dat het was. Die hebben we uiteindelijk laten weken in een vruchten compot. De aangepaste was sneller gaar, warm best smakelijk. Eenmaal volledig koud 1 massief, zwaar op de maag blok beton....

Dus geen kant en klaar pakjes meer maar zelf maken van bloem enz.

Mijn moeder had een vriendin die was patisier en die heeft mij altijd geleerd om eerst het natte te mengen en daarna het bloem (liefst gezeeft) in delen toe te voegen. En dan zo kort mogelijk mixen (en mixer niet te hoog zetten. Zo krijg je de meest luchtige cake. Andersom krijg je al snel een zeer compacte cake en worden je eieren ook niet helemaal goed verwerkt. (of je moet die van te voren heel goed loskloppen.)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:23

Ja de verwarring, kaneel/nootmuskaat/kerrie is hier ook al eens voorgekomen. Vooral als er weer eens wat spotjes kaduk zijn in de keuken.

Al eens kerrie over appelschijven voor appelbeignets gestrooid. Hups onder de kraan en door naar poging deux...

rien10

Re: Jouw kookblunders.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:28

Mijn zus, mijn moeder en ik zaten aan tafel. De kip die wij aten was door mijn zus in de oven gestopt. "Wat smaakt die kip apart. Anders dan anders. Niet vies, maar wel anders".
"Nou mam" zei m'n zus "ik heb precies gedaan wat jij zei. Insmeren met kruiden en zout". Na even doorvragen en praten bleek ze de kip ingesmeerd te hebben met suiker in plaats van met zout 8)7

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 10:29

Johnnydepony schreef:
Ja de verwarring, kaneel/nootmuskaat/kerrie is hier ook al eens voorgekomen. Vooral als er weer eens wat spotjes kaduk zijn in de keuken.

Al eens kerrie over appelschijven voor appelbeignets gestrooid. Hups onder de kraan en door naar poging deux...

Afspoelen werkt als een tierelier

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:24

amy_leftover schreef:
Voorgemalen idd, maar die zijn heel anders van kleur, dus ik snap zijn verwarring nog steeds niet :Y)

Oef. Nee idd. Ruikt ook totaal anders..

Al hebben wij knoflookpoeder en peper. Zelfde potje en dat omhulsel ziet er ook best hetzelfde uit. Alleen ja, de naam is anderd want het is ook wat anders.
Maar hoe vaak die door elkaar worden gehaald is echt te erg. Volgende keer als iets op is haalt mijn moeder een ander potje voor een van de twee. :+

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:25

Ik ga echt stuk om sommige verhalen. :')

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:39

ohhhh genoeg!
Als ik kook zit sowieso de hele keuken onder.
Laatst wilde ik chocolat-chip cookies maken, de chocolade was nergens te vinden en de koekjes waren een grote koek geworden..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PreHungaro op 02-03-17 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:46

Onze ovenschotel was ook wat discrutabel qua uiterlijk en kleur :')
Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:47

Wat is dat :wow:

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:54

Wat is dat in vredesnaam??

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:09

Het is; heerlijke rode kool met aardappel, geitenkaas, rode ui en nog wat kleinere ingredienten. Dat moesten we samenvoegen en in een schotel in de oven doen. Dit... Is het eind resultaat :=

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:11

Op mijn telefoonscherm leek het meer op een homp rauw gehakt met geraspte kaas erover :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:12

Als je had verteld dat er my little pony vlees in zat had ik je ook geloofd :')

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:13

Ik dacht ook dat het een homp rauw vlees was met kaas erover _O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:16

leestmee schreef:
Voor iets wat lang en zachtjes moet sudderen gebruik ik heel ouderwets een petroleumstel (die doen het ook op lampenolie)

tegenwoordig hebben we daar ook slowcookers voor, ding kun je smorgens aanzetten en aanlaten terwijl je gaat werken :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:18

amy_leftover schreef:
Op mijn telefoonscherm leek het meer op een homp rauw gehakt met geraspte kaas erover :')

}:0

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:58

Ik had een filmpje gezien van een Koreaans recept met vlees en een mooie, donkere saus op basis van bonenpasta en dacht: die ga ik maken! Ik ben gek op bonen. Recept gevolgd en het ging helemaal goed, het zag er zelfs uit zoals het voorbeeld! Ik was helemaal trots zoiets voor elkaar te kunnen krijgen. Helaas zag het er alleen maar heel lekker uit. Wist ik veel dat je ook zoete bonenpasta speciaal voor toetjes hebt. Echt ranzig. -O-

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:12

Het enige wat ik ooit heb gedaan is een pizza op de grillstand gezet ipv oven stand. Dat komt omdat die icootnjes erg lijken op elkaar. Gevolg was een keiharde pizza die niet te vreten was. Voor de rest heb ik nog nooit blunders gehad.

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:20

Een restje opwarmen.. waaronder peen en doperwtjes uit pot.

Wist niet dat die peen en doperwten uit pot ontploften in de magnetron... ook niet briljant om het zonder folie te doen offcourse!
Wel leuk om te zien XD

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:37

Ik lus zelf geen eieren, maar mijn vriend is er dol op. En wat kun je dat beter doen als lieve vriendin als hem een eitje bakken, ware het niet dat ik dat nog nooit gedaan had. Een ei is vloeibaar dus hoeft geen boter in? T klonk best logisch in mijn hoofd dus geen boter bij in gedaan..

Het ei zat muurvast in de pan.. en is vervolgens met pan en al de container in gegaan.. (tegenwoordig doe ik er boter bij in haha)