Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marloes__ schreef:Maar waarom móét je dan vlees eten? Je kan er dan toch ook voor kiezen om geen vlees te eten? Omdat jij weinig te besteden hebt moeten de dieren daar onder lijden? Sorry, ik kan daar gewoon niet over uit.
kohtje schreef:Misschien een hele domme vraag maar wat eet je op je brood als je geen vlees er op eet?
Altijd zoet?
idinn schreef:Marloes__ schreef:Maar waarom móét je dan vlees eten? Je kan er dan toch ook voor kiezen om geen vlees te eten? Omdat jij weinig te besteden hebt moeten de dieren daar onder lijden? Sorry, ik kan daar gewoon niet over uit.
Maar waarom móét je dan vegetarisch gaan eten? En no offence, als je dat correct wilt doen ben je gewoon duurder uit. Je kan uiteraard vlees ook minder correct vervangen en wachten tot je last krijgt van allerlei tekorten. Maar daar ga ik dus bewust niet voor kiezen. Daarbij heb ik sterke vraagtekens bij veel vleesvervangers (soya, tofu) hoe dier/milieuvriendelijk dat is..
En ik vind vlees gewoon lekker. Dus ik wil gewoon eens in de week iets eten met vlees erin. Of op restaurant een lekker stukje vlees eten.
En moeten de dieren lijden? Nee. Maar mijn mening is dat er weinig tot geen lijden is onder de dieren hier in Europa/Nederland. Biologisch vlees is soms erg overrated. Er zijn heel veel "gewone" boeren waar de dieren het heel goed hebben. Maar die niet aan alle labeltjes voldoen en dus niet biologisch genoemd mogen worden.
Voor mijn opleidingen heb ik veel gezien aan bedrijven. En nee, leed ben ik er niet tegengekomen. Maar ik kijk er misschien ook anders naar als het 'gewone publiek' doet?
kohtje schreef:Misschien een hele domme vraag maar wat eet je op je brood als je geen vlees er op eet?
Altijd zoet?
Macs schreef:Ik vraag me altijd af hoe mensen aan bepaalde feitjes komenbijv: nederlands vlees ligt over het algemeen niet hier in de supermarkt. Puur uit interesse hoor, maar ik zou het zo jammer vinden als mensen die feitjes zomaar aannemen als ze niet waar zijn.
Macs schreef:Ik vraag me altijd af hoe mensen aan bepaalde feitjes komenbijv: nederlands vlees ligt over het algemeen niet hier in de supermarkt. Puur uit interesse hoor, maar ik zou het zo jammer vinden als mensen die feitjes zomaar aannemen als ze niet waar zijn.
idinn schreef:Aah en vlees uit bv Ierland is super dieronvriendelijk? Alleen omdat het "niet van Nederland" is?
Maralyn, ik heb verder geen verstand van soya. Noem maar wat naast tofu
Altijd zoet?