crockpot

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 11:25

timer kan, maar ligt aan model. modellen zonder timer werken ook prima op een tijdschakelaar vd action :+
je kan alles bereiden in de slowcooker, maar je kan er niet in bakken zoals in een pan. het is gericht op langzaam garen. dus stoofschotels, rijstgerechten etc. google eens op recepten, er is zoveel keuze! maar als jij houdt van krokant gebakken aardappels met een hard gebakken speklapje, dan is het geen goede aanschaf.

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:03

Needje schreef:
Kriel, die fajitas waren niet heel top helaas.
tenminste, ik vond de smaak niet wat ik zocht.
Zaterdag Tika Masala gemaakt. Die was wel top!
Daar liggen nog 3 porties van in de vriezer. Dus vanavond eet ik het sowieso nog een keer.


Jammer!!!
Ik had gister een stoofpot gemaakt adhv een recept gevonden op internet.
Met hamlappen, wortel, aardappel, boontjes, mosterd, sinaasappel, laurier, bouillon en nog wat meuk.
Werkelijk waar niet te vreten :r

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 12:49

Zonde!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 12:50

vind ik zo zonde he; heb je je best gedaan met het zoeken naar een recept, boodschappen gehaald (en dus geld uitgegeven) en dan kiep je het zo de prullenbak in. Gebeurt hier helaas ook wel eens en ik ben écht geen moeilijke eter

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:27

Hier ook. receptje gevonden met kip, wortels en aardappels. sausje van sojasaus, tomatenpassata, honing en oregano. getest. maar het was echt afschuwelijk. zelfs de geur alleen al. blijkt dat sojasaus en oregano geen match zijn. Bleh bleh bleh
en 3 kipfilets en een kilo wortelen de vuilbak in... De hond had geluk...

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 14:57

Oregano past imo idd niet bij sojasaus. Zou dat dus sowieso al nooit bedacht hebben.
Zonde van je eten!

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:57

chamion schreef:
Slowcooker, wat kan je er nu allemaal mee? Ik ben namelijk opzoek naar iets voor de dagen dat ik lang op mijn werk zit. Ik heb dan bij thuiskomst geen zin om urenlang in de keuken te staan (zelfs geen half uurtje) en ik had al een low fat fryer gekocht waardoor ik wat luxere dingen wat sneller kan klaarmaken maar dan staat het niet klaar als ik aan kom.

En staat het dan de hele dag stroom te vreten of zijn ze best zuinig? Zitten er timers op (voor aan en uit)

Ik begreep dat ze best zuinig zijn in verbruik. :)
In principe als je hele dagen weg bent kun je prima dingen maken als bouillon/soep (evt de avond ervoor al bouillon maken en dan 's morgen de rest erin), stoofpotjes zoals goulash, hachee, rendang en noem maar op kunnen ook prima >12u opstaan, wel zullen de meeste groenten dan superzacht zijn en daar moet je maar net van houden. :)

Anoniem

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 00:30

Heeft iemand een recept met kip en pruimen?
Ik heb het in Marokko weleens gegeten uit een tajine maar die koop ik in nl geen goede.

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 08:11


XLeandrosX
Berichten: 3200
Geregistreerd: 01-09-06

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:01

Eergister ging ik de hele dag op concours maar moest wel eten hebben voor 7 personen in de avond. Een berg groenten, uien, aardappels, pompoen en een grote rollade erin. Flink peper en zout, veel mosterd met honing over de rollade, het was heerlijk.
Vandaag staat hij aan met erwtensoep, hopelijk lukt het, lees er veel verschillende verhalen over.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:12

ik probeer nu een heel simpel groentensoepje, voorgesneden soepgroentjes en 2 bouillonblokjes en water tot de boel net onder staat. eens kijken wat dat geeft tegen vanavond :)

Anoniem

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:41


Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:45

Dan zou ik dijen gebruiken. Die blijven malser.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:50

Needje schreef:
Dan zou ik dijen gebruiken. Die blijven malser.


Dat kan idd ook. Zolang het maar niet meer aan het bot vast zit haha

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:51

Nee gewoon zonder vel en bot.

Kriel

Berichten: 6545
Geregistreerd: 08-07-03

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:57

Dijtjes zijn zoveel lekkerder :9

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:49

Kriel schreef:
Je kan er ook een tijdschakelaar tussen zetten he? :)

Daar ben ik dus minder fan van. Dan staat je vlees/kip etc daar een beetje bacteriën te verzamelen en je warmt het niet hoger op dan 90 graden. Dan maar liever lang warmhouder.

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:36

LovingTweety schreef:
Kriel schreef:
Je kan er ook een tijdschakelaar tussen zetten he? :)

Daar ben ik dus minder fan van. Dan staat je vlees/kip etc daar een beetje bacteriën te verzamelen en je warmt het niet hoger op dan 90 graden. Dan maar liever lang warmhouder.

Dan vries je gewoon bouillon in ijsblokvormpjes in.
Vlees in je pot, een aantal van die ijsblokjes erbij, deksel erop en op koelste plaats zetten, dan blijft het kwa temperatuur wel een uur of twee drie ok hoor.
Eenmaal de pot aanslaat smelt de bouillon en heb je direct je vocht.

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:12

hm, maar dat maakt niet uit met tijdschakelaar of instelbare timer... dan staat inderdaad je eten een uur of 3 op kamertemperatuur te staan voordat er wat mee gebeurd en het wordt inderdaad niet heel erg verhit...

Over dat warmhouden... omdat het kookvocht in die pot blijft, zou het toch niet uit moeten drogen ofzo? Dus 3 of 4 uur warmhouden zou toch wel moeten kunnen? Of is dat echt niet meer te eten dan?

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:23

Cer schreef:
hm, maar dat maakt niet uit met tijdschakelaar of instelbare timer... dan staat inderdaad je eten een uur of 3 op kamertemperatuur te staan voordat er wat mee gebeurd en het wordt inderdaad niet heel erg verhit...

Over dat warmhouden... omdat het kookvocht in die pot blijft, zou het toch niet uit moeten drogen ofzo? Dus 3 of 4 uur warmhouden zou toch wel moeten kunnen? Of is dat echt niet meer te eten dan?

Als er een timer opzit en hij staat ingesteld binnen drie uur. als je het vlees er nu koud in doet met bevroren bouillon erbij, dan blijft het in de pot toch een tijd koud...

Cer

Berichten: 30258
Geregistreerd: 22-10-01

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:28

ahh okee.
Ja ik ben niet zo'n keukenprinses zeg maar...
Dus je maakt gewoon eerst een keer een bouillon dus met water enzo.. en dat doe je dan bij je koude vlees...?

Ik dacht nl eerst aan bevroren bouillon blokjes en toen dacht ik 'hoe kunnen die mini dingen nou je vlees koud houden'? :')

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:02

Jup ook een besteld, nu dit volgen heb er zin in! Maak veel stoofpotjes maar gas is toch best duur..

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:29

Duhelo schreef:
LovingTweety schreef:

Daar ben ik dus minder fan van. Dan staat je vlees/kip etc daar een beetje bacteriën te verzamelen en je warmt het niet hoger op dan 90 graden. Dan maar liever lang warmhouder.

Dan vries je gewoon bouillon in ijsblokvormpjes in.
Vlees in je pot, een aantal van die ijsblokjes erbij, deksel erop en op koelste plaats zetten, dan blijft het kwa temperatuur wel een uur of twee drie ok hoor.
Eenmaal de pot aanslaat smelt de bouillon en heb je direct je vocht.

Dat is idd wel een mogelijkheid. Voor mij uberhaupt geen zin, ik heb een digitale dus die kan ik niet op timer zetten.

chamion
Huisheks

Berichten: 3666
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: crockpot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:48

Dat de slowcooker inderdaad voor al die heerlijke lang durende sudder recepten zijn had ik al door ;) en dat vind ik ook lekker. Maar inderdaad duurt lang en dan kan ik het alleen maken als ik de hele dag vrij ben en dan staat de hele dag het gas aan. Dat vind ik gewoon weg niet fijn. En daarom ben ik opzoek naar iets op elektra omdat te vervangen en inderdaad om te kunnen maken als ik weg ben (en vooral veilig als ik weg ben)

Qua recepten heb ik hier een oud kookboek uit grootmoeders tijd (en die spreekt al van grootmoeders recepten) die veel gebruikt maakt van sudderen en nog eens sudderen. Daar staan een paar recepten in die ik heerlijk vind, maar waar ik minimaal een uurtje of 5 het gas aan kan zetten. Die wil ik erin gaan maken. Voor de rest qua recepten op internet; ik kook best veel en heb daarin aardig wat gezond verstand zitten en zal dingen waarover ik twijfel ook snel wegklikken (of kijken of ik het recept kan aanpassen)

Welke merken/types raden jullie mij aan of juist af?
Ik ben alleen maar kook soms voor vrienden/collega's.
Ben niet van de soepen maken (tenzij oosterse keuken)
Ben een echte vlees eter maar haat!! aardappelen....

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 13:04

Duhelo schreef:
Cer schreef:
hm, maar dat maakt niet uit met tijdschakelaar of instelbare timer... dan staat inderdaad je eten een uur of 3 op kamertemperatuur te staan voordat er wat mee gebeurd en het wordt inderdaad niet heel erg verhit...

Over dat warmhouden... omdat het kookvocht in die pot blijft, zou het toch niet uit moeten drogen ofzo? Dus 3 of 4 uur warmhouden zou toch wel moeten kunnen? Of is dat echt niet meer te eten dan?

Als er een timer opzit en hij staat ingesteld binnen drie uur. als je het vlees er nu koud in doet met bevroren bouillon erbij, dan blijft het in de pot toch een tijd koud...

Ja, dat bedoelde ik inderdaad, als je pot netjes afgesloten is in je ingredienten koud hebben + ijsblokjes erbij, blijft de boel wel koud hoor voor een tijdje.