Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:24

hannatjuh schreef:
Droog? Dat was dan wel een ander recept of niet? Deze is nog zachter dan cake

Ja iets anders, maar niet alleen droog qua structuur maar ook qua smaak. Niet mijn ding in elk geval hi

hannatjuh

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:28

Ow nou dan zou ik je toch aanraden om deze nog eens te proberen. De pindakaas smaak is niet doordringend maar wel lekker aanwezig. Zeker met een plakje kaas mega lekker

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:30

jaimy10 schreef:
De oven zet ik op 200gr!

Pindakaasbrood vond ik veels te droog -O- terwijl ik helemaal verzot ben op pindakaas
Kaas/uien brood heb ik laatst gemaakt dat was echt heeeeerlijk, lekker als tussendoortje of lekker savonds bij een warme kop soep mm

Oew heb je het recept voor kaas ui brood??

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 17:35

hannatjuh schreef:
Ow nou dan zou ik je toch aanraden om deze nog eens te proberen. De pindakaas smaak is niet doordringend maar wel lekker aanwezig. Zeker met een plakje kaas mega lekker

Plakje kaas :)* natuurlijk en dan nog een dun laagje roomboter voor de extra. Bedankt, haha nu ga ik hem zeker weer is proberen..

Kaas ui brood:

70 gr amandelmeel
50 gr kruidenkaas
hand geraspte kaas
halve ui gesneden
25 gram gesmolten roomboter
4 eieren
Snuf zout en een snuf bakpoeder

Alles even mengen en dan 40 minuten in de oven op 180graden. **eventueel wat Parmezaanse kaas bovenop strooien en of honingtomaatjes erbij. Echt genieten vind ik hem. En qua KH valt het erg mee. <3

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:20

Ooeeh klinkt ook erg lekker. Die ga ik eens maken bij de soep

Liiszle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:06

ik kom even mee lezen, ik ben op zoek naar de juiste balans voor mijn lichaam. ik heb koolhydraten nodig anders functioneer ik niet zo goed, maar minderen moet kunnen! heb al lekkere recepten langs zien komen!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:34

Ooooh die kaas-ui ga ik zeker proberen!! klinkt goed!

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:55

Goedemorgen! Hoe is het met iedereen?

Hier wel goed! Het meer water drinken en een beetje opletten met eten lijkt zijn vruchten af te werpen. Mijn gezicht is een stuk minder opgeblazen. Of zou dat komen van mijn havermoutje met afwasmiddel gisteren, tenslotte ontvet het extra goed! :')
Oooh was zo zonde! En smerig! :r Blijkbaar bakje niet goed nagespoeld na het afwassen.

Morgenochtend weer op de weegschaal om te kijken hoe en wat. Maandag had ik op de weegschaal gestaan om maar weer eens te checken hoe en wat na een paar weken dramatisch slecht voor mezelf gezorgd te hebben. Normaal weeg ik alleen op vrijdagochtend (voor het weekend, weekend is meestal zondig tijd en dan kan ik de rest van de week 'compenseren'), maar nu kwam het toevallig zo uit.

Ben benieuwd naar het resultaat!
En dan vanaf vandaag helemaal KHA, benieuwd naar het resultaat volgende week dan!

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:10

Ik meld mij ook graag in dit topic. Twee jaar geleden 10 kg kwijt geraakt met het Cambridge dieet. Langzaam komt alles er weer aan en lukt het mij niet om de rem te vinden. Ik heb een aantal weken vooral kwark met fruit gegeten maar verviel dan vanaf 16:00 toch in fout eetgedrag. Ik wil nu proberen met kh arme voeding wel een balans te vinden. De eerste stap maken is niet moeilijk maar het volhouden is een tweede. Ik weet hoe ik me voel als ik kh arm eet dus uiteindelijk is het geen straf maar op het eerste gezicht vind ik mergpijpjes en speculaasbrokken ook geen straf en dat is nu net het punt.

Afijn ik heb voor tussen de middag een zakje Italiaanse groenten die ik op een omelet wil gooien en dan heb ik denk ik een goede start.

We gaan voor min 5 kg om te beginnen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:44

Sannanasje schreef:
Goedemorgen! Hoe is het met iedereen?

Hier wel goed! Het meer water drinken en een beetje opletten met eten lijkt zijn vruchten af te werpen. Mijn gezicht is een stuk minder opgeblazen. Of zou dat komen van mijn havermoutje met afwasmiddel gisteren, tenslotte ontvet het extra goed! :')
Oooh was zo zonde! En smerig! :r Blijkbaar bakje niet goed nagespoeld na het afwassen.

Morgenochtend weer op de weegschaal om te kijken hoe en wat. Maandag had ik op de weegschaal gestaan om maar weer eens te checken hoe en wat na een paar weken dramatisch slecht voor mezelf gezorgd te hebben. Normaal weeg ik alleen op vrijdagochtend (voor het weekend, weekend is meestal zondig tijd en dan kan ik de rest van de week 'compenseren'), maar nu kwam het toevallig zo uit.

Ben benieuwd naar het resultaat!
En dan vanaf vandaag helemaal KHA, benieuwd naar het resultaat volgende week dan!

Ik zou je 1 ding willen meegeven.... niet wegen maar meten! echt, ik vind de weegschaal soms zo deprimerend werken terwijl ik qua centimeters dan een stuk meer kwijt ben! En uiteindelijk is het wat je ziet en niet om wat je weegt. :j

Maar succes deze week, you can do it *\o/*

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:45

Jij vanaf 16.00 uur Akke_sSpring, ik meestal vanaf 15.30 uur. Deze week hou ik een Atkins cracker achter de hand, zodat ik die met rb (roomboter) en een plakje kaas als tussendoortje kan nemen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:50

Ik eet tijdens mijn KHA dagen als ik trek krijg kaas, lekker blokjes kaas of worstjes :+

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 14:55

Hoi, meldt me hier ook even. Ben ongeveer een jaar geleden begonnen met het candida dieet. Niet bij een dietiste, maar gewoon zelf begonnen met koken met de dingen die je wel mag. Vond het bijzonder moeilijk om de suiker helemaal te laten, (en vind dat af en toe nog), maar ik voel me zoveel enorm veel beter. Geen buikpijn en andere vage klachten meer en idd voelt mijn lichaam zich veel fitter. Het hoeft ook niet meer zo hard te werken om het eten te verteren/verwerken. Ik eet nu niet meer geheel volgens candida dieet, maar laat nog steeds alle geraffineerde suikers uit mijn voeding. Ook pasta/brood/bewerkt vlees/varkensvlees/enz. eet ik niet meer. Heel af en toe een sneetje volkoren brood, maar meestal eet ik de zuurdesem rogge crackers. Dat bevalt heel goed. Ik heb eigenlijk heel weinig recepten kunnen vinden en vind het heel leuk dat er zo iets is op Bokt. Tot nu toe heb ik zeg maar echt aangerommeld (me er wel goed in verdiept natuurlijk) qua koken, maar de fantasie begint me wat in de steek te laten met zelf verzinnen!

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:55

Bij deze lidle hebben ze cheddar cheese op een blok te koop. Ik heb de Schotse veriant geraspt en in de oven gedaan. Ligt nu uit te harden. Hopelijk is het een lekker tussendoortje :Y)

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 16:14

Wat voor worst eten jullie bij lekkere trek?
In veel worst zit enorm veel suiker.

Ik heb vandaag ook wat andere tussendoortjes gegeten, beviel prima.
Gekookt eitje, plakje grillworst, kipfilet met augurk, olijfjes. Lijken wel verjaardagshapjes :D
En zat er heel erg vol van, heb nu nog geen honger..

Sannanasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 22:58

jaimy10 schreef:
Ik zou je 1 ding willen meegeven.... niet wegen maar meten! echt, ik vind de weegschaal soms zo deprimerend werken terwijl ik qua centimeters dan een stuk meer kwijt ben! En uiteindelijk is het wat je ziet en niet om wat je weegt. :j

Maar succes deze week, you can do it *\o/*

Dat is wel een goede inderdaad. Lossere broeken is natuurlijk al een indicatie, maar echt meten is ook fijn.
Vandeweek vriendlief maar eens even een meetlintje in zijn handen duwen!

En ik eet tussendoor liefst komkommer met een beetje filet americain. Ik heb ooit van een dietiste geleerd dat overal waar het woord worst in voorkomt dat je dat beter kunt laten liggen ivm de troep die ze er nog wel eens in willen stoppen.
Verder ben ik een verwend nest en eet ik graag de luxere rauwe ham zo los uit het vuistje. Serrano ham bijvoorbeeld of als ik echt financieel los mag van mezelf iberico hammen enzo.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:06

Hmmm voor morgenochtend keus uit yoghurt, cracotte met kaas, rijstwafel met kaas of een volkoren boterham met kaas. Geen fruit oid in huis dus kan mijn yoghurt niet verstevigen. Moet er ook de hele ochtend op kunnen werken..... Cracottes en rijstwafels zitten per 100 gram boven de 5 kh dus relatief veel suikers. Maar die dingen wegen dan weer bijna niks, kan ik er dan toch twee van eten met een plak kaas? Op alleen een schaaltje yoghurt houd ik het niet vol..... Voor de lunch kan ik wel weer boodschappen doen maar zit een beetje met mijn ontbijt....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:09

Hoe laat ga je werken? Hier is de AH vanaf 8 uur open. Ik ontbijt met 100 gr (3 eetlepels met kop) Griekse Roomyoghurt (zo'n emmer kost 1,49). Zit 10% vet in. Hoe minder vet er in zit, hoe meer kh; oftewel hoe meer vet, hoe minder kh.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 20-11-15 00:15, in het totaal 1 keer bewerkt

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:10

Geef mij maar volle Griekse yoghurt zonder iets. Lekker! Die cracottes zou ik echt niet op kunnen leven. Zelf heb ik een beetje de instellingen van als je het nog terug kan bedenken naar de natuur dus weinig bewerkt dan is het al snel goed. En rara dat zijn weinig koolhydraten hoor

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:13

Ik moet om 08:15 beginnen en voor die tijd is het racen om een gezin op tijd naar school en aan het werk te krijgen. Ik heb volgens mij nog ergens havermout, dan meng ik dat met yoghurt. Ik kan een rijstwafel meenemen voor als het even minder gaat.

Grappig ik heb tijden kwark gegeten met 0% vet...... en ik maar denken dat ik goed bezig was.....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:14

Tip van de dag: lees het etiket :D

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 00:16

:D Ach ja en zo leren we iedere dag iets nieuws.

Moet zeggen dat ik een etiket op google tegenkwam en dat er per 100 gram kwark nog geen 5 gram kh in zat, dus het valt mee. Ik schrok vanmorgen van de chocopasta, sterkte mij wel in mijn motivatie om voorlopig even te matigen :Y)

putzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:24

KootMiraDrum schreef:
Tip van de dag: lees het etiket :D

inderdaad, ik doe tegenwoordig een stuk langer over het boodschappen doen door al het etiketten lezen.

Heb je voor het ontbijt geen eieren oid? Ik neem elke ochtend 2 eieren, gekookt, gebakken of gepocheerd, afhankelijk van hoevel zin en tijd k heb met wat plakken kipfilet of ham

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 07:18

Of als je wel wat meer tijd hebt. Pannenkoekjes. 2 eieren, 2 eetlepels huttenkase)cottage cheese, zoetstof/honing oid, minischeutje vanille aroma en eventueel voor de stevigheid een eetlepel(of meer) amandelmeel. Even mixen met een staafmixer of blender en bakken maar.
Voor de stevige trek kan je er pannenkoekjes met bacon van maken :Y)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 08:37

hannatjuh schreef:
Geef mij maar volle Griekse yoghurt zonder iets. Lekker! Die cracottes zou ik echt niet op kunnen leven. Zelf heb ik een beetje de instellingen van als je het nog terug kan bedenken naar de natuur dus weinig bewerkt dan is het al snel goed. En rara dat zijn weinig koolhydraten hoor

Inderdaad onbewerkt blijft er zo veel over om te eten zonder dat je er moeilijk over hoeft te doen.