Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Miesemuisje schreef:net besloten dat ik toch ga koken met kerst! of althans, het weekend voor kerst. Met kerst zijn we altijd kerstavond t/m de 27e ofzo bij zijn ouders (vriend is 25e jarig, en ik heb geen contact met mijn familie). dan eten we altijd heeeerlijk daar! maar we vinden het ook leuk om dan van te voren met zijn tweeën soort van kerstavond te vieren. afgelopen 2 jaar gegourmet, maar dat ding heeft het begeven
dus dit jaar lekker zelf aan het kokerellen, leuk
![]()
heb al even op internet zitten zoeken, dit heb ik zo ver:
amuse: -
voor: -
hoofd: beenham uit de oven, aardappelroosjes en nog groente (haricoverts met spek? afgezaagd, maar wel lekker!)
na: pannacotta of chocoladefondant
zoiets:
[ [url=m/bcW8vt.png]Afbeelding[/url] ]
FuGeLiCu schreef:Wat denken jullie, kipfilet vullen met roomkaas en cranberrycompote (abrikozen ben ik bang dat te zoet word) en dan ham om de kipfilet en in de oven. Zou dat kunnen?
Zou je voor de kaartjes niet iets kunnen gebruiken wat ook voor kerstkaartjes maken gebruikt wordt? Karton en versiersels enz. en dan zoals ponyparadijs zei sateprikkers er tussen plakken?
Bloodymary schreef:Miesemuisje schreef:net besloten dat ik toch ga koken met kerst! of althans, het weekend voor kerst. Met kerst zijn we altijd kerstavond t/m de 27e ofzo bij zijn ouders (vriend is 25e jarig, en ik heb geen contact met mijn familie). dan eten we altijd heeeerlijk daar! maar we vinden het ook leuk om dan van te voren met zijn tweeën soort van kerstavond te vieren. afgelopen 2 jaar gegourmet, maar dat ding heeft het begeven
dus dit jaar lekker zelf aan het kokerellen, leuk
![]()
heb al even op internet zitten zoeken, dit heb ik zo ver:
amuse: -
voor: -
hoofd: beenham uit de oven, aardappelroosjes en nog groente (haricoverts met spek? afgezaagd, maar wel lekker!)
na: pannacotta of chocoladefondant
zoiets:
[ [url=m/bcW8vt.png]Afbeelding[/url] ]
Wat zit er in dat glaasje?
. Na is chocolade, en hoofd denk ik aan kippenpoten (kipfilet met spek .. ) en dan aardappel balletjes , en wat groenten (lust geen salade maar zou perfect kunnen , voor de kinderen appelmoes )
) Kyrseltje schreef:Help! Kerst is altijd een klein dingetje in onze familie. We zijn met 8 stellen en dat is dus best een kluif met kerst. Normaliter verdelen we de gangen en dan maakt de gene waar het is het hoofdgerecht.
Maar dit jaar is het bij mijn ouders. Ten eerste kan mijn moeder niet zo goed koken (lees: helemaal niet) en ten tweede ziet ze het allemaal niet zitten ook met de voorbereidingen qua tafels etc.
Dus nu moet ook het hoofdgerecht verdeeld worden. Dit is natuurlijk alleen best lastig omdat het dan hoofdgercht volledig voorbereid moet worden ergens anders, veel bijgerechten koud geserveerd moeten kunnen worden ivm niet een hele grote keuken.. Mensen ervaring met zo'n manier van kerst? Of recepten die goed voor te bereiden zijn en weinig tijd kosten met het 'opwarmen'? Of andere tips: graag!
(Tips als: ga gourmetten of kaasfonduen, kerst is best een traditioneel iets hier in huis dus wel echt een gangendiner. De andere dag gourmetten bij mijn schoonouders is voldoende)