Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:47

8nnemiek schreef:
Die fruitsalade ziet er goed uit zeg!

Met zo'n warme dagen zijn salades sowieso lekker. Ik maak vandaag couscous salade. Een dikke ui en knoflook fruiten met een bodempje olijfolie. Blussen met 8 eetlepels azijn. 400 gram couscous koken in water met een flinke eetlepel zeezout. Een komkommer klein snijden, tomaat klein snijden, eventueel nog paprika, of augurkjes/zilveruitjes.. En dan alles mengen samen met witte peper en wat verse kruiden :9

Of gevulde courgette uit de oven, ook erg lekker en leuk om te serveren. Of lasagne.
Groentesoepje erbij..
Of gewoon lekker wat maïs en gevulde champignons en aardappels poffen op de barbeque :D ook lekker weer voor!

Hmm goede tips dankjewel!

Gevulde paprika is ook heerlijk <3 Wat doe je er allemaal in?

Ik zag laatst op een Vegan Instagram veganistische mac 'n cheese met sperziebonen. Dat zag er goed uit zeg!!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:46

Mijn courgettes doe ik uithollen, alles wat eruit komt even apart houden, pitjes eruit en klein snijden. Dan neem ik twee dikke vleestomaten, klein snijden en in een pannetje doen. Beetje blijven roeren, en zodra het zacht is doe je ze fijnstampen en de courgettestukjes met een half kopje macaroni erbij. Dat laat je 8 minuten koken (eventueel zonder deksel als het erg nat is zodat je het niet hoeft af te gieten. Daar doe je wat kruiden bij; peper, zout, chilipoeder, tijm, peterselie, en een scheut citroensap.. En als dat klaar is roer je er wat creme fraiche/alpro cuisine doorheen. Als het alleen vegetarisch moet zijn dan kun je er wat blauwschimmelkaas doorheen doen, maar zonder is ook erg lekker.
Dan in een apart pannetje een ui en een teentje knoflook fruiten, en daar bij wat kleingesneden quorn blokjes (vegetarisch) of vega gehakt of champignons (veganistisch) bruin bakken.
Dat roer je door elkaar, daar vul je de courgette mee. En eventueel bestrooien met veganistische kaas, gewoon omdat het leuk uitziet en het hele hoopje een beetje bij elkaar houdt :))
15 minuten op 180 graden in de oven, en klaar :D

Mac 'n cheese heb ik wel eens met normale kaas gehad, maar dat vond ik echt vreselijk :') Misschien lag dat gewoon aan het recept.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 24-07-15 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nelleke_

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:47

Riso ipv macaroni zou een hele mooie zijn 8nnemiek, dan krijg je net een stevigere vulling. Of polenta. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:50

Riso, is dat de pasta die ze ook voor griekse rijst gebruiken? Die heb ik wel eens gezocht maar destijds niet kunnen vinden in de supermarkt. Maar dat is inderdaad een idee, dat wordt het ook iets compacter.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:25

Ja riso is inderdaad een pasta in rijst-vorm. Bij de Ap gewoon te koop van het merk De Cecco.

Afbeelding

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:18

Wilde even laten weten dat de paella heel goed gelukt was, had het uiteindelijk zonder pakje en gewoon met saffraan gemaakt. Bezoek en mijn vriend hadden het nog nooit gegeten, maar vonden het wel heel lekker. DE fruitsalade die kan sowieso nooit mis gaan :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:32

_Nelleke_ schreef:
Ja riso is inderdaad een pasta in rijst-vorm. Bij de Ap gewoon te koop van het merk De Cecco.

[ Afbeelding ]

Haha De Cecco doet me altijd zo denken aan de film 'inglorious bastards'! Dat die ene Amerikaan zich voor doet als een Italiaan Decoco XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:54

Wij gingen gisteren spontaan uit eten, in de woonplaats van mijn ouders. We gingen naar een restaurant waarvan we al wisten dat ze veel vegetarische gerechten hebben, maar vegan is nog weer anders natuurlijk, zeker als je onaangekondigd komt. ;) Maar het was geen enkel punt, ik kreeg een ontzettend lekker gerecht! Het was een volwaardige maaltijd waar duidelijk over na was gedacht en niet maar zomaar iets in elkaar geflanst voor een vervelende veganist. :D Ik was echt aangenaam verrast, leuk dat het ook zo kan! :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:04

Ben wel benieuwd wat je dan hebt gegeten redpassion!

Tillie fijn dat de paela is gelukt! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:19

Ik kreeg een courgette gevuld met couscous, zaden/pitten en tomatensaus met daarnaast een flinke hoeveelheid wokgroenten met cashewnoten. Vooraf een lekkere salade van verschillen soorten sla, zongedroogde tomaatjes, babymais en gegrilde groenten. :)

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:30

Oh wauw! Dan hebben ze wel echt hun best gedaan voor je! Ik heb volgende week een high-tea gereserveerd op zaterdag online, ze gaven al aan op hun site dat ze ook vegetarische alternatieven hadden, dus ben benieuwd in hoeverre ze ook vegan voor me klaar kunnen spelen!

Hoe heette het restaurant? Ben wel benieuwd! Ik zou een positieve ervaring achterlaten op internet, dat waarderen ze altijd wel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:52

Leuk, hopelijk komen ze daar ook een eind met vegan. :)

Dit was bij Frankie's Bistro in Neede. Ik heb inderdaad een recensie op hun pagina geschreven, als het goed is mag dat ook gezegd worden. :j

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 18:55

Oh wauw, ziet er wel heel gezellig uit met die thema's, hahaha! Ik ga 'm onthouden voor als ik weer eens bij die kanten ben, aangezien ik binnenkort weer door de week in Tilburg zit en ik graag met de trein reis als ik vrij ben ^^

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:04

Wat leuk Redpassion! Ik ben daar vroeger wel eens geweest. Hier in de buurt (Lochem, al woon ik nu sinds kort op kamers in Amsterdam) reageren mensen er niet zo op hoor. Ik heb zelf in een restaurant in Lochem gewerkt en daar was het al lastig als iemand naar glutenvrije gerechten vroeg. Ook als dat vooraf was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 21:19

Ik had het in Neede ook totaal niet verwacht. De hele Achterhoek leek me daar wat stug in. :))
Maar hier in de buurt wordt het ook vaak lastig gevonden, dus ik vond dit wel een leuke ervaring.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:25

Ja tof zeg! Weet ik ook waar ik de volgende keer heen moet! Ik ga vandaag naar de zwarte cross, ben benieuwd hoe het daar is. Moet zeggen dat ik het op dat soort momenten als op festivals, ik iets minder streng ben hoor. Moet er wel wat eten haha.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:39

Hoe gaat het met iedereen hier? (:

Heb net een ontbijtje op(Was vergeten te ontbijten vanochtend, dat gebeurd normaal echt nooit..) met Alpro vanille yoghurt, stukjes banaan, muesli en wat soja eiwit poeder omdat ik nu regelmatig sport. Dan voorkom ik in ieder geval tekorten (:

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:43

Alpro yoghurt is zo lekker <3 Vooral die kersen!!!

Ik heb van de week vegetarische lasagne gemaakt van de groene meisjes. Was heeeeeel lekker!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:49

Klinkt lekker :)
Ik maak meestal een smoothie als ontbijt, met banaan, kiwi, aardbei, soja yoghurt/melk en wat we verder nog in huis hebben, en zelfgemaakt brood :9 Heb nu een lekker recept voor speltbrood met lijnzaad.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:55

Ik heb van 't weekend gegeten bij een nieuw vegetarisch/veganistisch restaurant in Leeuwarden.
Maar dat was echt een flop. Ze hadden slechts 1 menu, dus er kon niet gekozen worden. Er waren 2 vleesliefhebbers met mij mee en ik schaamde me gewoon voor de vega-oliebol die we voorgeschoteld kregen -O-

Dit was voor mij een x en niet weer, gelukkig kreeg ik van de vleesliefhebbers die mee wwren dat ik wel lekker vega kook, dus dst ze van de week graag een x mee wouden eten *\o/*

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:09

Ja ik maakte ook altijd smoothies inderdaad, helaas is de blender door m'n vriend kapot gegaan dus ik ga binnenkort weer een nieuwe halen.

Speltbrood is lekker!

@Roxiie, die 'angst' heb ik inderdaad ook altijd bij het idee om vleeseters mee te nemen naar zo'n restaurant. Nu ligt er een Loving Hut bij ons in de stad, dus dat is niet zo riskant.

Heb laatst ook in een normaal restaurant vegan gegeten, was heel lekker! Niet speciaal verder, maar wel gewoon lekker. Gewoon spaghetti met tomatensaus en allemaal gegrilde groenten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:10

Een veganistisch restaurant met maar één menu? := Daar trek je geen klanten mee nee :+
Hadden ze er wel iets moois van gemaakt, of ook nog gewoon wat groente op een hoopje gedonderd?

Zoiets lijkt me trouwens wel ontzettend leuk; een eigen vegetarisch restaurant/café beginnen. Als ik ooit die kans kreeg dan wist ik het wel. Lijkt me geweldig!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:17

Lijkt me inderdaad geweldig! Maar ik heb geen relevante opleiding daarvoor, dus dan lijkt het me al heel ingewikkeld?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:24

Geen idee wat voor papieren je er voor nodig hebt eigenlijk, maar als een turk die geen nederlands spreekt een kebaptent mag runnen en elke chinees een frituur kan overnemen dan zal het best meevallen met die diploma's :=

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:28

Hahahaha 8nnemiek, je hebt helemaal gelijk.

Wonen jullie een beetje in de buurt? Dan kom ik zeker eens langs :P