Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
wat betreft het verbranden van de suikers, ik heb een kantoorbaan
fietsen is 10 minuten max. Is dat voldoende?
vind 9,4 gram suiker wel veel eigenlijk...
smurfje schreef:Suikers mogen ook echt wel.
Was een stukje terug iemand die ontbeet met ontbijtgranen. Met banaan. En een smoothie van fruit. Als je dit binnen krijgt. Moet je het suiker wel er gelijk achter aan verbranden. Anders is je piek gewoon veel te hoog.
2 kleine appels op een dag is qua fruitsuikers wel zat.
Veel suikers innemen houd in ze ook binnen 1,5 uur verbranden.
Lalidan schreef:Grappig ook dat men denkt dat als de suiker omgezet is in alcohol, het geen suiker meer is. 3 Keer raden waar het lichaam alcohol naar omzet....

)
SAKKIA schreef:Nee geen ervaring mee, maar waarom zou je de pulp van het sap willen scheiden? Ik denk dat je dan heel veel vitaminen weggooit. Ik gooi gewoon alles bij elkaar in de blender en als het een beetje te dik is doe ik er wat water bij.
Als ik er echt een maaltijd van wil maken, doe ik er ook nog weleens havermout oid door geen. Dat kun je volgens mij niet maken met de slowjuicer?
Enjoy_ schreef:Ik denk dat het met name ook een kwestie van tijd erin stoppen is, om gezond te eten.
Hoe meer tijd je kunt besteden aan het (voor)bereiden van je eten, hoe gezonder eet. En daar schiet het er denk ik vaak bij in. 's ochtends zelf een smoothie maken oid is nog wel te doen, maar je lunch en avondeten vergen toch al wat voorbereiding. Als ik namelijk echt gezond wil lunchen op mijn werk, zou ik het de dag van te voren klaar moeten maken (en dus al bedenken wat ik ga lunchen en boodschappen ervoor doen), ik heb namelijk 1/2 uur lunchpauze.
Avondeten is net zo, vanuit je werk de supermarkt in is niet bevordelijk om gezond te eten, vaak heb je al trek. Wil je zelf de sauzen etc maken, kost dat natuurlijk ook al meer tijd dan wanneer je kant en klaar saus neemt (waar vaak suiker etc in zit).
Ik ben nu met zwangerschapsverlof en heb meer tijd om aan mijn eten te besteden. Dus ipv ff snel boterhammen met beleg naar binnen te werken, maak ik kwark met noten en wat fruit.
Enjoy_ schreef:Ik denk dat het met name ook een kwestie van tijd erin stoppen is, om gezond te eten.
Hoe meer tijd je kunt besteden aan het (voor)bereiden van je eten, hoe gezonder eet. En daar schiet het er denk ik vaak bij in. 's ochtends zelf een smoothie maken oid is nog wel te doen, maar je lunch en avondeten vergen toch al wat voorbereiding. Als ik namelijk echt gezond wil lunchen op mijn werk, zou ik het de dag van te voren klaar moeten maken (en dus al bedenken wat ik ga lunchen en boodschappen ervoor doen), ik heb namelijk 1/2 uur lunchpauze.
Avondeten is net zo, vanuit je werk de supermarkt in is niet bevordelijk om gezond te eten, vaak heb je al trek. Wil je zelf de sauzen etc maken, kost dat natuurlijk ook al meer tijd dan wanneer je kant en klaar saus neemt (waar vaak suiker etc in zit).
Ik ben nu met zwangerschapsverlof en heb meer tijd om aan mijn eten te besteden. Dus ipv ff snel boterhammen met beleg naar binnen te werken, maak ik kwark met noten en wat fruit.
die voorspelt gewoon keihard wat iemand in zijn mandje gaat stoppen omdat hij ziet door welke misleidingen van de supermarkt die jongen gestuurd wordt (Was gisteravond op NPO3 kan je vast terugkijken bij uitzendinggemist) loveslimpie schreef:SAKKIA schreef:Nee geen ervaring mee, maar waarom zou je de pulp van het sap willen scheiden? Ik denk dat je dan heel veel vitaminen weggooit. Ik gooi gewoon alles bij elkaar in de blender en als het een beetje te dik is doe ik er wat water bij.
Als ik er echt een maaltijd van wil maken, doe ik er ook nog weleens havermout oid door geen. Dat kun je volgens mij niet maken met de slowjuicer?
In de pulp zitten ook vezels die goed zijn, de gemiddelde nederlander eet zon 15gram vezels per dag terwijl 40 is aanbevolen..
8nnemiek schreef:Ik vind de voedselpiramide van dr fuhrman erg goed. Ik probeer steeds meer op die manier te eten, en dat bevalt prima![]()
[ Afbeelding ]
Vlees eet ik sowieso al niet, maar melkproducten laat ik nu ook zo veel mogelijk weg en vervang ik door sojamelk (ook bv in zelfgebakken brood) en een deel van de aardappels, pasta en brood vervang ik dus door meer groente, salade, fruit en smoothies![]()
Deze vind ik ook erg goed:
[ Afbeelding ]
Onze maag is er gewoon op gebouwd om plantaardig te eten. Eet je veel groente en fruit, dan vult je maag zich netjes tot aan het niveau waarop je genoeg voedingsstoffen binnen krijgt maar je niet te veel kan eten.
Thesserd schreef:OK ik heb even twee foto's voor jullie gemaaktwat betreft het verbranden van de suikers, ik heb een kantoorbaan
fietsen is 10 minuten max. Is dat voldoende?
Dit fuitontbijt zou ik idd zelf kunnen maken maar is dat nodig? Qua ingredienten zie ik geen rare dingen, mja heb er ook niet zo veel verstand vanvind 9,4 gram suiker wel veel eigenlijk...
[ [url=m/A1tDaH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1yszU0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat wist ik niet.. Nog iets om op te letten