2 ingredienten pannenkoek: banaan/ei

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:49

Iolanthe schreef:
Ik ga het nu meteen maar eens proberen. Mijn eieren en bananen moeten toch op :D

En? Waren ze lekker? Ze zien er allesinds wel lekker uit op de foto's? :)

Basboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:52

Ik heb ze vanmorgen gemaakt. Ze zijn erg lekker :) Kaneel is wel belangrijk vind ik.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:54

1 pannekoekje van ong 300 kcal is te vergelijken met een saucijzenbroodjem niet heel gezond dus :D
Ziet er wel erg lekker uit!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:54

Ik heb hem ook geprobeerd, met ongeveer 2,5 eetlepel havermout erbij. Heerlijk :D
Wel heel enthousiast geweest met staafmixer op turbo, dus had een mooi beslag.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:58

SuzanH schreef:
1 pannekoekje van ong 300 kcal is te vergelijken met een saucijzenbroodjem niet heel gezond dus :D

als je alleen naar de kcal kijkt wel ja
Een gemiddeld ontbijt (uitgaande van 2 bruine boterhammen met boter en beleg) zit ook al gauw op 300 kcal of hoger

De pannekoekjes hebben iig gezondere ingrediënten (banaan, ei, beetje meel, boter/olie om te bakken) dan een saucijzenbroodje

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:05

Annemiek, maar twee bruine boter haal je meer engerie uit en heb je meer aan in de zin van vol zitten dan deze pancakes. Twee bruine boterhammen is een betere start van de ochtend dan als deze pancake. Voor een tussendoortje is het wel een 'ongezonde' snack.
Voor elke dag is het dus niet echt een gezond iets :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:10

Annemiek80 schreef:
vanwege de eieren en het vet/olie van het bakken niet iets wat ik gezond noem in de zin van: dit ga ik dagelijks eten als ontbijt
maar je kunt naar mijn idee het rustig 1 of 2 x in de week eten en dan valt het wat mij betreft gewoon onder een gezond en gevarieerd ontbijt

Wat is er niet gezond aan eieren?

En kokosvet/olie is ook niks mis mee hoor.

Als je zo gaat rekenen kan je niet veel meer dan wat bladjes groente en een appel op geloof ik :+

Suzan, dat kan je niet vergelijken.

Een sauzijsenbroodje zit boordevol verzadigde vetten en suiker.
In banaan en ei zit natuurlijk ook calorieën, maar er is niks met met calorieën op zich. Je moet toch een bepaald aantal calorieën per dag halen! Dus 300 voor een lunch is écht niet veel.
Daarbij zitten er in eieren en banaan geen slechte stoffen, niks geks, niets gefabriceerd. En in een sauzijzenbroodje natuurlijk wel.
Dus die vergelijking gaat niet op. :)
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 29-01-14 20:17, in het totaal 2 keer bewerkt

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:12

NeverGiveUp schreef:
Annemiek80 schreef:
vanwege de eieren en het vet/olie van het bakken niet iets wat ik gezond noem in de zin van: dit ga ik dagelijks eten als ontbijt
maar je kunt naar mijn idee het rustig 1 of 2 x in de week eten en dan valt het wat mij betreft gewoon onder een gezond en gevarieerd ontbijt

Als je zo gaat rekenen kan je niet veel meer dan wat bladjes groente en een appel op geloof ik :+

cholesterol toch? geen idee wat dat is, maar het is slecht :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:12

Denk ik eindelijk iets gezonds te hebben gevonden -O-

En 1 klein pannekoekje als tussendoortje?

Hoewel zowel eieren, als bananen, als havermout gezond zijn, toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:17

SuzanH schreef:
Annemiek, maar twee bruine boter haal je meer engerie uit en heb je meer aan in de zin van vol zitten dan deze pancakes. Twee bruine boterhammen is een betere start van de ochtend dan als deze pancake. Voor een tussendoortje is het wel een 'ongezonde' snack.
Voor elke dag is het dus niet echt een gezond iets :)

Ik denk dat pannenkoekjes van 2 eieren en een banaan heel wat voedzamer en beter voor je zijn dan 2 boterhammen...

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:27

NeverGiveUp schreef:
Annemiek80 schreef:

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt

Met vet/olie is niets mis alleen ik gebruik meer boter tijdens het bakken van een pannekoek als dat ik bijv. op een boterham zou smeren... tenminste ik vermoed dat mijn darmen (die nogal gevoelig zijn tgv darmziekte) toch echt op het vet reageren.

Qua eieren, misschien ouderwets maar ik heb nog altijd in mijn hoofd max 3-5 eieren in de week, al van jongs af aan meegekregen, misschien is dat allang verouderd lol, maar ik eet ook een stukje vlees bij mijn avondeten (ben niet vega) dus denk dat ik op die manier ook voldoende eiwitten ed binnenkrijg.
Dagelijks 2 eieren klinkt mij als veel in de oren als je niet aan krachtsport (spieropbouw=meer eiwitten nodig) doet en tja... overal waar 'te' voor staat.

Qua kcal in het algemeen, zoals ik al zei, ik vind het absoluut geen ongezond ontbijt ik eet het zelf heel regelmatig, alleen voor dagelijks lijkt het mij dus minder gezond dan mijn kommetje havermout met banaan (en kaneel :P), wat niet wil zeggen dat het ongezond is

Straww_

Re: 2 ingredienten pannenkoek: banaan/ei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:34

Ik heb ze vandaag als lunch gegeten, na 3 pannenkoekjes zat ik behoorlijk vol :') Wel superlekker! Helemaal als er nog kleine stukjes banaan in zitten en een beetje kaneel overheen.

Ik denk niet dat dit zo enorm slecht is hoor. Er zitten geen schadelijke stoffen in en ei en banaan zijn toch gewoon gezond? Lijkt me een prima lunch hoor :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 20:38

SmartBH schreef:
Iolanthe schreef:
Ik ga het nu meteen maar eens proberen. Mijn eieren en bananen moeten toch op :D

En? Waren ze lekker? Ze zien er allesinds wel lekker uit op de foto's? :)

Haha, ze zagen er wel niet zo uit als op de foto's. Het smaakte wel goed, maar de 'textuur' was niet helemaal oke, zeg maar... Vanonder al teveel gebakken, en vanboven nog slap... Dus ik denk dat ik maar nog eens een poging waag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 21:51

Het gaat niet om calorien maar de producten. Jehebt je fruit, vezels en eiwitten binnen. + een ontbijt hoort 650 cl te bevatten. Met een kop groene thee voor mij een prima ontbijt en degelijk gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:00

Vrijdag voor paardrijden eens proberen!
1 banaan, 2 ei, wat kaneel, lepeltje meel, beetje melk/water..
Klinkt redelijk haalbaar :p

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:04

k heb ze ook net gemaakt
maar op de fotos bij jullie leek de pan best droog (weinig of geen boter)
eerste 2 plakte vast toen een beetje bak en braad er in gedaan en lukte het super goed waren ook erg lekker
alleen ze waren echt vett bij mij iemand tips??

k heb het trouwens gedaan met 2 eieren 1 banaan kaneel en staafmixer..

MariekeS_

Vandaag ook geprobeerd en ze waren heerlijk gelukt :9

Beetje kaneel in het beslag en getopt met een super dun laagje geitenkaas en granaatappelpitjes :9

Phillipa

Vanochtend gemaakt met kaneel en een beetje havermout er doorheen. Vond het heerlijk en vult goed! Denk sowieso gezonder dan 2 boterhammen, zeker gezien hoeveelheid graanproducten je gemiddeld eet op een dag is dit goed voor de afwisseling. En ideaal voor mensen met een glutenvrij of melkvrij dieet!!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:05

MariekeS_ schreef:
Vandaag ook geprobeerd en ze waren heerlijk gelukt :9

Beetje kaneel in het beslag en getopt met een super dun laagje geitenkaas en granaatappelpitjes :9

Ah geitenkaas! Dat ga ik ook proberen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 22:40

Ik ga ze het weekend eens proberen te maken. Vandaag bananen gehaald en kaneel ( welke nog niet in het keukenkastje stond ). Morgen even een kleine koekenpannetje halen bij de Action en dan voor zaterdag als ontbijt.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:22

SuzanH schreef:

Je krijgt een klein stapeltje (american pancake idee), en dus niet 1tje.
En nogmaals, gezond heeft niks te maken met calorieën. Je kunt banaan/ei pannenkoekjes zien als een ontbijt of een lunch door de vezels en koolhydraten van de banaan en de eiwitten en vetten van het ei, terwijl een saucijzenbroodje echt niet genoeg vult om door te gaan als ontbijt. Bovendien zitten er veel meer belangrijke voedingsstoffen in bananen en eieren dan in een saucijzenbroodje. Ik begrijp je insteek, maar beter 300 vullende gezond kcal dan 300 'loze' kcal :).

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:54

caboclo schreef:
k heb ze ook net gemaakt
maar op de fotos bij jullie leek de pan best droog (weinig of geen boter)
eerste 2 plakte vast toen een beetje bak en braad er in gedaan en lukte het super goed waren ook erg lekker
alleen ze waren echt vett bij mij iemand tips??

k heb het trouwens gedaan met 2 eieren 1 banaan kaneel en staafmixer..

Was je boter/olie heet genoeg? Zo niet, dan zuigt het beslag het op. Als het heet genoeg is schroeit het snel dicht.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:56

*heeft bananen en eieren....gaat morgen meteen proberen*
Lijkt me lekker :D En ik zie al leuke dingen om erbij te doen (havermout, kaneel etc)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:16

okey dan, ik ben overtuigd!
Havermout, banaan en ei worden morgenochtend geklopt :p Verassing voor mijn vriendin, die laat ik dan meteen meesnoepen :p

Ik verbaas me er trouwens best wel over hoeveel mensen zich druk maken over de calorieën...
Het is niet voor niets dat is vitapientjes tel, en geen calorietjes :) Liever zeker weten dat ik genoeg vitapientjes binnen, dan me zorgen maken over calorieën teveel :) Genoeg lopen per dag (minimaal 10.000 stappen per dag proberen te halen) en dan heb je ook al weer een gezond deel lichaamsbeweging in the pocket :j

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:39

Ik heb ze vanochtend eens geprobeerd met kokosrasp en een scheutje kokosmelk, worden ze lekker luchtig van! :)