Blunders in de keuken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:04

Ik zou wel een eitje gaan koken voor mijn broertje en mij. Nu houd ik van zachtgekookte eitjes en mijn broertje van abnormaal hardgekookte.

Dus ik netjes mijn eitje eruit gehaald en lekker begonnen met eten. Je raad het al, was het andere eitje straal vergeten :+ gelukkig herinnerde mijn stiefmoeder me eraan en kon ik het ei nog redden. En hij was goed hard :')

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:05

tja, Joanne (JoJoPonylove) en ik zijn al zeven en een half jaar vriendinnen.
in de vakanties logeren we vaak bij elkaar en proberen dan wel eens te bakken.
maar op de één of andere manier gaat er altijd wel wat mis:
- de 1e keer: een cake uit zo'n papieren vorm laten vallen, hele keuken onder de ssmurrie
- we wilden pepernoten bakken: eerst haalden we ze te vroeg uit de oven, toen lieten we er een paar per ongeluk in de gootsteen vallen. Weer teruggezet in de oven, en er toen te lang in laten staan zodat ze verbrand waren.
- 2 eieren op de grond laten vallen
- een tafelkleed doormidden gescheurd (we wilden het uitkloppen, ging niet helemaal goed O:) ), maar we hebben hem weer netjes met ducktape geplakt
- marsepein op de tafel laten plakken
- we wilden een gemarmerde cake bakken, maar per ongeluk zo lang doorgeroerd dat het gewoon overal dezelfde kleur was

meer schiet me er op hetmoment niet meer te binnen

Mioux

Re: Blunders in de keuken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:06

Hier wel eens aardappelen opgezet zonder water, was te druk in me hoofd en na kwartier rook het toch wel erg vreemd :D :D

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:12

Ik ben echt een keukenprinses hoor! Ik maak geen fouten...

Tenzij je verbrande kant en klare popcorn in de magnetron ziet als een fout. Wist echt zeker dat je de zak dicht in de magnetron moest leggen, tot er binnen 2 minuten zwarte rook uit de magnetron kwam, de zak stond werkelijk waar in de fik.

Oh en hagelslag en de magnetron is ook echt geen goede combinatie. Wouden chocolade fonduen maar hadden alleen maar hagelslag, dacht dat dat ook wel kon. Maar smelte niet snel genoeg dus dacht doe het op een bord in de magnetron. Nou zelfde als met de popcorn zwarte rook uit de kast, heeft nog een week lang gestonken in huis.

Edit de aardappelen opzetten zonder water ken ik ook... dacht dat het droogkook aardappel waren....

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:21

Aleeneh schreef:
xFioon schreef:
Ipv kaneel over de appeltaart deed ik (lekker veel) chilipoeder... Ik vond dat dat potje de kleur van kaneel had (was veel bruiner achteraf :P) dus heb ik niet meer gekeken wat er op het potje stond

Jeej ben ik niet de enige :D

oh haha, ik had niet het hele topic gelezen.
Mijn huisgenoten vragen af en toe wanneer ik weer appel-chilli taart ga maken. Ze vonden het nog best okee smaken ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:34

Ow men, wat een hilarische verhalen hier!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:37

Wat ik overigens ook ooit eens heb gehad, wilde t gehakt kruiden voor de spaghetti, denk lekker beetje peper (was zo oude pepermolen zwarte peper)...denk doe er aardig wat in want meestal vind ik dat je weinig ervan merkt, toen we aten kwam ik erachter dat ik de molen verkeerd gebruikt had en er dus stukken bolletjes in zaten, heb het maar lekker laten staan :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:36

Urielle schreef:
Over cake bakken gesproken: als je werkt met gesmolten boter.... dan bedoelen ze gesmolten boter op kamertemperatuur. En het is al helemaal niet de bedoeling dat je je boter smelt, in de kom mikt, suiker erbij mixen en hoppa de eieren erbij. Die stollen dan nl voortijdig _O-

Je kan de boter prima smelten hoor, doe ik zo vaak :j
Alleen je moet het niet in een pannetje op het vuur smelten, je doet het op een bord in de magnetron, en dan net lang genoeg zodat je ziet dat de boter in begint te zakken. Dan is het grootste gedeelte gesmolten. Daarna je suiker erbij en het dat mixt prima :j
Daarna de rest erbij :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:40

Boter smelt ik in een litermaat in de magnetron op een laag wattage en heel kort. Dan zorgt het gesmolten deel dat de rest gaat smelten. Zorg dat het handwarm is als je het in de cake doet. Niet heter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:45

Een klasgenoot wilde bewijzen dat zijn eitje, waarvan ik zei dat het niet lang genoeg gekookt had, wel hardgekookt was. Hij demonstreerde dat door het ei kapot te slaan op zijn voorhoofd.
Ik had gelijk :')

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:06

Dit topic is echt geniaal :D . Ik leer ontzettend veel bij van "things you should never try in your kitchen or oven, especially not when it has a microwave in it" :D .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:48

XxLMMxX schreef:
suuzepuus schreef:
eitjes koken voor het naar school gaan en vergeten ze uit te zetten. School was 66 km van huis en net voor aanvang van het examen bedacht ik me dat de eitjes nog opstonden... buren niet thuis... niemand kon de eitjes (en huis) redden dus dan maar naar huis. sjeeeeeee dat werd een her examen!

en je huis? Stond die nog?

ja gelukkig wel!! eitjes waren er nog maar het water was weg en het stonk heel erg in huis...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:50

Kwanyin schreef:
Dit topic is echt geniaal :D . Ik leer ontzettend veel bij van "things you should never try in your kitchen or oven, especially not when it has a microwave in it" :D .

In dat kader nog een die ik niet aan kan bevelen: kijken wat er nou eigenlijk gebeurt als je een cd in de magnetron stopt. Briljant plan van mijn huisgenoten... Wat je niet krijgt: spannende blauwe verlichting die over het oppervlak van de cd lijkt te zweven. Wat je wel krijgt: een paar vonken, 5 weken de stank van gesmolten plastic en een ingebrande put in de glasplaat (en elke keer dat die te warm werd alsnog de stank van verbrand plastic.)

En dan viel het me nog mee dat de magnetron het nog deed :j ('t Is niet direct een keukenblunder want opzet, maar echt een heel slimme actie was het toch ook niet...)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:56

Ik vind koken heerlijk en diegene waarvoor ik kook eten het met liefde op, ik experimenteer me raak en tot nu toe is het altijd lekker....maar vraag me niet om een zachtgekookt ei, want daar faal ik in....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:57

electrische kookplaat schoonvegen terwijl hij pas net uit is, dat zijn dus 2e graads brandwonden...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:58

Bij mij smolt alleen het vaatdoekje :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:59

:o ik deed het met mijn hand wegvegen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 18:59

Caira schreef:
electrische kookplaat schoonvegen terwijl hij pas net uit is, dat zijn dus 2e graads brandwonden...

Of een plastic tosti-ijzer erop zetten in het kader van opruimen |(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:36

Anoli schreef:
Urielle schreef:
Over cake bakken gesproken: als je werkt met gesmolten boter.... dan bedoelen ze gesmolten boter op kamertemperatuur. En het is al helemaal niet de bedoeling dat je je boter smelt, in de kom mikt, suiker erbij mixen en hoppa de eieren erbij. Die stollen dan nl voortijdig _O-

Je kan de boter prima smelten hoor, doe ik zo vaak :j
Alleen je moet het niet in een pannetje op het vuur smelten, je doet het op een bord in de magnetron, en dan net lang genoeg zodat je ziet dat de boter in begint te zakken. Dan is het grootste gedeelte gesmolten. Daarna je suiker erbij en het dat mixt prima :j
Daarna de rest erbij :j

Het kan in een pannetje maar daarna moet je het laten afkoelen (en dat had ik dus niet gedaan :') )
Maar ik vind het resultaat met ongesmolten boter op kamertemperatuur lekkerder (weet ik na vele pogingen en bijbehorende blunders)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:32

Blijheid schreef:
Een klasgenoot wilde bewijzen dat zijn eitje, waarvan ik zei dat het niet lang genoeg gekookt had, wel hardgekookt was. Hij demonstreerde dat door het ei kapot te slaan op zijn voorhoofd.
Ik had gelijk :')

:=

Wat een leuk topic!

Ik zal mijn eigen blunders ook weer eens even ophalen!
Ik vind koken en bakken altijd erg leuk, dus als ik weer wat nieuws aan het uitproberen ben geweest en we met ze alle gegeten hebben (avondeten) is de reactie op mijn uitprobeersels tot nu toe (gelukkig goed gelukt dus :') ) : erg lekker! Maar die ravage die je in de keuken dan weer achter laat.. :')
En laat de regel hier in huis nou net zijn: wie heeft gekookt hoeft niet af te ruimen (daarbij hoort keuken schoonmaken ect.) :D

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:03

Caira schreef:

Of met je zieke hoofd met je arm over de kokende waterkoker heen reiken om zeep te pakken...
Weet niet welke graad maar heb hele dag met mijn arm in vochtige mitella (washand steeds nat gemaakt; dat koelde) gelopen, is nu aantal weken geleden gebeurd en de plek op mijn arm is nog duidelijk zichtbaar. Ik vrees dat dat ook niet meer wegtrekt ;(

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:05

vuurneon schreef:
Caira schreef:

Zo is bij mij op het werk ooit eens 's avonds de pantry in de fik gevlogen. Dikke mazzel dat er net schoonmakers waren...

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:16

Bedorven ei een keer gebakken, kotsen die geur :r :r

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:40

vuurneon schreef:
Caira schreef:

Oh tof, zo heb ik eens mijn waterkoker naar de filistijnen geholpen, ik dacht dat ik de enige was *\o/* .

Ik kwam er trouwens achter toen het toch behoorlijk begon te stinken en de elektriciteit uitviel :') .

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 23:41

Geweldig topic! :D

Hier wel eens popcorn gemaakt in de magnetron. In een ijzeren bak. Met aluminiumfolie eroverheen.
De vonken spatten er vanaf en de popcorn zag eruit alsof hij net terug was van een strandvakantie op de zon. :+