danoesje schreef:en de Irish zit ook weer suiker in:P
En whisky toch
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
corine1981 schreef:Mijn ex-schoonmoeder wees mij al 13 jaar geleden op de gevaren van aspartaam, zij werkt in een apotheek en haar baas had hiervoor gewaarschuwd.
Ik denk dan maar zo: waar rook is, is vuur.
Fred_Kroket schreef:Yep... Aspartaam is een lekker goedje... Ik eet en drink het bewust nooit. Onbewust zal er vast wel een keer E622 of iets van die serie naar binnen komen maar liever niet. Goede post TS!
ivy_power89 schreef:Ik vind deze uitspraken het zelfde als de uitspraken over hondenbrokken........
Als er daadwerkelijk cijfers zijn die dit laten zien (en wetenschappelijk onderbouwd) dan zal ik mijn mening pas bijdraaien.
Van brood en appels ga je namelijk ook hartstikke dood
pmarena schreef:Vaak zijn dergelijke dingen al lang onder het volk bekend voordat er eindelijk eens een wetenschappelijk stukje over wordt geschreven door de gevestigde orde... de gevestigde orde is simpelweg niet zo happig op het uitsteken van de nek op het hakblok van machtige collega's, en geef ze eens ongelijk
SSDesign schreef:Fred_Kroket schreef:
Jouw berichten kun je blijkbaar ook met een korrel zout nemen, want stevia is pas sinds kort toegestaan in levensmiddelen![]()
Maar heb je ooit pure stevia geproefd (steviapoeder met 95% steviolglycoside)? In veel producten is het niet te eten. Ik heb zelf onderzoek gedaan naar ijs met stevia. 0.5 gram poeder in anderhalf liter ijs (95% steviolglycoside) was nog steeds te proeven en zo ontzettend vies...
Ik ik weet dat het pas sinds kort is toegestaan omdat het lang is tegengehouden door bedrijven die veel geld verdienen aan het maken van zoetstoffen. 
enzino schreef:pmarena schreef:Vaak zijn dergelijke dingen al lang onder het volk bekend voordat er eindelijk eens een wetenschappelijk stukje over wordt geschreven door de gevestigde orde... de gevestigde orde is simpelweg niet zo happig op het uitsteken van de nek op het hakblok van machtige collega's, en geef ze eens ongelijk
Zo lang je een degelijk onderzoek doet zie ik het probleem niet, het gaat namelijk om feiten en niet om meningen.
En aangezien een degelijk onderzoek repliceerbaar is kan een machtige collega wel met een hakblok aankomen maar zolang andere onderzoekers tot dezelfde conclusies komen gaat jouw nek daar niet op.
Cayenne schreef:Ik neem dit soort berichten met een vrachtwagen lading zout. Wat een onzinnig commercieel gepraat weer.
) en vaak krijgen bepaalde controversiele producten ook nog allerlei bedekte namen. Dan kan je toch meer binnenkrijgen dan je denkt.
Werkt voor bijna alles.
randalinpony schreef:Wat een geluk voor je vader dat die professor net binnenwandelde Fargo...
Maar het probleem vandaag de dag met veel toevoegingen, is dat ze op zich in kleine hoeveelheden wel onschadelijk zullen zijn, maar wie leest alle ingrediënten op zijn producten (ik trouwens wel) en vaak krijgen bepaalde controversiele producten ook nog allerlei bedekte namen. Dan kan je toch meer binnenkrijgen dan je denkt.
Overigens is er een onderscheid tussen stoffen die bij teveel innemen schadelijk zijn maar onmisbaar voor je, en stoffen die je lichaam echt niet nodig heeft.
Zout is het eerste, aspartaam het laatste.
Verder lees ik een paar keer van Wendy dat zij naar het verschil vraagt tussen suiker en zaken als honing en rietsuiker en dat is wel een goeie, aangezien bijv. honing voor 99% tafelsuiker is. In je lichaam doet het dus ook hetzelfde.
Eet dan gewoon lekker, maar met mate.Werkt voor bijna alles.
pmarena schreef:Ja hoor, het is weer zover...ik zit achter mijn laptopje en voel me flauw, wat duizelig, hart klopt onrustig, koppijn enzo.
Typische E621 klachten. Bedenk wat ik gegeten heb, en ik ben er weer ingetrapt hoor
Slaatje dat overgeschoten was van de BBQ van het weekend, heb ik op brood gegeten.
Gekeken bij de ingrediënten, staan geen E-nummers op maar wel natriumglutamaat en na dit ingetikt te hebben op Google blijkt dat dus ook E621 te zijn.
*pling* daar hebben we hem weer.
Je kan er echt de klok op gelijk zetten dat die gore rommel er in zit als ik me zo voel na iets te eten![]()
Het zal mij dan verder aan mijn bips oxideren wie het wel of niet bewezen heeft, voor mij persoonlijk is het overduidelijk dat dit echt troep is.
Moet er blijkbaar nog beter op gaan letten, lekker misleidend ook dat datzelfde rommeltje onder verschillende namen verschuild gaat