Fruit, wat is jullie favoriet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:54

Talsha schreef:
Daenerys schreef:
Kaki's heb ik nog nooit gehad, waar kun je het mee vergelijken?

Grapefruit heb ik verschillende keren geprobeerd, maar ik kan het niet lekker vinden.

Ik kan niet zo goed uitleggen waar het naar smaakt. Zal zeggen probeer eens uit!

Vandaag 2 stuks gekocht, maar ze zijn nog een beetje hard. Ik neem aan dat ze een beetje zacht moeten zijn voordat je ze kunt eten, toch? En kun je ze zo met schil en al eten??

Talsha

Re: Fruit, wat is jullie favoriet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 01:53

Vaak zijn ze bij mij al op voordat ze zachter zijn. Iets zachter zijn ze inderdaad net wat lekkerder :) .

Ik eet ze met schil en al :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-13 12:43

Talsha, bij ons ook. Ik heb niet zoveel geduld. :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:44

riekie1984 schreef:
Ik ben geen fruit eter maar als ik het eet zijn het van die potjes gemengd fruit voor baby's :D

You made my day!! _/-\o_
Ik herken me helemaal in jou en hier thuis denken ze dat ik een steekje los heb zitten _O-

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:45

Dat heb je met die gala meloen ook, die moet ook eerst ff in de koelkast leggen voor paar dagen maar ik kan nooit wachten en eet ze altijd gelijk op, ben veel te ongeduldig ervoor :')

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:27

Oeeh ik vind zoveel fruit lekker dat ik bijna geen keuze kan maken hihi. Maar ik denk dat mango en kers dan toch wel een klein beetje voorop staan haha

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:30

Voorheen lustte ik alleen maar appel, maar sinds kort vind ik banaan, peer, aardbeien en kiwi ook erg lekker! En dan het liefst in de vorm van een smoothie. :9

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:43

Ik hou van fruit! Behalve banaan!

Eet overigens wel elke dag netjes 2 stuks :)

riekie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 09:45

Nicole schreef:
riekie1984 schreef:
Ik ben geen fruit eter maar als ik het eet zijn het van die potjes gemengd fruit voor baby's :D

You made my day!! _/-\o_
Ik herken me helemaal in jou en hier thuis denken ze dat ik een steekje los heb zitten _O-

Hahaha hier precies het zelfde, de meeste kennen het wel nu van mij zo'n potje, maar krijg nog regelmatig een opgetrokken wenkbrauw. Ach ja ik denk fruit is fruit, alleen nu veel lekkerder :9

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 12:51

Toen ik vorig jaar voor de grap net als "vroegah" een fruithapje had gemaakt (verschillende soorten fruit o.a. kiwi, banaan en appel dat dan prakken of blenden) met een liga koek erdoorheen, speekselklieren echt vol in overdrive van de nostalgie :')

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:38

Nicole schreef:
Dat heb je met die gala meloen ook, die moet ook eerst ff in de koelkast leggen voor paar dagen maar ik kan nooit wachten en eet ze altijd gelijk op, ben veel te ongeduldig ervoor :')

Galia moet je gewoon op de fruitschaal/op kamertemperatuur leggen... Dan worden ze sneller rijp! En als ze goed rijp zijn ruik je dat echt goed! Hier ligt nu een galia op de fruitschaal en die ga ik morgen "slachten" :')

Daenerys schreef:
Ik neem aan dat ze een beetje zacht moeten zijn voordat je ze kunt eten, toch? En kun je ze zo met schil en al eten??

Ze moeten idd een beetje zacht zijn, maar dat is ook afhankelijk van wat ze zelf wilt... Als ze zachter zijn zijn ze ook sappiger en lijkt het schilletje taai achtig... Dat vind ik echt nisk dus ik eet ze gewoon hard op :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 23:41

Ik ben gek op lychees, nectarines en aardbeien :+: Heerlijk zoet allemaal :D Maar eigenlijk ben ik gek op elk soort fruit :')

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 08:36

Ik heb kaki's geprobeerd maar vond het niet echt een succes. Mijn paard vond hem wel erg lekker trouwens :')

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:17

Tip, als je wil testen of een galia meloen of cantaloupe meloen rijp is, moet je er niet op drukken maar er aan ruiken! Dat gedruk eraan maakt hem wel zacht maar niet rijp. As je bij de "navel" ruikt en de meloen is rijp, ruik je dat. Anders moet je hem nog een dagje laten liggen.
Met een watermeloen kun je ook ruiken, maar hier kun je op kloppen met je vingertoppen.... Echo't ie, is ie rijp, klinkt ie dof, nog niet ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:12

Ik ben gek op ananas, mango, pitloze witte druiven, gold kiwi's en watermeloen, verder ben ik niet zo van het fruit...
Hoewel ik pas bij Jumbo een paar appels had gekocht die erg lekker waren, Honey Crunch heetten ze geloof ik. :j

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:17

Mango :+: :+:, kiwi's :+:, ananas, druiven, aardbeien, frambozen, klapbessen, passievrucht, perzik, nectarine, pruimen, mandarijn, sinaasappel, grapefruit.. Ohja, Kiwano's ofzo? Dat is een hele rare vrucht die ik gegeten heb in Nieuw Zeeland.

Ik ben gek op fruit :+:.

Edit: Vergeet ik WATERMELOEN :+:

Edit: EN IK VERGEET LYCHEE! :)
Laatst bijgewerkt door Aroha op 15-07-13 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:19

meloen! aardbei, banaan! en vooral appel ( maar dan wel met suiker en kaneel zonder schil) haha

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:19

Op dit moment: watermeloenen :D

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:23

imd schreef:
Klopt het trouwens dat er op dit moment geen Minneola's en Elstarappels in de supermarkt liggen? Is dit niet het seizoen of had mijn AH wellicht een leveringsprobleem?

Wij (bepaald geen AH :')) hebben ook al tijden geen mineola's in de winkel, dus het zal niet aan jouw Appie liggen. :)
Denk dat ik die dingen voor het laatst heb gezien ergens in mei. :P
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 15-07-13 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:25

Kersen, aardbeien, frambozen, nectarines, lychees, mango, meloenen, druiven, bosbessen, kiwi's. Ik vind fruit heerlijk!

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:27

Kersen! Ohja!

Trouwens, ik had in Barcelona telkens fruit wat wit van binnen was met zwarte pitjes, en dan een roze rand. Weet niet hoe het heet? Je had het ook als helemaal roze met zwarte pitjes.. Dat is ook lekker..

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:29

TammyVN schreef:
Kersen! Ohja!

Trouwens, ik had in Barcelona telkens fruit wat wit van binnen was met zwarte pitjes, en dan een roze rand. Weet niet hoe het heet? Je had het ook als helemaal roze met zwarte pitjes.. Dat is ook lekker..

Is dat niet "dragon fruit"? Geen idee hoe dat in het Nederlands heet. :+

Edit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitaya
Zo dus. :P

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:38

Jaa pitaya, onmonomnom!

Ik heb wel gemerkt dat fruit in de landen zelf vaak het lekkerst is. Toen ik in Australië zat heb ik alleen maar mango's gegeten. Ze hebben daar hele mango plantages, dus de mango's smaken daar gewoon veel verser. Ze hebben daar ook kleinere die echt heel zoet zijn. Echt yamm :+:.. De mango's in Nederland vallen nu wel een beetje tegen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:39

Kersen! Ik kan er geen genoeg van krijgen...

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 08:39

Zelf geplukte verse bosbessen!!!
*\o/*