Eliine schreef:Zo dat klinkt als een lekker recept freespirit! En dit gooi je door de blender?
Yup
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het lijkt soms ook wel alsof je bijna niet meer echt gezond kunt eten want overal zit wel weer iets in wat dan weer niet goed is enzo.
avaluna schreef:De rode biet, boenen jullie die en dan wel of niet geschild/gekookt?
En bij ananas, kern erin laten of gebruiken zoals normaal.
Mij bevallen de smoothies erg goed, voor dochterlief gaat er wat rood fruit door, zo in het groen vindt ze minder, hahaha.
Ik doe er 's ochtends op z'n ambers ook wat haverzemelen, speltvlokken en lijnzaad door heen.
maar af en toe kan ik er echt een beetje gek van worden, probeer je het goed te doen krijg je alsnog van alle kanten dat zus en zo allemaal niet goed voor je zou zijn. Fruit probeer ik zoveel mogelijk 'verpakt' te eten, dit omdat ik weet dat ik anders met een stuiterende suikerspiegel zit. Maar groene smoothies zijn dan juist een goede aanvulling denk ik, omdat de vezels van het fruit en de groente samen zorgen voor een langzame opname. En uiteraard kan dit niet anders dan gezonder zijn dan al die voorverpakte rommel! Daar ben ik het helemaal mee eens
Heb hier ook kokosolie staan, is dat hetzelfde als kokosvet? Doe ook altijd een extra schep tarwezemelen en lijnzaad door mn havermout, en daar doe ik dan wat fruit door. Dit was tot nu toe mijn fruitmoment zegmaar. Een banaan, of een handvol bessen of een appel door de pap heen. Moet zeggen, had vanmorgen water + die smoothie, toen gaan hardlopen en net pas mn havermout (eigenlijke ontbijt dus) gegeten. Dus je kunt er inderdaad best even op vooruit!
Komen mn ouders net thuis, hebben ze een complete keukenmachine meegenomen
Deze: http://www.kookhof.nl/547-752-thickbox/ ... ieding.jpg
En er zit een supermooie blenderfunctie bij, speciaal voor smoothies e.d.! Ik krijg m alleen niet mee als ik (weer) uit huis ga werd er al meteen geroepen
! Voor je ouders een win-win situatie haha! Maar wat een ding zeg! Nadeel vind ik dat keukenmachines zoveel ruimte in nemen!
Wel erg lief van ze, en mn moeder stond helemaal te springen toen ik zei dat ik dan morgen wel een groene smoothie voor pasen voor dr ging maken
en vanavond gelijk een lekkere courgettesoep met behulp van de keukenmachine gemaakt, dus volgens mij zijn ze er wel blij mee haha!