Stoppen met snoepen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 21:52

musiqolog schreef:
Dus... als er één goede reden en constante motivatie moet zijn om minder te snoepen: doe het voor je paard(en)!

Nee :D Ik kan onbeperkt snoepen zonder aan te komen, dat is het erge. Het voordeel is dan wel weer dat mijn paard er dus geen last van heeft. Maar mijn baas was serieus onthutst toen hij hoorde dat ik rustig 8 pannenkoeken kan eten. Terwijl ik dat doodnormaal vind en daarna nog van alles zou kunnen eten.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:05

Koper schreef:
Nee :D Ik kan onbeperkt snoepen zonder aan te komen, dat is het erge. Het voordeel is dan wel weer dat mijn paard er dus geen last van heeft. Maar mijn baas was serieus onthutst toen hij hoorde dat ik rustig 8 pannenkoeken kan eten. Terwijl ik dat doodnormaal vind en daarna nog van alles zou kunnen eten.

Joh, ik ben stinkend jaloers op je! :P Nou, in dat geval heb je één probleem minder: overgewicht is erg vervelend en erg ongezond. Val jij dan ook onmiddellijk af wanneer je minder snoept? In jouw geval moet je helemaal niet minder eten, hooguit anders. Pak eens een paar appels, kan jou het schelen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 22:23

Nee, ik val ook niet af als ik minder eet. Appels vind ik lekker als het bij één blijft :') En als die appel op is wil ik dus op zoek naar wat anders.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 08:43

lotte_horses schreef:
Hoi, Mag ik me melden? :)
Ik heb eigenlijk echt een eetverslaving (die nog verder aan het ontwikkelen is)
En dan met name koekjes, chocolade, chips, ijs,.... maar echt snoep snoep heb ik het dan weer niet voor.

Ook kan ik het niet bij 1 blokje chocolade houden, of 1 koekje, nee het word 1 pak chocolade + 4 verschillende koeken. Het is echt verschrikkelijk!
Vroeger had ik ook echt nood aan frisdrank, maar daar ben ik sinds 1 maand van aan het 'afkicken' (alleen maar water). Dit is op sommige momenten echt moeilijk, en nu is mijn drang naar zoetigheid in koekjes nog groter geworden. Ik eet nu nog meer koekjes, want vroeger als ik zin had in eten dronk ik een slok frisdrank.

Ik ben misschien nog maar 15, maar voel mij dikker als nooit tevoren! (en vroeger was ik juist echt dik, en nu heb ik gewoon een echt vetbuikje).

Mijn moeder vind me niet dik, en ik kan niet vragen om geen koeken meer mee te brengen (heb nog een broer en zus), en ook niet al te veel om fruit mee te nemen, want als ik het teveel vraag krijgt ze het door dat ik wil vermageren/gezonder eten en stopt ze ook met dat te kopen.

Wat doen jullie als jullie de drang hebben dat je MOET eten? Ik word gewoon pissig als ik niet aan mijn dagelijkse koekjes geraak.

Ik heb nu een deal gesloten met een vriendin dat we 2 weken echt niets mogen snoepen en frisdrank drinken omdat we anders geen navelpiercing gaan laten zetten (wat we al heel lang willen). Dus nu hopen dat ik dat volhoud!

Heeft iemand toevallig tips? :)

Bedankt voor alles te lezen! :)

Is het geen optie voor je om zelf wat fruit te kopen? Ik zou proberen om snoepen ook niet als echt iets slechts te zien wat niet mag maar gewoon als iets lekkers voor zo nu en dan. Maar dat je er voor kiest om het niet te vaak te doen. Ik denk dat dat, voor mij in ieder geval, een belangrijke denkstap is. Ik kies ervoor om die reep chocola niet op te eten. Niet, ik verbied mezelf om geen chocola te eten.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 08:51

Ik ben al een week aan het zondigen... Ik voel me zo slecht nu, en die weegbeurt op de weegschaal schiet ik morgen wel over.
Wel 1 ding, ik drink geen suiker meer in mijn thee en dat gaat goed.

MarjaG

Re: Stoppen met snoepen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:42

Ik meld me ook even. Ben bezig met afvallen en merkte dat ik echt een suikerverslaving had. Vind het ergste als een van mijn dochters koekjes gebakken heeft en mijn man recht voor mijn neus zo'n lekker krakend bros koekje naar binnen werkt. Koekjes en vooral drop zijn bij mij de boosdoeners. Het moet en zal dan in 1 keer op. Inmiddels is dat gelukkig een stuk minder, maar toch die verleiding in de supermarkt.

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:36

_Tara_ schreef:
Is het geen optie voor je om zelf wat fruit te kopen? Ik zou proberen om snoepen ook niet als echt iets slechts te zien wat niet mag maar gewoon als iets lekkers voor zo nu en dan. Maar dat je er voor kiest om het niet te vaak te doen. Ik denk dat dat, voor mij in ieder geval, een belangrijke denkstap is. Ik kies ervoor om die reep chocola niet op te eten. Niet, ik verbied mezelf om geen chocola te eten.

Dat kan ik wel doen ja! Had ik nog niet aan gedacht.
En misschien kan ik het beter zo bekijken, maar dat vind ik nogal moeilijk :') maar ik zal proberen!
Bedankt! :)

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 20:50

Ik lees ook mee. Ben een echte zoetekouw alhoewel het de laatste tijd voor zin in zoute chips is. Heb mezelf al aangeleerd water te drinken ipv ranja en frisdrank. Maar tijdens vervelingmomenten (op school dus) en thuis krijg ik toch heel veel zin in wat lekkers.
Als ik thuis ben trek ik regelmatig meerdere keren achter elkaar de (koel)kasten los om te kijken of er nog wat lekkers is. En op school, tja de kantine is funest.

Hoop dat ik wat kan opsteken van jullie tips :)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 22:02

@GaitMonster: Ah, je komt uit het oosten? In de rest van Nederland (en in Vlaanderen) denken we dat je kasten van de muur rukt wanneer je ze "lostrekt". :) Maar ter zake: ik begrijp dat je nog scholier bent. Bij mijn ouders thuis wordt vaak voor weken in gekocht, en is er bijna altijd snoep en chips in huis. Toen ik thuis woonde, jatte ik dat ook altijd. In mijn studententijd had ik de gewoonte om zo veel mogelijk alleen voor vandaag in te kopen. Wel, we weten al dat snoep in de winkel laten liggen gemakkelijker is dan snoep in huis laten liggen. Toen is het me voor het eerst gelukt om lange tijd structureel niet te snoepen.

Je zou je ouders dus kunnen vragen om geen snoep meer te hamsteren, om het alleen te kopen als er een reden voor is.

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:12

Haha, ik kom inderdaad uit het oosten. Opzich koopt mijn moeder ook niet zoveel snoep. Alhoewel er altijd wel een zak chips, nootjes of lekkere koeken in de kast liggen. Maar het probleem is op school de kantine, de AH die om de hoek zit en de honger die tijdens de lessen ontstaat. Ik moet gewoon daadkrachtiger zijn en zelf niet meer willen snoepen, maar dat is zo moeilijk :P

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:17

Mag ik mij ook melden :)
ben vanaf maandag begonnen met het stoppen met snoepen, en tot nu toe gaat het aardig.
Heb nu veel fruit gekocht ipv snoep en haal ook niks in huis!..
nu zit ik op school, zie ik om me heen zo veel lekkers, damn dan wordt het moeilijk hoor :=

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:24

Ik ga mij dus zo meteen een pak rijstwafels kopen. Ik vind dat eigenlijk wel heel lekker en dat kan geen kwaad als ik er 4 achter elkaar binnensteek tegen de honger want mijn dipje blijft maar duren. En dat na 2 weken bijna geen suikers te eten... het leven is hard :D

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:29

Dana, weet je wat helpt tegen een dipje van te weinig suiker? Een flink end fietsen! In jouw geval bijvoorbeeld: naar Brugge en Sluis en dan over Hulst weer terug. Daar word je een stuk fundamenteler soort blij van dan van suiker, en het is gezonder. :) Wel zou ik wachten tot het weer beter wordt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:32

musiqolog schreef:
Dana, weet je wat helpt tegen een dipje van te weinig suiker? Een flink end fietsen! In jouw geval bijvoorbeeld: naar Brugge en Sluis en dan over Hulst weer terug. Daar word je een stuk fundamenteler soort blij van dan van suiker, en het is gezonder. :) Wel zou ik wachten tot het weer beter wordt.

Hmm, als je ons Brugge bedoelt dan ben ik wel 2 dagen onderweg. Hulst is iets dichter...
Het probleem is dat ik die dipjes altijd op het werk heb alwaar lekkernijen liggen om me te verleiden. ;)

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 14:58

Dana82 schreef:
Hmm, als je ons Brugge bedoelt dan ben ik wel 2 dagen onderweg. Hulst is iets dichter...
Het probleem is dat ik die dipjes altijd op het werk heb alwaar lekkernijen liggen om me te verleiden. ;)

Hulst is drie kilometer ver, tien minuten fietsen...
Ik bedoel het grote Brugge en dat hoeft echt geen twee dagen te duren. Toen ik nog in Middelburg woonde (ik bedoel het Zeeuwse Middelburg), ben ik meer dan eens met de pont naar Breskens (goeie ouwe tijd) overgegaan, naar Terneuzen en Hulst gefietst, toen weer bij Perkpolder over en over Goes terug naar Middelburg. En als je niet een of andere handicap hebt, kun jij het ook. Misschien moet je het opbouwen, maar dat doet voor mijn tip niet ter zake: ga eens een hele dag intensief fietsen, je voelt je aan het eind voldaan en gelukkig en het is supergezond! En bijna gratis.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 15:03

musiqolog schreef:
Dana82 schreef:

Hulst is drie kilometer ver, tien minuten fietsen...
Ik bedoel het grote Brugge en dat hoeft echt geen twee dagen te duren. Toen ik nog in Middelburg woonde (ik bedoel het Zeeuwse Middelburg), ben ik meer dan eens met de pont naar Breskens (goeie ouwe tijd) overgegaan, naar Terneuzen en Hulst gefietst, toen weer bij Perkpolder over en over Goes terug naar Middelburg. En als je niet een of andere handicap hebt, kun jij het ook. Misschien moet je het opbouwen, maar dat doet voor mijn tip niet ter zake: ga eens een hele dag intensief fietsen, je voelt je aan het eind voldaan en gelukkig en het is supergezond! En bijna gratis.

Ik vind dat je nu toch een beetje overdrijft hoor :P Een retourtje Brugge is volgens mij vanaf de Klinge ruim 150 kilometer. Dat doe je echt niet zomaar als ongetrainde fietser :=
Hulst is wel weer erg dichtbij misschien. Maar ik zou zeggen maar eens een tochtje van 30/40 km. Dat is al heel mooi.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:10

Wat een discussie. Ik zie me al bezig "zeg baas ik ga even naar Brugge en terug fietsen want ik heb zin in snoep. Ben over 8 uurtjes terug. "
En in het weekend spendeer ik liever 8 uur te paard dan op de fiets. Maar ja mijn grootste probleem situeert zich dus op mijn werk.
Dus met zo een tip ben ik weinig. Het is gewoon puur karakter en dat slechte weer doet er ook geen goed aan.
Vanaf maandag nieuwe poging!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:36

Nou, ik kom ook even meelezen. Heb een echte suikerverslaving. Er mogen ook best een paar kilootjes af. Dus al die tips zijn heel handig.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:41

Ik las dit topic :') en dacht ....Ik ben ook verslaafd aan snoep voornamelijk zoetigheid dus chocola.
Omdat ik al een medische dieet volg in de vorm van gluten vrij weet ik hoe moeilijk het is om iets niet te mogen.
Ik adviseer mensen dan ook om niet opeens jezelf niks te gunnen.
Omdat ik wil afvallen heb ik gezegd woe is zondig dag en in het weekend.
Ben al 5 kilo afgevallen.
De overige dagen eet ik fruit en snoep amper....

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 20:46

Dat heb ik vandaag ook ingesteld Barcelano. Nadat ik chips en spekkies had gehaald en de rest durf ik niet te vertellen. Op vrijdag mag ik snoep. Ik merk al wel dat ik 't minder lekker vind dan eerst dus wie weet is er nog hoop.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:49

Ik heb me buien, soms denk ik echt gaver.
En dan is het alsof me lichaam schreeuwt om suiker....Ik rook niet maar snap best hoe rokers zich voelen zonder zo'n peuk _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-13 20:53

Dat is het dus precies. Jij snapt het. Het snoepen is niet eens omdat het zo lekker is maar omdat het moet. Da's toch erg?

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 20:57

Koper schreef:
Dat is het dus precies. Jij snapt het. Het snoepen is niet eens omdat het zo lekker is maar omdat het moet. Da's toch erg?

Ja :j
Daarom is het echt een verslaving geworden.
Alleen als er fruit is pak ik dat zo snel, dat is een beetje het rare ervan.
Ow en gaat nooit winkelen als je trek heb :D
In de zomer ben ik enorm ijs verslaafd, dan kan ik Do al denken Moet het weekend ijs :o
Had dit het hele jaar door eerst maar ben nu zo ver dat ik het alleen met zeer mooi weer neem :P

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 21:01

Dana82 schreef:
Wat een discussie. Ik zie me al bezig "zeg baas ik ga even naar Brugge en terug fietsen want ik heb zin in snoep. Ben over 8 uurtjes terug. "
En in het weekend spendeer ik liever 8 uur te paard dan op de fiets. Maar ja mijn grootste probleem situeert zich dus op mijn werk.
Dus met zo een tip ben ik weinig. Het is gewoon puur karakter en dat slechte weer doet er ook geen goed aan.
Vanaf maandag nieuwe poging!

Nou zeg, rustig aan. Y;( Bij je eerste reactie wist ik nog niet dat dit je net op je werk overkwam. Daarna kwam je ermee dat zoiets twee dagen duurde en dat wilde ik wel even rechtzetten. Bovendien is het ook aan iedereen gericht: een goede manier om (op een vrije dag, natuurlijk) je kick uit iets anders te halen én om gezond bezig te zijn, zodat je lijf meer suiker verdraagt.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 10:34

Oei ik kwam precies wat kattig over. Het lastige met forums hè. : )
Nou ik kan geen acht uur achter elkaar fietsen dus in twee dagen haha.

Tijd om te fietsen heb ik niet echt in vrije tijd. Als ik al een eind fiets is het van en naar mijn werk. :D