Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Malu_

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:20

@Duuk ga intervalttraining doen, dus loop eerst even warm en doe dan 1 minuut sprinten ( 80% van je maximale hartslag) en daarna weer een minuutje rustig hardlopen zodat je hartslag weer iets zakt (60%) en dan weer sprinten etc... wel ff opletten dat je knieën enzo dat aankunnen het is best intensief. En ga ook krachttraining doen naast cardiotraining, je wordt als vrouw heus niet zomaar een bodybuilder. Pak vooral grote spieren aan zoals je beenspieren (komt je vetverbranding eerder opgang) Alleen buikspieren trainen heeft weinig zin om af te vallen, omdat buikspieren maar een relatief kleine spiergroep is. Op de website van Jesse van der velde en de website van inge van Haselen kun je wel meer hierover vinden. ( op veel andere sites ook wel, maar die weet ik even niet uit mijn hoofd)

@Tien: de chili con carne was lekker, had ook de yoghurtdip erbij gemaakt met munt. Erg lekker!

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:38

Malu +:)+
Fijne sporttips ook. Ga ik ook maar eens proberen, dat intervalhardlopen :j

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:41

Inderdaad Malu, _/-\o_ Bedankt!

Ik ga de site eens bekijken..
Helaas zit ik nog steeds te knoeien met mn knie. Heb in december een ongelukje gehad met paard lief waarna hij boven op mijn knie is gevallen (en weer er boven op gaan staan) dus ik kan hem nog steeds niet optimaal gebruiken.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:42

Topic gevonden!

Ik heb ook een extreem keelonstekingsgevoel nu en benauwd! Misschien toch ook hooikoorts?
Verder heb ik vandaag weer een gezond dagje gehad. Net hardgelopen :)

_Tien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:44

Duuk := Auw, dat klinkt niet fijn, om er maar eens een understatement in te gooien :(:)

Eydis, benauwd? Dat is niet best :(:) Rustig aan hoor.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:45

Hier ook weer terug van de training. Zit nu nog aan 1/4 tomaat. Had toch wel erg trek gekregen. En een halve banaan op.
Interval doen wij inderdaad ook regelmatig. Zal ik thuis er ook eens wat vaker bij pakken en even op internet speuren voor een schema ofzo

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:49

Tjonge wat een zieken allemaal. Beterschap! En hooikoorts..oef dat lijkt me zo naar. Mijn moeder en zusje hebben er ook zo'n last van.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:11

Eydis schreef:
Topic gevonden!

Ik heb ook een extreem keelonstekingsgevoel nu en benauwd! Misschien toch ook hooikoorts?
Verder heb ik vandaag weer een gezond dagje gehad. Net hardgelopen :)

dat heb ik ook idd nu met het mooie weer, gaat weer lekker := :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:29

Grrrrr heb een cracker pindakaas en een cracker ham op...snaaitrek...

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:35

Het valt me op aan jullie eet-schemaatjes dat jullie ontzettennd weinig eten :oo
Ik trek dat echt niet!
Ik ontbijt standaard met 4 boterhammen, tussendoor wat fruit, als lunch weer 4 boterhammen en 's avond minstens 2 volle borden warm eten. En na het diner vaak ook nog een bord warm eten.
Als ik minder eet val ik om...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:37

Ik ook (normaal gesproken) hoor babeth!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:40

phormicola schreef:

Ik wou al zeggen! Je gaat je anders toch ontzettend duizelig en licht in je hoofd voelen?
Maar het verschilt denk ik ook per persoon. De een heeft natuurlijk meer nodig dan de ander

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:41

Jeetje wat gaat dit topic snel. :=
Volgensmij heb ik vandaag best weinig gegeten.. maar wel gezond:
O: kellogs met melk
M: 2 stukjes roggebrood met hütenkäse
T: tomaatjes
A: maaltijdsalade met geitenkaas
Heb wel energydrink gehad, zonder suiker maar alsnog niet echt gezond. :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:42

Babeth schreef:
phormicola schreef:

Ik wou al zeggen! Je gaat je anders toch ontzettend duizelig en licht in je hoofd voelen?
Maar het verschilt denk ik ook per persoon. De een heeft natuurlijk meer nodig dan de ander

Hangt denk ik ook een beetje van het activiteiten niveau af. De meesten hier hebben een kantoor baan en dan kan ik wel begrijpen dat je wat minder nodig hebt :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:43

Ik was ook zon grote eter. Gerust een bak lasagna (grote ovenschotel) mrt zn tweeen opeten. Oftewel de helft. 2 borden boerenkool etc. Maar ik was toen wel bijna 10 kg zwaarder. Ik ben van mening dat je lijf zich erop instelt. Ik zit nu ook gewoon sneller vol. Als ik zou eten wat hierboven staat zou ik echt huge worden...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:45

Overigens kan ik echt minder hebben dan vroeger. Het zet allemaal sneller aan...zal toch ook de leeftijd wel zijn ;-)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:45

Ach, vandaar dat ik nog steeds niet op m'n gewenste gewicht ben :))

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:46

Colway schreef:
Overigens kan ik echt minder hebben dan vroeger. Het zet allemaal sneller aan...zal toch ook de leeftijd wel zijn ;-)

Dat denk ik ook. Ik kon altijd eten wat ik wilde en dat bleef ik doen, maar op mijn 17e/18e was ik wel een tijdje wat molliger. Dus toen was het afgelopen met elke avond chips eten en in de pauze naar de supermarkt voor saucijzenbroodjes enzo.

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:53

Babeth schreef:
Het valt me op aan jullie eet-schemaatjes dat jullie ontzettennd weinig eten :oo
Ik trek dat echt niet!
Ik ontbijt standaard met 4 boterhammen, tussendoor wat fruit, als lunch weer 4 boterhammen en 's avond minstens 2 volle borden warm eten. En na het diner vaak ook nog een bord warm eten.
Als ik minder eet val ik om...

Ik eet misschien ook wel meer dan de meeste hier... maar het ligt er ook aan wat je eet. 4 gewone boterhammen (dus niet zuurdesembrood) bevatten minder nuttige voedingstoffen dan een havermoutpannenkoek van 70 a 100 gram havermout. 1 pannenkoek lijkt dan misschien weinig ,maar het vult meer en levert genoeg complexe koolhydraten om een hele ochtend energie uit te halen. :) Moet wel zeggen nu ik 's ochtends meer eet ik 's avonds ook niet zo heel groot diner nodig heb. (vroeger nam ik ook vaak 3 borden en dan 's avonds nog wat snaai) nu eet ik 1.5 portie... en 's avonds eigenlijk niks meer tenzij ik nog ga sporten.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:05

Hoe smaakt havermoutpap eigenlijk? Een beetje hetzelfde als brinta?

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 06:46

goedemorgen allemaal :)

na een onrustig nachtje (lees: er heel vaak uit moeten omdat je blaas niet gewend is aan de grote hoeveelheden water die ik gister naar binnen heb gewerkt) ben ik weer fris en fruitig op gestaan.

klaar voor een nieuw dagje:
o; 4 cracottes met kaas
t; 4 droge cracottes
l; 3 sneetjes donkerbrood met smeerkaas
t; wortel + komkommer
a; ? wat de pot schaft.

drinken: weer heel de dag water met aanmaaklimonade. gister 2 liter gedronken en dat wil ik vandaag ook wel weer halen! :)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:42

Goedemorgen!

Sinds ik spelt brood eet of spelt muesli, zit ik veel langer vol. Voor die tijd at ik ook 6 tot 8 boterhammen op een dag. En dan nog had ik eind vd ochtend of middag trek en ging ik snaaien. En afvallen ging ook voor geen meter.

MrUlbe, ik probeer na 8u 's avonds niets meer te drinken anders moet ik ook steeds plassen 's nachts.

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:46

Colway schreef:
Grrrrr heb een cracker pindakaas en een cracker ham op...snaaitrek...

Wel gezonde snaai Colway! En heus niet zo calorierijk! Als ik snaaitrek heb hou ik het helaas echt niet bij 2 crackertjes hoor... dus toch respect!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:49

Heb jij een recept van die havermouth pannekoek voor mij Malu :9 Of staat dat al in het topic en moet ik even zoeken? :)

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:50

Babeth schreef:
phormicola schreef:

Je hebt gelijk hoor Babeth, alleen ik zit inderdaad de hele dag op mn kont achter mn bureau dus ik verbrand ook niet zoveel... in het weekend eet ik ook een stuk meer als ik heel actief ben.