Leuk gedaan Femke. Als ik het zo zie dan heeft Femke de Baroque mold van Wilton gebruikt
Gisteren gekocht. Ben er helemaal blij mee!
MamaMiesje
Geplaatst: 30-11-11 11:02
Ik heb die dichtdruk parelrand en dat is ook wel een preciesiewerkje: niet teveel en niet te weinig erin, insmeren met crisco en een beetje kunstig de rand wegsnijden vooraleer je hem eruit haalt.
Ik snij altijd het overtollige fondant wat er bovenuit komt eraf. Nog even met de vinger er overheen om het nog een keer na te drukken en alle resterende riefeltjes weg te werken en dan krijg je echt mooie perfecte pareltjes. Alleen het eruit krijgen had ik in het begin moeite mee, ik drukte ze de helft van de tijd plat, omdat ik te fanatiek was.
Edit: Je moet idd niet een te scherp mes pakken. Dan snij je idd zo in je mal ipv de fondant. Ik gebruik meestal het modelingtool mesje. Scherp genoeg voor je fondant, maar beter voor het behoud van je mallen.
Hier trouwens mijn ontwerpje voor de verlovingstaart die ik ga doen: Alles in wit fondant. Onderste taart met van die 'roezeltjes' en roze bloesems, middelste taart met draperie, bovenste taart met kleine roze spuitwerk, bovenop letters van het toekomstige bruidspaar. Afmetingen 20 + 15 + 10. Geen grote stapel dus
josie
Geplaatst: 30-11-11 11:51
Ziet er goed uit MM
Mooie cc!!
Wat ik doe met de siliconenmal is er idd net voldoende in doen, dan heel even in de vriezer, kan het er daarna heel gemakkelijk uithalen, zonder breken/scheuren/vervormen e.d..
Mooi ontwerp MM. Mal in de vriezer doen vind ik teveel gedoe, stel je voor dat je hem 10x moet gebruiken, ben ik veel te lui voor Mal gewoon licht invetten met crisco.
Ik heb gisteren (bij gebrek aan crisco) gewoon een klein beetje bakspray gebruikt. Werkt perfect. Marsepein glipt zó uit de mal, zonder problemen en zonder te koelen.
net geprobeerd koekjes te bakken met de nadruk op geprobeerd ! na het bakken was er niets meer over van de vormen. nu las ik net op Inet dat dat een veel voorkomende klacht is van de mix. van de week maar eens met iets anders proberen. iemand suggesties/ervaringen?
Ik ga volgende week speculaascupcakes maken, omdat ik zelf niet zo van die botercreme houd wou ik er witte glazuur op doen en het dan decoreren met pepernootjes lekker makkelijk en toch leuk. Maar nu vind ik op internet allemaal andere soort recepten om witte glazuur te maken. De 1 met water de ander met citroensap. Kan iemand mij misschien een recept geven om glazuur te maken??