Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindas2 schreef:Nice! Daar heb ik nog maar even mee gewacht![]()
Voor bijv. een rond 20cm doe ik 200 gr. mix in de bak.. 18ml kamertemp. water erbij. En 3 eieren op kamertemp. erbij. Dan 14 min. mixen op stand 3 en 1 minuut op stand 1 na laten draaien. Dan in de vorm en in de oven op 175 graden voor ongeveer 35 min. (soms 2 of 3 min. extra)
woldhoeve schreef:Ik vroeg het gisteren ook al. Maar hebben jullie wel eens als je de biscuit eruit haalt dat de bovenkant niet gaar is? Ik heb hem laatst 10 min. langer erin gedaan. En de bovenkant was wat hard geworden dus heb hem eruit gehaald maar toen bleek dat hij nog smeuïg was, de rest van de taart was wel super gaar!
Lindas2 schreef:Heb dat in het begin weleens gehad dat hij inderdaad niet gaar was.. Nu doe ik altijd na een bepaalde tijd even met een sateprikker controleren. Als de biscuit gaar lijkt even oven open doen, prikker in de midden en weer eruit en als die schoon is, is de biscuit gaar. Komt er nog mix mee dan weet je dat ie nog iets langer moet. Heb ik al vaak wat aan gehad
woldhoeve schreef:Sinds ik een nieuwe mixer heb willen m'n biscuit niet mooi bakken en heb ik eigenlijk heel vaak dit probleem. Dat onder de bovenkant het soppig is. Daarvoor had ik altijd hele mooi biscuits nooit problemen.
Had hiervoor een mixer van de Liddle en nu een Electrolux van dik 90 euro! Hij is nu weer terug naar de winkel want hij was nu al stuk, ik heb hem in mei opgehaald. En gezegd dat ik hem niet weer terug wou en een Kenwood wou met bijbetaling uiteraard.
Mayo schreef:Lindas2 schreef:Nice! Daar heb ik nog maar even mee gewacht![]()
Voor bijv. een rond 20cm doe ik 200 gr. mix in de bak.. 18ml kamertemp. water erbij. En 3 eieren op kamertemp. erbij. Dan 14 min. mixen op stand 3 en 1 minuut op stand 1 na laten draaien. Dan in de vorm en in de oven op 175 graden voor ongeveer 35 min. (soms 2 of 3 min. extra)
Hmmm dat zou goed moeten zijnMet de Philips mixte ik meestal +/- 15 minuten en met mijn Kenwood mix ik 20 minuten.
Ik bouw temperatuur op: voorverwarmen op 160 gr dan in de oven voor 10 minuten op 160 gr, dan ophogen naar 170gr voor 10 minuten en dan de resttijd op 180 gr.
Je materiaal is ook op kamertemperatuur?
Hoe groot zijn je eieren? Maat M?