Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Viet

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 20:36

Ik doe op dit moment een koolhydraatarm dieet :)

Ben in 3 week tijd nu bijna 5 kilo kwijt. Wel met wat uitschieters tussendoor :o

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:19

Taart, hutspot en een paar Duvelbiertjes. Van 65 kg weer naar 66 kg...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 08:28

Goh mag dit topic open blijven? :+
Ik heb een goede balans in mijn KHvrije dieet. Ik eet 1 keer per dag (binnen 1 uur) gewoon met de pot mee en mijn andere maaltijden zijn khvrij. Het bevalt me prima en is op deze manier beter vol te houden.
En nee ik heb het niet zelf bedacht :D

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:43

Ik doe het ook een beetje op mijn eigen wijze. Ik eet bv wel fruit, maar niet meer dan twee stuks per dag. De eerste dag heb ik er nou op zitten en is me nog niet tegen gevallen. Ben benieuwd hoeveel ik volgende week kwijt ben.
Beetje jammer dat we donderdag met collega's uit eten gaan bij de italiaan O:)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 09:56

Ik heb na een KH-rijk weekend toch maar eens een poging gedaan om te ontbijten met eieren. Had geen tijd om ze te koken en gebakken krijg ik niet weg, maar scrambled eggs is wel te doen. Heb nog steeds geen honger, terwijl ik meestal om deze tijd al lang iets gegeten heb. Ontbijt om 7.15 en moet daarna 7km fietsen. Probeer verder veel water/thee te drinken en heb komkommer, appel en tomaat mee om tussendoor te snacken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:04

Goed bezig, Imre :)
Ik maak best vaak gevulde eitjes waar ik dan een paar dagen van kan eten. Meestal kook ik er dan een aantal tegelijk, even de dooier eruit halen en een lekkere vulling maken, en dan zet ik ze in een afgedekt schaaltje terug in de koelkast. Die koelkast trek ik dan regelmatig open om een eitje te scoren :))

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:32

oscar dat klinkt ook lekker, hoe maak je gevulde eitjes? :)

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:33

Ik doe ook als ik eieren kook er meteen een paar meer in het pannetje voor de volgende dag(en). Ik neem ze ook gewoon mee naar het werk.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:35

Ik neem ook wel gekookte eieren mee als tussendoortje naar kantoor, of snij een omelet in reepjes met wat ham. Ik vind eieren niet zo heel lekker, wil ze dus ook niet elke dag eten. Bleh.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:37

Ik lust alleen roerei of ommelet, gekookt vind ik ze echt niet lekker :n

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:40

gevuld eitje:

eidooier prakken met wat zout, peper en mayonaise en op smaak brengen met:
- kerrie
- groene kruiden
- sandwichspread
- ketchup
- gesnipperd uitje en wat ham
etc

(ontbijten met wortelsalade is ook best lekker ;) )

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:43

Ik vind koolhydraatarm eten ook best fijn :j

Maar ik vind eieren dan bijv ook echt geen straf :D
Die gevulde eitjes zijn echt wel goed idee ook!

Ik was vorige week weer fanatiek aan South beach begonnen, maar door familieomstandigheden en het feit dat ik over een weekje naar Turkije vlieg voor een week bleek toch niet zo heel handig te zijn allemaal.
Dus nu de KHD gewoon weer aardig beperkt, lekker op vakantie en daarna m'n verjaardag vieren en vanaf 2 november weer echt in fase 1 beginnen :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:46

Klinkt heeeeeel lekker, Lielle, die wortelsalade. Ik ben jaloers op je :D

Gevulde eitjes kun je op verschillende manieren klaarmaken. Curry/ketchup (veel suikers!) en volgens mij ook sandwichspread passen niet echt in een khd-arm dieet, maar aan de andere kant: je hebt er zo weinig van nodig dat het je ook de kop niet zal kosten.
Als ik weinig tijd heb dan neem ik wat Zaanse mayo, een beetje mosterd, kerriepoeder, paprikapoeder (kan prima als vervanger van curry) en wat groene kruiden plus een beetje peper en zout. Effe prakken en terugscheppen in het eiwit en je hebt een simpel gevuld eitje :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:49

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:50

wil je ook wat Mo? Er staat nog wel een restje :D

voor ontbijt is een roerei is ook erg lekker met gesneden zalm of hamblokjes en wat groene kruiden :j

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:54

Nee bedankt, ik moet nog rijden :D

Ik heb een tijdje geleden nog een eierreceptje op VT geplaatst dat ook khd-armproof (vreemd woord :D) is. Lielle, volgens mij heb ik dat nog eens van jou (of wat het Katja?) gekregen voor de Open Dag in Italiaanse stijl?

Ik zal het hieronder even quoten, misschien zijn er nog meer liefhebbers:

Oscar schreef:
Misschien heb ik nog wel iets leuks voor je :)
Het is een Italiaanse omelet en je kunt het als lunchgerecht nemen maar je kunt het ook gebruiken om er kleinere hapjes van te maken. Leuk als je een feestje hebt ofzo!

Je hebt een wok of koekepan nodig. Hierin bak je een zak Italiaanse roerbakgroentes, of je maakt zelf een samenstelling van verschillende groentes (bijv. uien, paprika, prei, champignons, tauge etc.).
Even de groenten lichtjes bakken/wokken zodat ze iets gaar zijn.
Je neemt een flink aantal eieren en die roer je door elkaar. Aan het eiermengsel voeg je Italiaanse kruiden en wat peper en zout toe.
Ik doe er zelf ook altijd blokjes salami of ham doorheen, maar als je vegetarisch bent dan is dat niet zo'n goed idee. Misschien een vleesvervanger toevoegen? Je kunt evt. ook nog plakjes aardappel toevoegen aan de groenten.

Als je voor een omelet gaat, dan doe je het eiermengsel bij de groenten en dan laat je de omelet garen.

Als je graag de hapjes wilt maken, dan kun je het beste een vierkante ovenschaal of bakplaat met een opstaande rand gebruiken. De ovenschaal/bakplaat even invetten.
Om het straks makkelijk te kunnen snijden, begin je met een laagje eiermengsel. Dit zet je een minuut of 5 in de oven zodat de onderlaag iets stolt.
Afbeelding

Daarop doe je een laagje groenten. De randjes laat je iets vrij, anders valt je eiermengsel uit elkaar als je gaat snijden.
Afbeelding

Daarna doe je nog een flinke laag eiermengsel over de groenten. Je zet het ca. 30 minuten in de oven op ca. 200 graden. Even een keer prikken om te kijken of alles gaar is.
Daarna kun je er blokjes van snijden en dan heb je een leuk borrelhapje!

Zo ziet het eindresultaat eruit:
Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:01

*abonneert zich*

Ik ben sinds gisteren weer begonnen met low carb. Moet afvallen van de doc ^) en ze heeft énorm gelijk ook.

Ben vorig jaar met Prodimed als een trein afgevallen, maar kan me nu niet zetten tot maaltijdvervangers enzo. Dus vandaar even zelf op basis van South Beach, aangevuld met wat atkinsrepen voor tussendoor.

Ik eet ook graag eieren, maar heb echt geen tijd om deze voor ik naar mijn werk vertrek te gaan staan bakken! Ik ontbijt altijd op m'n werk. Nu ff met franse kwark, maar ik ben nog op zoek naar khdvrij brood en kan natuurlijk best een eitje bakken 's avonds voor het slapen gaan voor de volgende dag..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:05

KHD-vrij brood bestaat helaas niet, dus dat zul je niet gaan vinden ;) Er bestaat wel khd-arm brood.
Anneve heeft hier een recept geplaatst, dat zou je eens kunnen proberen. Ik heb het zelf ook weleens klaargemaakt en het smaakte best aardig, alleen verwacht er niet teveel 'broodwonder' van want het smaakt niet naar brood zoals wij dat kennen. Succes he, zet 'm op!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:06

Zou idd gewoon de avond ervoor veel voorbereiden Jac!
Moet ik ook...ga echt niet smorgens om 6 uur eieren staan bakken, salades klaarmaken etc etc :=
Gewoon avond tevoren alles klaarzetten en smorgens in m'n tas mikken :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:07

Oscar schreef:
KHD-vrij brood bestaat helaas niet, dus dat zul je niet gaan vinden ;) Er bestaat wel khd-arm brood.

Dat bedoelde ik natuurlijk, sorry ;)

Het gaat er mij om dat ik niet zelf moet gaan staan bakken en prullen. Dus gewoon van de bakker halen, in de vriezer en dagelijks makkelijk..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:12

Oh, gelukkig maar :))
Begrijpelijk dat je geen zin/tijd hebt om dagelijks allerlei dingen te bakken, daar zou ik ook niks voor voelen.
Schijnbaar hebben ze bij Jumbo khd-arm brood. Bij de dieetwebshop kun je ook afbakbroodjes bestellen. Die zitten in een folie verpakt en het restant kun je invriezen. Misschien is dat wat? :)

schumiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:14

Ik meld mij ook even.Net als Chubby vorig jaar veel afgevallen met prodimed.Helaas daarna alles er weer aangegeten.Toen vele pogingen ondernomen maar kon niets volhouden (stak niet echt lekker in mijn vel).Nu ben ik sinds een week aan het cambridgen en dat gaat mij tot nu toe goed af, daarna wil ik overstappen op een khd arme leefwijze want dat past wel goed bij mij en daar zit het bij mij ook echt in.Kortom ik lees de komende tijd hier eens mee!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:16

Welkom :)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:17

Ik hoor meer mensen over prodimed, dat is een dieet met poeders en repen toch? Waar je snel veel kilo's mee verliest, begreep ik. Niets voor mij.

Ik kan op mijn werk makkelijk KH-vrij eten, neem gewoon niets mee dat KH's bevat. Thuis wordt het lastiger, vooral als mijn vriendje boodschappen heeft gedaan en thuiskomt met chips en chocola. *zucht* Ik probeer dan wat nootjes te eten, maar van de lekkere dingen afblijven is echt moeilijk.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:19

Wat trouwens ook werkt is in de weekenden aantal dingen voorbereiden qua bakken etc (bijv. de groentequichecups van south beach) en die dan in de vriezer mikken en er per dag uithalen!

Op mn werk is het zeker helemaal makkelijk en thuis moet ik gewoon zorgen dat er niets in huis is...
en zeker in de eerste twee weken weinig sociale leuke idngen plannen want dan mislukt het ook faliekant :=