Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
PussInBoots schreef:Ik heb al volledige aardbeidjes aan mn planten. Heb er 9 gepoot en ze doen het helemaal geweldig! Nu vertroetel ik ze ook verschrikkelijk: Paardepoepjes, regelmatig water en veel praten....*grins* Dan heb ik nog bessenstruiken, frambozen, tijm, rozemarijn, bieslook en Maggiplant (is dat de originele naam??) En dat vink meer dan genoeg. Mn vader heeft een enorme groententuin met bonen, aardapelen, komkommer, sla, witlof, courgette etc. vandaan haal...jammie!
Dus Bregh......PRATEN!! tegen die planten!! Op je buik dr voor!
PussInBoots schreef:Bregh, Bregh, Bregh, juist zulke baby's hebben de aandacht nodig! De inprentingsfase is de allerbelangrijkste periode! Nu, nog lekker onder moeders vleugels (lees: op moeders aanrecht) kun je ze de aandacht geven die ze nodig hebben. Als ze straks de grote wereld (lees: De volle grond) ingaan moeten ze toch echt gaan werken (lees: aarbeien leveren) en als je ze dán nog moet opvoeden.....ben je te laat!! Tsssssssk
jokari schreef:Breghjejij gaat die plantjes al vertellen dat kun kleintjes gaan dienen als mensenvoeder nog voor er überhaupt kleintjes gegroeid zijn. Psychologie is niet je sterkste kant.
PussInBoots schreef:Ik heb al volledige aardbeidjes aan mn planten. Heb er 9 gepoot en ze doen het helemaal geweldig! Nu vertroetel ik ze ook verschrikkelijk: Paardepoepjes, regelmatig water en veel praten....*grins* Dan heb ik nog bessenstruiken, frambozen, tijm, rozemarijn, bieslook en Maggiplant (is dat de originele naam??) En dat vink meer dan genoeg. Mn vader heeft een enorme groententuin met bonen, aardapelen, komkommer, sla, witlof, courgette etc. vandaan haal...jammie!
Dus Bregh......PRATEN!! tegen die planten!! Op je buik dr voor!
Wildgirl schreef:Juist ja, wie heeft er hier nog meer een groententuin?
Aangezien ik 2 hoog woon is paps zo lief geweest een stukje tuin af te staan(3 min fietsen van mijn eigen huis)waar ik komend seizoen écht fanatiek wil gaan tuinieren.
Dingen als sla,radijs,worteltjes etc plant ik jaarlijks maar nu ga ik de uitdaging aan.....
Op mijn lijstje staat tot nu toe:
aardbeien(balkon en tuin)
cherrytomaatjes(balkon)
paprika's(kas)
snijboontjes
komkommer(kas evt buiten)
uien
vleestomaten
ijsbergsla(anders altijd gewone sla en rode krulsla)
Wie doet er mee?
Misschien leuk om foto's te maken van het begin,de tussenperiodes en het uiteindelijke resultaat?
Mijn (nog schone handen) jeuken iig al, volgend weekend ga ik loooooooooos