Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liezel1 schreef:Nou, mijne is weeeeeer mislukt...
Ben nu 23, en ik bak al vanaf mijn 6e jaar zelf cakes, soms met een cakemix, soms op de "ouderwetse" manier met bloem, suiker, boter etc....
Nog noooooit is er 1 mislukt! en nu deze 2 achter elkaar.
Maar ik heb wel een vermoeden wie de boosdoener is: de keukenweegschaal!!
Deze laatste 2 keren heb ik het namelijk op de "ouderwets" manier gedaan, resultaat: Binnenkant niet gaar, buitenkant zo hard als een baksteen. Ik heb hem deze keer dus totaal vernield en ontleed, wat blijkt, de buitenkant glanst zelfs helemaal!!
Op het oog vond ik de verhoudingen van de ingredienten al niet helemaal ok, maar nu weet ik het zeker, die keukenweegschaal spoort voor geen meter! De suiker was zo overdadig aanwezig dat de buitenkant dus gekarameliseerd was.....
Lizz schreef:Dus nu op naar goede resultaten de komende tijd
Lizz schreef:Ik betaal voor een flesje (30ml) 1 euro, je hebt ze met smaak en zonder smaak
Het is overigens een soort gel.
En ik heb nu 6-8 taarten gemaakt en ik heb nog heel veel kleurstof over (van de 30ml heb ik denk ik 28 ml over)dus ik heb niet veel nodig om te kleuren. Oja ik heb het dan over roze, dat is de kleur die ik het meest gebruik
jessy1981 schreef:Ik heb gisteren een workshop gaan doen bij de koekjesfee(mss kennen jullie haar ) ze maakt echt heel mooie koekjes.
Lizz schreef:En ik heb van de taartenfee gehoord ja, via taartenforum
annepanne schreef:jessy1981 schreef:Ik heb gisteren een workshop gaan doen bij de koekjesfee(mss kennen jullie haar ) ze maakt echt heel mooie koekjes.Lizz schreef:En ik heb van de taartenfee gehoord ja, via taartenforum![]()
![]()
Sorry Lizz kon het niet laten
De tandenfee, ken je die ook?
jessy1981 schreef:Je hebt de taartenfee daar ga ik morgen een halloweentaart maken en de koekjesfee daar ben ik geweest voor die koekjes