Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:Die zoete aardappel snap ik ook niet helemaal idd, de dingen die erover beweerd worden klinken in mijn oren onlogisch. Maar goed, ik heb daarin geen wetenschappelijke achtergrond. Weet wel dat mn dietiste bij mn zs diabetes waarschuwde dat zoete aardappel hetzelfde werkt als gewone aardappel.
Precies om de reden die secricible noemt schskel ik nu over van kha naar beperkt. Bij kha heeft iedere slip-up, bewust of onbewust, flinke gevolgen. Niet alleen voor het afvallen, maar ook voor hoe je je voelt. Als je je een keer te buiten gaat aan iets koolhydraatrijks, dan is dat een bewuste keuze en heb je dat er misschien voor over. Maar het kan net zo goed zijn dat jecwat te veel griekse yoghurt hebt opgeschept, of een groente hebt gegeten waarvan je je niet bewust was hoeveel khd die bevat.
Ik ga nu meer mn eigen gevoel volgen, niet een bepaalde richting (althans, niet bewust). Dat doe ik vooral omdat ik geen monster meer wil zijn voor mn kinderen, maar ook omdat ik toe wil naar een eetwijze die ik lange tijd, zo niet altijd, vol kan blijven houden. Ik blijf laag in de khd zitten, maar niet zo laag dat in keto ga. Iets meer zuivel, wat rood fruit, wat peulvruchten. Niet alles iedere dag, maar afwisselend. Vooral veel variatie. Genoeg vetten, maar t niet zo bont maken als nu, vooral uit gezonde producten. Genoeg eiwitten voor spieropbouw en een vol gevoel.
Nou ja, t klinkt allemaal leuk, ben benieuwd hoe het bevalt.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe t met Milatje gaat nu met meer khd!