Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:27

Van gisteren geen lijstje, kerstdiner met werk gehad. :9 :+

Vandaag.
O: havermout met amandelmelk, lijnzaad, chiazaad, kokosvlokken en gojibessen
T: twee bananen
L: zuurdesemboterham met gekookt ei en avocado, zuurdesemboterham met rauwe ham en komkommer. Bakje rauwkost met groene paprika, bleekselderij en wortel. En een paar walnootjes.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:27

GEFELICITEERD PHORRETJE *\%/* !!!

Ik ben echt keitrots op je! Zo zie je maar dat je met een evenwichtig en gezond voedingspatroon, zonder jezelf uit te hongeren, en met lekker veel krachttraining je schitterende resultaten behaalt!
Geniet van je cheatdagje, die heb je dubbel en dik verdiend!!

Gisteren, vreemde dag:
O: (8.30) 100 g haver, 250 ml bio sojamelk, chiazaad, water; glas bio sojamelk
B: 2 x tien min. wandelen
T/L (13.00): 2 sneetjes havermeelbrood met chocopasta
B: Paarden verzorgen, slenteren in winkels
T/A (16.50): 1,5 wrap met gestoofde wortels met komijn, knoflook en kikkererwten en sinaassap + wat cottage cheese
B: wandelen op de kerstmarkt
T: 2 x bekertje warme chocolademelk
A: Kom verse preisoep met wat blokjes kaas, ietsiebeetje restje pasta uit vriend zijn bord, 1 Griekse yoghurt

Vandaag:
O: Anderhalve snee bruin brood, dubbel belegd met de helft kwark en de helft olijventapenade + sla, rucola, tomaat, komkommer en zongedroogde tomaten; 2 x chai latte
B: Uur wandelen
L: Veggie bio take-out: 1 schepje quinoa, 1 schepje couscous, beetje andijvie, beetje gepureerde pastinaak/rode biet, stukje verse bonenburger, grote salade met wat blokjes tofu
B: 2 x 3 km wandelen, paarden verzorgen
A: 150 g aardappelen met half bord groenten

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:09

O- bananenkwark
L- bananenkwark
T- (schaam) 2 plakken peperkoek (130kcal per stuk)
Planning,
Hopelijk alleen nog zelfgemaakte spaghetti en misschien een blikje cola zero
Dus zon 1500 a 1600 kcal

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:21

Lekkere lijstjes Bhris! :D
En die pannenkoeken van NGU klinken ook heerlijk!
Phor fijne vakantie, geniet ervan! :D

En inderdaad qua kou merkte ik ook, had gister na turnen nog een uur buiten in de kou gestaan, kwam thuis en had echt honger, maar toen was het al na 11u dus ben ik maar gewoon naar bed gegaan.

Vandaag:
O: 30 gr havermout, 11 gr rozijnen, 115 gr appel, 1/2 tl cacao, kaneel, wat pompoenpitten en sesamzaad
T: 115 gr appel, 6 gr amandelen
L: omelet van 2 eieren met wat water, groenteprut van 2 tomaten, restje sperziebonen, wat kidneybeans, paar gestampte blokjes feta en 1 tl rode pesto

Verdere planning:
T: appel of handje noten oid
A: zelfgemaakte champignonsoep en een groenteprutje van witte kool/paksoi denk ik

D: water, thee, 3 koppen cappucino met gewone halfvolle melk
B: Hoop tussen het leren door even tijd te vinden om te gaan paardrijden.

SSmonamiSS

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:45

O: handje Lion cereals met melk
L: 14:30 semmel met plakje kaas en 1,5 tomaat
A: restjes van de laatste dagen opeten.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 16:08

fleur_yen schreef:
Horse, ik vind dit er wel lekker uit zien als gezonde taart: http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2 ... m-pie.html
Niet zelf gemaakt hoor, maar ik volg op instagram wat accounts van gezond eten met lekkere recepten, daar kwam ik die site ook tegen :)

en bedankt -O-
nou moet ik boodschappen gaan doen :')
er staan echt veel te veel lekkere dingen op die site

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:00

NeverGiveUp schreef:
08:00: appel, mueslireep, fles 'goedemorgen'
09:30: Pannekoeken met ei, banaan, havermout, soya en frambozen en blauwe bessen, rozijnen en chiazaad erboven op.
L: dadels, rijstwafel met kaas en alfalfa en water

T; Drie rijstwafels met zo'n chocolaagje erop, glas bietenstap
A; Zelf in elkaar gegooide salade met rucola, feta, ui, mais, pecanootjes, tomaat en peper.

Vanavond feestje, dus wat drankjes alleen nog.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:12

Eliine schreef:
fleur_yen schreef:
Horse, ik vind dit er wel lekker uit zien als gezonde taart: http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2 ... m-pie.html
Niet zelf gemaakt hoor, maar ik volg op instagram wat accounts van gezond eten met lekkere recepten, daar kwam ik die site ook tegen :)

Oke die taart gaat per direct op mn lijst van nog te bakken dingen :9 :9 :9 dat ziet er lekker uit zeg :D

Die ziet er heerlijk uit :9

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:23

Eskegirl, je kan ook de avond van te voren een ei bakken en de volgende ochtend opeten :)

O: 45 gr havermout, 10 gr chia, tl kaneel, paar hazelnoten
T: Appel
L: 2 plakken roggebrood, 1 plakje kipfilet
T: Sinaasappel, smoothie (banaan, rucola, spitskool, lijnzaad, beetje yoghurt, beetje kokosmelk en water)
A: Champignonsoep, stuk turksbrood, plak kipfilet, filet american, rijstwafel, pindakaas + schaaltje magere yoghurt met muesli

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:32

O: havermout met lijnzaad en water
T: 2 gekookte eieren
L: basmatirijst met gewokte sperziebonen, tomaten en restje pompoensoep (als saus)
T: plak osawacake, stukje kaas
A: stamppot: aardappels, andijvie, creme friache, pijnboompitten
T: grapefruit

B: 26 km fietsen, paard longeren

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:47

O: 50gr havermout, 10gr lijnzaad, handje gojibessen, half schepje whey, zoetstof, 1el walnootolie
B: lazy uurtje full body KT
L: 2 ovenspeltbroodjes, 1 croissant, 1 meergranen boterham, sambalpindakaas met komkommer, filet americain, 48+ kaas, truffeltapenade, 15+ smeerkaas, 2 plakjes schouderham, handvol mini wafeltjes
T: nog meer miniwafeltjes
A: Roti kerrie lam, 1 bara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 18:47

Best netjes voor een cheatdagje ;)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:24

Net lijstje hoor had je gisteren Mandy, alleen maar goed dat je naar je hongergevoel geluisterd hebt en een gezond tweede tussendoortje gepakt hebt :)
En alweer lekkere taartrecepten :9 Ik heb dit jaar kerstvakantie en op wat leren voor tentamens na heb ik het vrij rustig, dus echt tijd om te bakken wanneer ik bij mijn moeder ben :)
Leonie, i.p.v. avondeten vier crackers is wel wat weinig. Red je dat wel?
Eske, iets eerder opstaan is toch niet zo erg? Ik sta elke ochtend meer dan een uur van te voren op om eten voor school&sport klaar te maken en ondertussen staat mijn papje lekker te pruttelen. Geen idee hoe vroeg je op moet maar wanneer ik weer stage heb en rond zes uur moet gaan maak ik mijn eten om mee te nemen bijvoorbeeld de avond van te voren. Maar snap heel goed dat veel mensen daar geen zin in hebben. Wat vind je trouwens van zelf granola maken of bijvoorbeeld gezonde muesli kopen en dat met yoghurt/kwark en fruit eten? Of zemelen/havermout met noten/lijnzaad/gedroogd fruit erdoorheen? Is toch weer wat anders dan brood.
Geniet van je vakantie Phor! :D

Na het gesnoep van gisteren even een wat ''magerder'' lijstje, want morgen een leuke avond op de planning waarbij ik het niet wil laten mee te doen met het snacken. Nog steeds niet heel laag in calorieën want dit was net genoeg voor mijn gevoel om normaal te functioneren :+

O: 70 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete amandelmelk & 170 gram appel met kaneel
T: 2 sneetjes desem roggebrood met 12 gram kaas, 150 gram bospeen
L: 2 sneetjes desem roggebrood met 8 gram appelstroop, 3 kleine mandarijnen, 150 gram tomaat
T: 28 gram whey perfection
A: 60 gram vk macaroni, 125 gram bio-tofu, 1/3 eetl olie, 54 gram ui, 188 gram courgette, 124 gram groene paprika, kruiden
T: 150 gram magere kwark, 290 gram magere yoghurt met 2 vk beschuitjes
T: 98 gram bospeen en waarschijnlijk eindelijk een halve kaki :')
D: veel water en thee
B: 15 min fietsen, 20 min wandelen, fitness (infietsen, 2000m roeien, 30 min arctrainer krachtinterval, 10 min buikspieren), 1 uur poweryoga, uurtje stal
met die halve kaki erbij ongeveer 1900 kcal.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:41

Mijn lijstje was vandaag niet mega gezond :+

O: havermout met banaan, tarwezemelen, lijnzaad
T: eiwitshake, 2x donkervolkoren boterham met appelstroop
L: 2x donkervolkoren boterham met 30+ kaas, erwtensoep, chocoladebroodje :o ik kon m niet weerstaan op mn werk :=
T: paar chipjes
A: Rijsttafel met rijst :+ quorn in satesaus, sperziebonen en pinda/kokosmix (ben even de naam kwijt) had nogal trek dus redelijk veel opgeschept
T: dubbelvla vanille/karamel met biologische vruchtenmuesli, ook hier eigenlijk meer vla genomen dan goed zou zijn :Y)

D: water, thee, 2 glaasjes witte wijn
B: Ripped in 30 level 2, 14 km fietsen (kon terug meerijden 8-) ), 8 uur staand werk in de winkel

Had veeeeeeeeel trek vandaag, weet ook niet wat het was. Nouja ben wel al vanaf half 6 op, stond om 10 voor 6 al in de huiskamer te hupsen met Jillian :D daarna 14 km naar mn werk gefietst en toen nog flink doorwerken want het is op vrijdag altijd druk bij de bakker.
Volgens een paar sites die ik er op nageslagen heb verbruik ik met 7 uur werken (heb 30-45 minuten pauze) zo'n 900-1000 calorieen bovenop mn BMR in rust := vind ik best veel eigenlijk, maar verklaart misschieen wel waarom ik zoveel trek heb als ik moet werken.

Zou dan namelijk uitkomen op het volgende:

Puur BMR: 1327
Fietsen 28 km: 400
Work-out: 150-200
Werk: 900

Dat is bij elkaar opgeteld: 2800 calorieën :wow: zou dat kloppen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:44

Rhine_ schreef:
O- bananenkwark
L- bananenkwark
Planning,
Dus zon 1500 a 1600 kcal

Ik weet niet hoe groot de bakken bananenkwark zijn en wat voor kwark het precies is, maar dit is geen 1500kcal, tenzij je ook een enorme portie pasta neemt.
Probeer gewoon eens wat gezonder te eten, met wat fruit als tussendoortje.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:46

KarinvdM schreef:
Rhine_ schreef:
O- bananenkwark
L- bananenkwark
Planning,
Dus zon 1500 a 1600 kcal

Ik weet niet hoe groot de bakken bananenkwark zijn en wat voor kwark het precies is, maar dit is geen 1500kcal, tenzij je ook een enorme portie pasta neemt.
Probeer gewoon eens wat gezonder te eten, met wat fruit als tussendoortje.

Het valt me trouwens ook wel op dat je je schaamt voor een plak peperkoek maar wel rustig al wekenlang ontbijt en luncht met bananenkwark := Een lekker tussendoortje is af en toe echt geen ramp, maar in de basis zit het met jouw eetpatroon toch niet helemaal goed als ik zo eerlijk mag zijn. Wat Karin zegt, lekker wat fruit en groente gaan toevoegen. Dan ga je misschien ook weer wat afvallen. Met jezelf op een 1300 calorieen hongerdieet zonder vitamines zetten gaat er echt geen grammetje meer af gok ik. Je ze je zelf in de spaarstand zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:51

Bananenkwark kan ook kwark met banaan zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:53

Eliine schreef:
Mijn lijstje was vandaag niet mega gezond :+

O: havermout met banaan, tarwezemelen, lijnzaad
T: eiwitshake, 2x donkervolkoren boterham met appelstroop
L: 2x donkervolkoren boterham met 30+ kaas, erwtensoep, chocoladebroodje :o ik kon m niet weerstaan op mn werk :=
T: paar chipjes
A: Rijsttafel met rijst :+ quorn in satesaus, sperziebonen en pinda/kokosmix (ben even de naam kwijt) had nogal trek dus redelijk veel opgeschept
T: dubbelvla vanille/karamel met biologische vruchtenmuesli, ook hier eigenlijk meer vla genomen dan goed zou zijn :Y)

D: water, thee, 2 glaasjes witte wijn
B: Ripped in 30 level 2, 14 km fietsen (kon terug meerijden 8-) ), 8 uur staand werk in de winkel

Had veeeeeeeeel trek vandaag, weet ook niet wat het was. Nouja ben wel al vanaf half 6 op, stond om 10 voor 6 al in de huiskamer te hupsen met Jillian :D daarna 14 km naar mn werk gefietst en toen nog flink doorwerken want het is op vrijdag altijd druk bij de bakker.
Volgens een paar sites die ik er op nageslagen heb verbruik ik met 7 uur werken (heb 30-45 minuten pauze) zo'n 900-1000 calorieen bovenop mn BMR in rust := vind ik best veel eigenlijk, maar verklaart misschieen wel waarom ik zoveel trek heb als ik moet werken.

Zou dan namelijk uitkomen op het volgende:

Puur BMR: 1327
Fietsen 28 km: 400
Work-out: 150-200
Werk: 900

Dat is bij elkaar opgeteld: 2800 calorieën :wow: zou dat kloppen?

Zou best kunnen hoor! Al vind ik 900 voor werk wel veel..

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 21:59

Wat is BMR precies?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:02

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:04

BMR is wat je lijf aan calorieën verbrand. Ook als je 24 uur in bed stil zou blijven liggen verbrand de gemiddelde persoon nog zo'n 1300-1600 calorieën, dit is je basis BMR. Nu liggen de meeste mensen niet 24 uur per dag in bed, dus je kunt met bepaalde formules je BMR uitrekenen die bij jouw activiteiten passen. Als je af wilt vallen, aan wilt komen of juist op gewicht wilt blijven is het handig om te weten hoeveel calorieën je per dag verbruikt, zodat je daar je eetpatroon op aan kunt passen (of je hoeveelheid activiteiten natuurlijk).

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:05

Ja en er komt bij mij 1372 uit? Dus als ik de hele dag niets doe verbrand ik dat aan colorien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:06

Hier nog + 2 mandarijnen en + 2 winterwortels. Haha, health freak.

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:06

Oké bedankt! Snap het! :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 22:09

Anoniem schreef:
Zou best kunnen hoor! Al vind ik 900 voor werk wel veel..

Ja vond ik ook, maar heb het nu op twee sites ingevoerd met mijn lengte en gewicht en kom dan echt daar op uit. Ik ben die 7 uur ook wel echt continue bezig, het is niet dat ik de helft van de tijd stilsta te niksen. En deze beschrijving: staande werkzaamheden, lichte inspanning (bijv. achter de bar staan, in een winkel werken, archiveren, kopieren, bibliotheek werkzaamheden)
klopt wel met wat ik doe (in een winkel werken)

Maar moet zeggen dat ik het bovenop mn BMR ook best veel vind! :=