Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinkerTom schreef:pffff ik kan weer eens niet slapen...kom laatste tijd zo slecht in slaap! echt niet leuk meer!
maar je pixels hebben weinig te maken met raw of jpg kwaliteit...
om het simpel uit te leggen bestaat iedere foto uit allerlei verschillende lagen (kleuren)
in jpg worden al die lagen door je camera al samen gevoegd.
Raw slaat alle lagen apart op zeg maar, wanneer je dus die raw bestanden opend in bijv photoshop CS dan kun je al die lagen onafhankelijk nog nabewerken...dus bijv alleen het witte wat minder wit of juist enkel de schaduwen wat lichter of donkerder....
met een jog formaat kun je enkel nog maar de gehele foto bewerken...dus wil je het witte minder wit maken kun je enkel alleen de hele foto wat minder wit maken dus wordt automatisch het donkere uit je foto ook donkerder....
ik heb overigens de 600D geloof ik...of was het de 650?
lenzen heb ik de canin 70-200 2.8 echt een toplens.! de 50mm portetlens he ik ook, fijne lens idd voor taarten
* einde lesje fotografie hihi
ClaudiaHS schreef:Miss_Blimm, ik maak cupcake mix áltijd zelf.
125 gr zelfrijzend bakmeel, 125 gr suiker, 125 gr roomboter, 2 eieren en een klein scheutje melk.
Eventueel een theelepeltje bakpoeder erbij doen..
Foto's maak ik ook met mijn telefoon, omdat die altijd binnen handbereik ligt.
Wij hebben ook een Canon 500D geloof ik.
Zit ook een megalens bij, maar welke heb ik geen verstand van.
Camera ligt bijna altijd boven op zolder en heb ik dus nooit zin om op te halen
Hier ook een probleem schouder (rechts)
12 jaar geleden aangereden door een auto, over de motorkap gevlogen en op de stoeprand geklapt met mijn schouder.
Jarenlang bij de HA geweest omdat ik er last van had, kreeg ik weer pijnstillers of ontstekingsremmer.
Nou sinds een week of 3 was ik het echt zat en een verwijzing aangevraagd.
Rontgenfoto's gemaakt, kwam niks uit, week later een echo gemaakt en nou blijkt er gewoon een breuk in de kop van mijn schouder te zitten. pfff
16 aug naar de Orthopeet en kijken wat hij nog kan doen na 12 jaar.
Laatste tijd wordt de pijn ook steeds erger en kan ik bijna mijn werk niet meer doen.
Met het kleuren/kneden van fondant kan ik het ook goed vernemen
Woensdag avond kreeg ik nog een telefoontje van de collega van Lars, of ik nog ff 24 CC's wilde maken voor de volgende ochtend.
Gauw maar ff 2 x 12 stuks erin gegooit, 8x chocola, 8x vanille en 8x banaan.
Botercreme toef erop met smaakje en om 22.15 klaar.
ClaudiaHS schreef:Mijn moeder heeft een broodbakmachine maar heb t nog nooit geprobeerd.
Soms doe ik de fondant 5 sec in de magnetron, dan gaat het een stuk soepeler.
Naja we moeten maar ff afwachten wat ie er van zegt, ben heel benieuwd of er uberhaupt nog wat aan gedaan kan worden.