Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mootje schreef:Noor, in je zij voor of achter? En dan links of rechts? Hier ook eenvan mij!
Hester, Jij hebt dus gedroogde bonen gehaald? Ik wil dat binnnkort ook gaan doen, omdat potjes altijd teveel is en het mij lekkerder/gezonder lijkt! Ik houd mij eigenlijk nooit aan kooktijden... Prik er gewoon met een vork in en probeer er eentje
Karin_Mylo schreef:Mijn boek van Amber is binnen!
Weet iemand nog een lekker recept met rijst en kokosmelk?
Lijkt me een lekkere combi maar geen idee wat voor lekkers ik er mee kan maken, beetje inspiratie loos.
Deau schreef:Hallo
Ik heb het momenteel erg druk met school en ben daarnaast erg moe de hele tijd. Zit weinig op de computer momenteel alleen voor school. Sinds ik gezonder eet voel ik mij niet heel veel fitter. Veel buikpijn en ben lusteloos. Wellicht komt het doordat ik soms toch nog "slecht" voedsel eet en dat ik dat nu dubbel zo hard voel...
Er komen mooie lijstjes voorbij! De dames die (vr)eetbuien hebben, jullie moeten overdag echt meer eten! Mensen met extreme eetbuien hebben een eetstoornis, bingo eating disonder (bed), dit lijd weer tot obesitas. Je hebt niet zomaar bed als je af en toe eetbuien hebt, je moet minimaal 2x per week gedurende 6 maanden flinke eetbuien hebben. Maar bij de clienten met bed of gewone eetbuien komt duidelijk naar voren dat zij veelte weinig eten, 1200 kcal per dag, en later op de middag rond 16.00 uur of in de avonduren eetbuien krijgen. De basaalstofwisseling in rust van de cliënten zit gemiddeld als op 1500 kcal, daar komen de toeslagen van beweging nog bij 30 tot 40%. Dit allemaal samen zorgt voor honger aanvallen. Wanneer je beter eet krijg je geen eet aanvallend meer.
Groentes hoeven niet perse "vers" te zijn. Zoals iemand al beschreef zijn verse groentes echt niet zo vers. Diepvries groentes zijn een prima alternatief en misschien nog wel gezonder. Groentes uit pot of blik kunnen ook, hier wordt alleen water aan toegevoegd om het langer houdbaar te houden. Bij groentes in een pot kan zonlicht bij komen waardoor er verlies van vitamines optreden, pot is dus gezonder dan uit blik.
Zal zo verder posten, ga eerst eten!
Colway schreef:Mjaa wat is een eetbui? Als je het over BED hebt, dan gaat er tijdens zo'n bui ALLES in, vreten om het vreten, als ik een 'eetbui' heb, sta ik mezelf toe dat ik 2 crackers extra dik besmeer met pindakaas, of i9k waag me aan een paar extra koekjes
Op zich klopt het wat je zegt, te weinig eten zorgt voor vreetbuien, maar ook hormonen of gewoon een bewuste keuze.
Colway schreef:Wat voor buikpijn heb je? (maag/darm/baarmoeder/elders?)