Aah paniek, door omstandigheden kon ik pas deze ochtend beginnen met het fondant en wat een ramp is dat zeg. Oefening baart kunst, maar na 3 x had ik nog scheuren.
Nouja, dat heb ik wel een beetje kunnen wegwerken, maar nu wil ik graag van die zilverkleurige suikerparels erin drukken en dat blijft niet zitten. Hoe krijg ik dit vast? Met water? Icing? Botercreme?
Ik heb vandaag een paas/lente taart gemaakt, zelf vind ik het aardig gelukt maar ik werk met poedesuiker en heb daar iets te veel van gebruikt:P
IngridB
Geplaatst: 25-03-12 16:36
Ik mag ook weer heerlijk aan de slag . Eerst twee taarten voor de oma van m'n vriend en dan in april nog een taart voor de moeder van een vriendin van mij. Ze wordt 60 en ik mag een taart voor haar maken . Voor de oma weet ik wel wat ik ga maken, maar voor de moeder van mijn vriendin moet ik nog na gaan denken. Heb volledig de vrije hand en dat is nou echt iets voor mij . Dan zie ik zoveel leuks en kan ik dus écht niet kiezen wat ik zal gaan maken. Zal haar nog een mail sturen met wat ze nou écht heel leuk vind zodat ik misschien een idee krijg.
Ik volg jullie al een hele tijd, en vind het altijd leuk om hier taarten te bekijken! Nu leek het me zelf ook erg leuk, en wou meteen goed beginnen. Dus heb ik gisteren een worshop gedaan.
Dit is mijn allereerste zelfgemaakte taart, ook de eerste keer dat ik met fondant werkte. Hij is gevuld met banketbakkesroom en abrikozenjam.
Leuke taart Booooo Ik koop altijd witte fondant die ik dan zelf kleur. Tenzij ik zwart of rood nodig heb. Die koop ik gekleurd (omdat je anders heel veel kleurstof nodig hebt voor een mooie kleur)
@Lady: gezellige lente-taart! En je geeft het zelf al aan: beetje veel poedersuiker, dat is wat jammer, maar een goede leer voor de volgende keer!
@DaisyE: mooie taartjes zeg, vooral het kussen vind ik supergaaf! De tiara ook. Is dat fondant?
@Boooo: strakke taart voor de eerste keer!!
@Marisje76: jaaaaaa, daar ben ik weer! Wel meegelezen, maar te weinig fut& zin gehad om te reageren en te bakken. (you know why!) Maar goed, niemand die me kan helpen met dat Mega-Mindy-lettertype??
@BarockPinto: Best wel een druk weekend geweest ja @Meggiemeg: helaas! ik heb geen foto's tussendoor gemaakt
Dais_
Geplaatst: 25-03-12 22:22
DaisyE, wat een prachtige taarten heb je gemaakt zeg!! Echt schitterend. Hoe maak je in godsnaam zo'n kussen en hoe maak je die tiara? Echt heel erg knap!
@ Boooo: Ik vind je taart erg mooi/chique, zeker voor een eerste taart. Ik zou ook wel zo'n workshop willen volgen.
Dit weekend dus mijn eerste taart gemaakt. Door omstandigheden zat ik ineens in tijdnood en het zat ook allemaal nog eens flink tegen (fondant scheurde tot 3 x toe bij het bekleden). Ik heb na dit weekend een hele slechte ervaring met roze want niet alleen mijn roze fondant scheurde steeds, mijn roze botercreme (met banketbakkersroom) schifte tot 2x aan toe! Met paars en geel nog nooit gehad en ik heb niks anders dan anders gedaan dus ik wijt het aan de kleurstof want direct erna begon het te schiften! Heel apart.
Eigen commentaar: Absoluut niet strak, teveel water gebruikt bij het plakken van de zilverparels, de enorme scheuren, fondant dat te dik was uitgerold, mijn strik die instortte/brak. Nog veel oefenen dus!
Mayo
Geplaatst: 26-03-12 10:32
Kinke schreef:
Mayo, waar heb je interesse in dan?
De stencil en de poinsetta uitstekers.
En de foodprinter, maar daar heb ik geen geld voor nu
DmNqUe
Geplaatst: 26-03-12 10:36
Ik heb gister voor een vriendin van mij spongebob cupcakes gemaakt. ze is vandaag 18 geworden en helemaal gek van spongebob haha. Ze zijn gevuld met kokos/limoen vulling.
ff een vraagje. ik heb nijntje gemaakt... maar nu zie ik dat ik de ogen te dicht op het neusje getekend heb...vind het toch niet zo leuk...nu ik weet dat het niet klopt Heb getekend met wiltongelcolors zo puur op de witte fondant.. kan ik dat eraf krijgen? zonder dat ik het hoofdje sloop? deze zit namelijk al vast op lijfje
Ben bang dat het lastig gaat worden gezien de verf waarschijnlijk al volledig ingedroogd is Normaal haal je het weg met een flink vochtig kwastje die je steeds afveegt aan een tissue en weer nat maakt, steeds korte haaltjes. Maar denk niet dat je het nu onzichtbaar kan verwijderen.
KozieZ
Geplaatst: 26-03-12 11:09
Dat gaat je niet lukken ben ik bang. Die kleurstof trekt er meteen in en dan zit het er dus al niet meer op, maar ook al een beetje in de fondant.
Leuke cc's!
En een leuk taartje! Denk niet dat het schifte door de kleurstof, maar door de banketbakkersroom. Kleurstof kan zover ik weet niks laten schiften.