Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:06

Dagelijks een uurtje lukt absoluut niet. Ik heb een dochter van 4 die uiteraard niet alleen thuis kan zijn en het is al een heel gedoe om beide te kunnen werken zonder dat zij naar de opvang moet. Daarbij heb ik een paard waar ik 4 keer per week naar toe ga dus een uurtje dat nog overblijft is zeldzaam. Gelukkig heeft mijn man niet zoveel eisen en kan ik behoorlijk mijn gang gaan :o

Collie2008

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:12

ohhhh oke omdat er staat een plan van 5 keer 44 min ;-) Vandaar

Ik red het 3 keer per week denk ik en dan 5 keer naar mn paard, werk fulltime, maar ja ik heb geen kids ;-)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:31

Pff heftig Silence!

Mijn lijstje van vandaag:

O: Smoothie van tofu en heel veel soorten fruit + nog beetje amandelmelk
T: Sinasappel (zijn heel lekker op het moment van de AH, heel sappig!)
M: Meergranen bagel met zalm en avocado
T: Overige van de smoothie, had nog veel over!
A: Wat de pot schaft

Even een vraag over honing: ik heb nu dus 100% natuurzuivere bloemenhoning en 100% natuurzuivere acaciahoning. Nu vind ik bloemenhoning eigenlijk lekkerder omdat er meer smaak aan zit. Maar welke honing is nou 'beter'? En waarom?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:36

Ik heb totaal geen verstand van honingen, heb ook 2 soorten staan 1 van een honingboerderij en 1 uit de bio winkel, maar volgens mij staan ze al 2 jaar ongeopend in de kast :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:48

Ik heb net gelunched: 1 boterham met gekookt ei en 1 met kaas/komkommer. Heb nog wat rauwkost en een bouillon erbij genomen.
Maar nou heb ik toch trek in iets zoets..een kapje met pindakaas of chocopasta zou er best in gaan..
Hoe kan het dat ik toch die zoete trek heb nu, terwijl ik geen zoete dingen heb gegeten? En hoe kom ik ervan af :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:49

Ik heb ook zoete trek, maar mn vriend apte net een choco paashaas naar me toe met de vraag of hij hem mee naar huis moest nemen of aan zijn ouders moest geven :+

Ik heb soms ook gewoon meer zoete trek dan anders, ook al is het eetpatroon hetzelfde, hormonen? Maar goed, een kapje met pindakaas is zo slecht toch niet? Wellicht toch iets te kort gegeten?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:55

Ik ook al, daarom heb ik de halve honingpot leeggesmuld haha.

Zo ik heb er een feestje van gemaakt! Lekkere bruine bagel met avocado, zalm, zwarte peper, verse dille en alfalfa en een halve uitgeknepen limoen. Mjum smullen maar!!!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:57

Colway schreef:

Ik red het 3 keer per week denk ik en dan 5 keer naar mn paard, werk fulltime, maar ja ik heb geen kids ;-)

Het mooie van deze methode is juist dat je maar eens per 5 dagen mag :D Ik zeg, op mijn lijf geschreven!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 14:59

MaartPaard schreef:
Pff heftig Silence!

Mijn lijstje van vandaag:

O: Smoothie van tofu en heel veel soorten fruit + nog beetje amandelmelk
T: Sinasappel (zijn heel lekker op het moment van de AH, heel sappig!)
M: Meergranen bagel met zalm en avocado
T: Overige van de smoothie, had nog veel over!
A: Wat de pot schaft

Even een vraag over honing: ik heb nu dus 100% natuurzuivere bloemenhoning en 100% natuurzuivere acaciahoning. Nu vind ik bloemenhoning eigenlijk lekkerder omdat er meer smaak aan zit. Maar welke honing is nou 'beter'? En waarom?

Hoe was die smoothie met tofu? Er ligt nu al een week een blok tofu in mijn koelkast weg te rotten want ik durf het gewoon niet aan.

Volgens mij is de gi van elke honing hetzelfde (te hoog). Het gaat erom dat het koudgeslingerd moet zijn volgens mij en niet zijn aangelengd met suikerwater.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:01

Mjua ik had er amandelmelk bijgedaan en proefde deze wat meer. Gewoon veel fruit bij flikkeren dan proef je er niks van en is het wel gezond :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:02

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:36

Mrijn schreef:
Colway schreef:

Het mooie van deze methode is juist dat je maar eens per 5 dagen mag :D Ik zeg, op mijn lijf geschreven!

ohhhh ik las verkeerd :+ dat klinkt inderdaad wel als een goed plan ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:39

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:40

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:42

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:43

Colway schreef:
wat is tofu eigenlijk voor iets? :o het klinkt niet lekker, daarom nooit geprobeerd, wet wel dat het op soja basis is, maar wat moet ik me bij een blok soja voorstellen?

Een grote bleke klont... Ik kan er niets lekkers of aantrekkelijks in zien :D Ik heb het zelfs jaren geleden voor het laatst gegeten toen ik nog bij mijn ouders woonde. Die hadden eens in de zoveel tijd de bevlieging vegetarisch te moeten worden... Beetje jammer dat mijn moeder totaal niet kon koken en tofu heeft wel een goede kok nodig om lekker te worden.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:45

Even geen tijd om het helemaal door te lezen maar dat is wel gek. Snap er nu niks meer van!

Volgens Kyra de Vreeze is het juist goed om tofu te eten. Ik wee thet ook niet meer. Had in ieder geval wel de biologische tofu ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:49

Dat stukje over gegiste tofu en ongegiste tofu is vooral wel interessant denk ik

Ik laat het maar staan, krijg volgens mij genoeg binnen en het klinkt niet echt lekker :+ ik vind soja melk enzo ook ranzig

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:51

Zo, ik heb weer genoeg redenen gelezen om die vieze bleke klont die in mijn koelkast staat, een enkeltje kliko te geven! Mijn dank is groot!

Ik krijg trouwens enorme maagkramp van sojamelk. Mijn lijf waarschuwt me blijkbaar het te laten staan.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:55

Heb maar 3 uurtjes les gehad vandaag, en heb pas rond een uur of 10 ontbeten. Vandaar een wat karig lijstje.

O: 4 volkorenpannekoekjes met kaki, appel en rozijntjes.
L: 2 appels en een volkoren wäsa cracker met roomkaas
T: Bakje met pinda's en rozijnen
A: wat de pot schaft.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:56

Net een smoothie gemaakt van vers geperste sinaasappelsap, appel mét schil (dankzij dit topic), kiwi, banaan, lijnzaad en havermout. Resultaat: Smullen :9 Met één glas al meer dan vol. Nog een beetje walnootjes er achter aan om de koohlydraten een beetje in te dekken...
Ochtend was iets minder succesvol, kon mezelf even niet inhouden wat betreft chocolade... :P

Interessante filmpje en link komen er langs. Straks maar eens rustig bestuderen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:58

appel met schil? Proef je dat niet dan? Ik eet hem wel met schil uit de hand, nadat ik begreep dat juist de schil en net daaronder (oftewel het gedeelte wat je wegschilt) de vitamines zitten?

Was het niet erg klonterig door de havermout orion? Wellicht handig voor mij om smorgens zoiets te doen iets met granen erbij ofzo....

Ga morgen eerst de rauwe andijvie + appel + peer + biogarde doen

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:02

Orion jouw smoothie klinkt heerlijk! Behalve die havermout dan.. ik eet het eigenlijk nooit. Wordt het papperig door de havermout? kan ik er ook gewoon kwark of yoghurt bij doen?
Ik ga dit weekend ECHT mn blender te voorschijn halen

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:05

Ik ga morgen of vrijdag eens proberen te ontbijten met havermout. Eerst maar eens op de simpele manier, met gekookte melk
Verder ga ik straks voor het eerst een smoothie maken (als toetje) met aardbeien, verse sinaasappelsap en magere yoghurt. Heb geen blender, dus ga testen of het met mijn staafmixer ook wil. Ben benieuwd of ik straks de spetters van het plafond kan halen :P

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:06

Laat me weten of het gelukt is :p
Mag jij ons proefkonijn zijn haha