Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 11:33

Jup :j er stond een tijdje terug een leuk artikel over rondeeleieren in Quest. Interview met een boer en uitleg hoe het systeem werkt enzo :) werd er erg blij van :)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:34

Bij de Lidl heb je ook biologisch en vis met keurmerk...

En iets van yoghurt Douce?
Vind sojamelk wel lekker maar beetje waterig.

Gisteren naar de biologische supermarkt gelopen om te kijken of daar meer keuze is aan vleeswaren voor mn vriend.
Maar ook niet echt...

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:37

Eieren zijn inderdaad een goed idee. In tegenstelling tot koeien geven kippen sowieso eieren en biologisch moet het dan weinig kwaad kunnen. Goede, had er nog niet echt over na gedacht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 11:42

Ik geloof dat we het al eens hebben besproken, maar wat vinden jullie van honden en kattenvoer?

Leuk topic op het vegan forum: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =23&t=5856 :=

Ik wil laten mijn honden en katten het liefst barf geven, van een biologische boer waar ik het zelf kan halen. En dat eventueel combineren met 'vegetarisch' eten, er is zat niet-vlees wat katten en honden ook erg lekker vinden, denk aan een gekookt eitje of rijst :)

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:43

Magrathea schreef:
Jup :j er stond een tijdje terug een leuk artikel over rondeeleieren in Quest. Interview met een boer en uitleg hoe het systeem werkt enzo :) werd er erg blij van :)

Aangezien je in Delft woont, neem eens een kijkje bij 'Op Hodenpijl' in Schipluiden, eieren van kippen die je met eigen ogen kunt bekijken :) Ze zijn 30 cent per stuk, weet niet precies hoeveel eieren kosten in de super? Weet overigens niet of ik het al eens heb gezegd, zo wel, sorry :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 11:48

Nope, had je niet gezegd. Verkopen zij ook melk? *\o/*

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:51

Je hebt volgens mij via zooplus ook biologisch katten/hondenvoer. Weet even niet van welk merk.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 11:53

Nee helaas, maar misschien dat je als je het vraagt wat kan regelen? Ze serveren namelijk veel geitenkaas en ik kan me op de een of andere manier niet indenken dat die als enige niet biologisch en net zo verantwoord zou zijn als de rest van de dingen die ze serveren (hun vlees komt ook van hun eigen dieren). Dus ik gok dat ze de melk van hun eigen geiten gebruiken (geiten lijken me melkgeiten). En mocht je niets met ze kunnen regelen lijkt me dat ze wel een adres voor je hebben waar je verantwoorde melk kunt halen. Nu ik dit zo zit te schrijven... Dat ga ik ook maar eens vragen, nog nooit aan gedacht :')

Je kunt er overigens ook heerlijk eten, de hele dag door :D Probeer vooral de tosti met geitenkaas, honing en tijm eens :+:
En betalen gaat daar nog op de boerse manier, zelfbediening en geld in een 'spaarpot' :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 11:58

Oe wat leuk :D daar ga ik een keertje heen :D Dankje voor de tip

@mar , nu komen een beetje twee puntjes bij elkaar. Namelijk (biologisch) vlees en goede voeding voor honden en katten. Het meeste blikvoer zit namelijk maar 4% vlees in, meh, dat vind ik toch niet echt ideaal voor katten.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:03

Op zooplus kan je trouwens heel goed lezen wat er allemaal in de blikjes zit en een beetje duurdere blikken zit meer in dan die 4% ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:04

Ow okee ;) ik heb een standaard beeld van blikvoer haha.
Denk dat slachtafval dan toch goedkoper is...

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:07

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:09

Magrathea schreef:

Mijn hond moest aankomen dus dacht zal eens van die smerige zooi voor hem kopen. Stond er inderdaad minstens 2% rund! Jeuj, 2 hele procenten..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:17

Mijn kat heeft een voedsel allergie. Hij krijgt voor van Royal Canin. Zit geen vlees in zegt de DA. Hij is dus al vegetarier.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:18

Douce schreef:
Magrathea schreef:

Mijn hond moest aankomen dus dacht zal eens van die smerige zooi voor hem kopen. Stond er inderdaad minstens 2% rund! Jeuj, 2 hele procenten..

Haha ja, dat is toch nauwelijks vlees te noemen :+
Kan je beter vet vlees kopen, pens ofzo

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 12:28

Douce schreef:
Eieren zijn inderdaad een goed idee. In tegenstelling tot koeien geven kippen sowieso eieren en biologisch moet het dan weinig kwaad kunnen. Goede, had er nog niet echt over na gedacht.

www.waardelozehaantjes.nl -O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 12:59

Ook daar heb ik op zich niks op tegen zolang het doden op een humane manier gebeurt (dus geen elektrocutie of shredder). De roofdieren die mijn vriend opvangt bij de dierenambulance moeten tenslotte ook eten...

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:03

Dat is waar, dat vind ik ook weer zo'n kwestie...

En mag ik misschien héél even klagen? Dat vegan-forum waar je net naar linkte... mijn god, daar krijg je toch vanzelf de indruk dat alle veganisten stapelgek zijn? Voor mensen die zoveel moeite doen om anderen tot het veganisme te bereken, zijn ze toch wel heel weinig met hun imago bezig. :+

Ik mag alleen niet klagen, want ik eet soja. :roll:

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 13:08

Appelmoes_11 schreef:
Douce schreef:

http://www.waardelozehaantjes.nl -O-

Goh ik voel me gelukkig nog net niet zo dom als "koeien geven altijd melk" maar dit is dubbel.
Kippen hebben toch geen haan nodig, maar omdat ze nieuwe kippen willen laten ze broeden. Pas daar gaat het fout toch of zeg ik iets geks?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 13:37

Haha ja, je hebt vegans en vegans 8)7

Net een heerlijk afbakstokbroodje opengesneden, er kaas in gelegd, cherrytomaatjes en champignons. Heeeerlijk :Y)

Appelmoes ik heb een vraagje voor jou. Sorry als ik bij deze een domme vragensteller ben :o maaarrrr stel jij hebt later een huisje met een tuintje waarin een aantal blije kipjes rond scharrelen. Die eieren leggen. Zou je die wel eten?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 16:03

Hihi, dat is helemaal geen domme vraag := Ik wil later inderdaad kippen, maar ik wil alleen hanen. Iedereen wil namelijk kippen, maar niemand wil hanen, en hanen kunnen niet bij elkaar als er kippen bij zijn en dus... snap je hem nog? :')

Maar, mocht ik ergens eindigen waar geen hanen zijn en wel kipjes, dan denk ik dat ik de eieren daarvan wel zou eten. Wij hadden vroeger ook kipjes, dat waren echt heerlijke eieren. :)

En nu heb ik een tofupizza. _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 16:52

Hihi ja ik snap het.

Zelf zou ik dat niet doen, of nou ja, mijn vriend wil het vooral niet hebben omdat ze altijd kukelen :=
Als het goed is kunnen hanen ook gecastreerd worden, misschien is dat een idee.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:48

Hmm, bij hanen zit alles verstopt aan de binnenkant zeg maar... lijkt me een vrij heftige ingreep. :')

Ik sta echt versteld van het aantal mensen dat niet weet dat snoepjes en brood niet vegan zijn... ik dacht dat dat zoiets was dat ook niet-vegasauriërs wisten :=

Doet iemand hier trouwens mee met piss & run? Ik zit nog te twijfelen... heb 'm wel al uitgeprint _O-

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 17:51

Oe dat wil ik wel doen!
Alleen is de zin in het tweede wolkje niet af :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 17:52

Volgens mij ligt het er maar net aan wat voor brood je hebt! Zijn zoveel soorten dat je niet zomaar kan zeggen dat brood niet vegan is.