Nou, hier de oven eens geboend en net weer een poging gedaan en hem aangezet.
Maar helaas...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamaMiesje schreef:Leuk _Loveshorses
Nou, hier de oven eens geboend en net weer een poging gedaan en hem aangezet.
Maar helaas...... weer begon het ding al gauw te roken. Heb nu een servicepunt opgezocht, gelukkig zit dat relatief dichtbij, en naar ze gemaild. Kijken of het het nog waard is om hem te laten repareren...
Deau schreef:http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8115_n.jpg
Mijn eerste taart!
Helaas ging het snijden niet helemaal goed. De taartzaag wilde niet goed door de bodem heen gaan, waardoor ik grof geweld had gebruikt. Daardoor is de onderste laag scheef gegaan. Bij het opnieuw stappelen van de taart "paste" hij niet goed meer in elkaar waardoor die een beetje scheef is.
Heb het marsepein is te dun uitgerold waardoor er een scheur is ontstaan. Maar ach, ben al met al tevreden voor de eerste keer!
xNK schreef:Rinske schreef:Geen water over de fondant doen hoor, daar smelt fondant van, wordt ie helemaal plakkerig van. Beter kun je je handen wat invetten met crisco en dan er even overheen vegen, dan blijft je poedersuiker aan het vet aan je handen zitten en niet op je taart,
O hihi doe ik wel altijd
PriscaZ schreef:Zo maf, heb gisterenavond botercrème gemaakt, voor het eerst in mijn nieuwe KitchenAid en hij lukte gewoon niet! Hij bleef ook na heel lang mixen klonterig en zelfs waterig. Heb vanmorgen alles maar overgeschept in mijn Kenwood schaal (gewone foodprocessor) en die laten mixen en het werd gelukkig alsnog goede botercrème. Wat ging er dan mis in mijn KitchenAid? Ik heb gemixed met die platte menger. (geen idee hoe dat ding heet, niet de ballongarde en niet de deeghaak) Moet ik het ergens anders mee mixen? Iemand enig idee?
Taarten staan nu gelukkig afgesmeerd in de koeling, even harder worden.
Rinske schreef:Jap, nadat ie uit de oven komt meteen omgedraaid op een rooster af laten koelen.
Ik zou trouwens boter niet met de ballongarde doen, volgens mij is de ballongarde daar niet stevig genoeg voor, wel?
Heb vandaag workshop basistaart gehouden, was geweldig leuk en ze hebben weer super mooie taarten gemaakt![]()
.
Mayo schreef:Tip 1: niet afsmeren tot de onderkant, dan komt het ook niet onder de bekleding uit.