Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:30

Leuk _Loveshorses :j

Nou, hier de oven eens geboend en net weer een poging gedaan en hem aangezet.
Maar helaas... -O- ... weer begon het ding al gauw te roken. Heb nu een servicepunt opgezocht, gelukkig zit dat relatief dichtbij, en naar ze gemaild. Kijken of het het nog waard is om hem te laten repareren...

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:38

MamaMiesje schreef:
Leuk _Loveshorses :j

Nou, hier de oven eens geboend en net weer een poging gedaan en hem aangezet.
Maar helaas... -O- ... weer begon het ding al gauw te roken. Heb nu een servicepunt opgezocht, gelukkig zit dat relatief dichtbij, en naar ze gemaild. Kijken of het het nog waard is om hem te laten repareren...

Oei, dan is er écht iets goed mis, balen zeg.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:57

Wat balen mies! Kan je je niet beroepen op consumentenrecht nu je garantie verlopen is?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:59

Dat geldt geloof ik voor 2 jaar, toch? En ik heb hem al lange dan 2 jaar.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:12

Balen van je oven MamaMiesje, zeker als je m zo veel gebruikt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:17

Volgens mij is het langer, omdat je er als consument vanuit mag gaan dat een dergelijk apparaat langer dan 2 jaar meegaat.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:45

Zoiets staat mij ook bij, maar dan hoeft de fabrikant alleen een percentage te betalen, niet het volledige reparatiebedrag.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:24

Wij hebben ooit iets dergelijks met de tv gehad. Beeldbuis kapot na 3 jaar. We hebben alleen arbeidsloon hoeven betalen. Materiaal en ophalen/webrengen niet

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:25

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:16

Pfoe! Wat een klus om weer bij te lezen :).. Maar mooie creaties weer!

Balen van je oven MM!

Er is een taart besteld voor iemand die een eigen zaak gaat openen met scooters.. Het mocht een lekker gekke taart worden.. uuuuhhhmmm Tsja.. :=

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:57

hahah leuk he lindas2 dat soort opdrachten:P:

@MM balen van je oven ff duimen dat die weer gemaakt kan worden

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:00

Kan je crisco ook gewoon bij de ah halen? :) En hoeveel marsepijn gebruiken jullie ongeveer om een kleine taart de bedekken?

Heb gister twee kleuren marsepijn van me mams gehad dus wil denk een klein taartje voor me oma proberen te gaan maken woensdag :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:16

Ik heb Crisco nog nooiot in een gewone supermarkt gezien. Ze hebben het wel bij de meeste toko's of aziatische supermarkten.

Hoe groot is een klein taartje? (cm doorsnede)

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:02

Ik zag laatst Crisco bij de Jumbo :j

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:02

Volgens mij hebben ze het wel bij de Jumbo bij de buitenlandse spullen...
/edit haha spotless was me al voor...

MM wat enorm jammer van je oven zeg! Jeetje! Kunnen ze idd niet toch nog iets voor je doen?

Ik heb gister weer lekker zitten fröbelen. Nouja, het leidde uiteindelijk alleen maar tot frustratie en ben totaal niet tevreden...
Wilde een zebra strepen taartje maken. Heb de strepen zwart in het wit gerold. Echter op de overgangen begon mn fondant enorm te scheuren omdat het witte eronder te dun was geworden. Gevolg is een helemaal niet strak taartje met hier en daar een scheurtje (welke ik weer dicht gemaakt heb) :(
Wat kan ik in het vervolg beter doen?
Het zwart op het wit leggen als de taart al bekleed is lijkt me ook niets, dan krijg je strepen met hoogte verschil...
Iedereen hier vind de taart helemaal geweldig trouwens, maar ik blijf boos en gefrustreerd op dat ding :+

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:19

Wat zijn er weer een boel taarten gemaakt, de bumba taart ia mijn favoriet.
Zelf heb ik taarten gemaakt voor meerdere (2) verjaardagen(en mijn eerste plooi taart)
Zie hier het resultaat(ik moet wel zeggen dat ik de voorbeelden van internet heb, en bijna letterlijk heb gevolgd :oo )
Afbeelding
en dan de plooi taart, ik dacht net op de laatste ogenblik dat ik geen foto's had, dus dan maar even in het plastic
Afbeelding

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:59

Deau schreef:
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8115_n.jpg

Mijn eerste taart!

Helaas ging het snijden niet helemaal goed. De taartzaag wilde niet goed door de bodem heen gaan, waardoor ik grof geweld had gebruikt. Daardoor is de onderste laag scheef gegaan. Bij het opnieuw stappelen van de taart "paste" hij niet goed meer in elkaar waardoor die een beetje scheef is.

Heb het marsepein is te dun uitgerold waardoor er een scheur is ontstaan. Maar ach, ben al met al tevreden voor de eerste keer!

Tip 1: niet afsmeren tot de onderkant, dan komt het ook niet onder de bekleding uit.
Tip 2: Als je hebt gesneden in iedere laag recht onder elkaar prikkertjes steken. Dan kan je weer precies gepast terugstapelen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:03

xNK schreef:
Rinske schreef:
Geen water over de fondant doen hoor, daar smelt fondant van, wordt ie helemaal plakkerig van. Beter kun je je handen wat invetten met crisco en dan er even overheen vegen, dan blijft je poedersuiker aan het vet aan je handen zitten en niet op je taart,

O hihi doe ik wel altijd :')

Dat kan wel bij marsepein. Niet bij fondant, doe de optel som maar eens: Suiker en water? Lost op... Fondant is suikerpasta. Dus? Tadaaa :+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:05

PriscaZ schreef:
Zo maf, heb gisterenavond botercrème gemaakt, voor het eerst in mijn nieuwe KitchenAid en hij lukte gewoon niet! Hij bleef ook na heel lang mixen klonterig en zelfs waterig. Heb vanmorgen alles maar overgeschept in mijn Kenwood schaal (gewone foodprocessor) en die laten mixen en het werd gelukkig alsnog goede botercrème. Wat ging er dan mis in mijn KitchenAid? Ik heb gemixed met die platte menger. (geen idee hoe dat ding heet, niet de ballongarde en niet de deeghaak) Moet ik het ergens anders mee mixen? Iemand enig idee?

Taarten staan nu gelukkig afgesmeerd in de koeling, even harder worden.

Met je ballongarde lukt het wel. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Kenwood Patissier.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:07

Rinske schreef:
Jap, nadat ie uit de oven komt meteen omgedraaid op een rooster af laten koelen :j .
Ik zou trouwens boter niet met de ballongarde doen, volgens mij is de ballongarde daar niet stevig genoeg voor, wel? :=

Heb vandaag workshop basistaart gehouden, was geweldig leuk en ze hebben weer super mooie taarten gemaakt :D :j .

Als je kleine stukjes maakt van je boter wel en het moet écht op kamertemperatuur zijn

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:10

Haha Mayo, bijleespoging? :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:14

Nee O:) :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:27

Mayo schreef:
Tip 1: niet afsmeren tot de onderkant, dan komt het ook niet onder de bekleding uit.

Daar heb ik nou nog nooit aan gedacht. En iedere keer ruzie met teveel bc die er onderuit komt. Echt, hoe simpel kan het zijn :o?
Alleen zijn mijn biscuits nooit helemaal vlak aan de onderkant en ik gebruik altijd de bc om dat gat op te vullen zodat de fondant wel strak naar benede loopt. Hoe doe je dat als je niet helemaal tot onderaan afsmeert?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:30

Niet de bekleding naar je taart vormen, maar strak naar beneden vegen.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 18:31

Leuke taartjes mellen95! Je plooientaart ziet er netjes uit.

Heeft er iemand ervaring met de PME lustre spray? Er is namelijk een zilveren taart besteld.. Ik denk dat ik dat alleen kan doen door die spray toch?
Er moet daarna alleen nog wel decoratie op.. Kan dat of blijft het plakkerig?

Herkenbaar Falona! Er gaat hier altijd een randje marsepein onder de biscuit zitten... Dan krijg je zo'n indeuking onderaan zeg maar.. Lang leven de sierrandjes!! :D