Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:59

Chantaltje23 schreef:
Hoe bedoel je???
een meisje die ik ken heeft een taart besteld....
Vandaag heeft ze hem gekregen een taart van 3 lagen stapeltaart!!!!
maar het is voor morgenmiddag en ze bewaart hem buiten de koelkast is dat handig

vulling zijn bokkenpootcreme,caramel,bosvruchten en aarbeienvulling

Die zou ik toch niet buiten de koelkast laten staan, lijkt me niet echt lekker de fijn voor de visite :=

Josie, super die haaientaart +:)+

Neela

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:06

dankje jullie wel voor de meining
ik zei het idd ook

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:21

Ohh die gehaakte CC! Hoe heb je die gemaakt? Gaaff!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:22

astridastrid schreef:

Met wol en een haaknaald!

:+

Sorry,.... beetje flauw,... :o

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:28

Valina schreef:
astridastrid schreef:

Met wol en een haaknaald!

:+

Sorry,.... beetje flauw,... :o

_O-

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:29

Mooie Haai taart zeg!!

En de cupcake is ook leuk geworden! Knap dat je dat kan!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:21

Polivy schreef:
En gaaf die Jaws josie, alleen ik denk dat voor het effect het gaver was geweest als de tanden ook echt zouden uitsteken ipv plat.

De tanden steken wel iets uit (dat zie je niet echt op de eerste foto :o ), maar niet heel veel, je kan het beter zien op de tweede foto ;)
Vond het al lastig genoeg met eetbare lijm voor een eerste keer :P
Bedankt voor jullie leuke reacties ;)

Zo'n knijper noem je een scrimper(s) (ja nog meer geleerd :D, kwam het ergens tegen op het I-net, vandaar dat ik het weet ): http://www.deleukstetaartenshop.nl/-c-7 ... 82478391f1

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:14

Crimper bedoel je :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:24

Josie, misschien werkt het beter om ze goed hard te laten worden met tylose er door en dan met royal icing te plakken?

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 09:34

Oeps :o , ja dat bedoelde ik Kinke.
Ik heb nog niet met tylose gewerkt, inmiddels wel al in huis, ik heb er nog 1 te maken, maar tylose moet toch lang rusten, minimaal 24 uur en daarna kan je het gebruiken (en dan moet dat ook nog 24 uur drogen?)? Aangezien die voor morgen is zal de tijd te kort worden (ben ook nog een groot gedeelte van deze dag de hort op), dus wellicht zal dat een volgend keer worden........ Bedankt voor je tip ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:28

Nou, ik doe er ook wel eens tylose doorheen zonder het eerst te laten drogen, wel daarna een dagje laten drogen. Ligt er wel aan wat je wil maken. Bij een strik zou ik niet zo kort van te voren beginnen natuurlijk, maar bij iets wat niet zoveel ondersteuning nodig heeft zou het moeten lukken.

Samantha_ schreef:
Wow die is gaaf!

Over 4 weekjes is mijn dochtertje jarig, die wordt 1. (jaa, de bob de bouwer taart is net op zeg maar, en ik ga met de volgende aan de gang :D)
Ik wil uit het boek van Debbie Brown een kasteel maken:

http://www.cakes4fun.co.uk/news/Rainbow ... elease.jpg
Beetje klein plaatje, maar kan m niet groter vinden.

Nu is het dus een ronde taart, en de torentjes worden er omheen gemaakt. Nu staat er in het boek dus dat je een douwel moet gebruiken, en de fondant eromheen rollen voor de torens. Zou dat ook met bijv een rietje kunnen?

OMG wat een werk :oo !!
Is het voor de torens niet handiger als je iets van een rond balkje hout gebruikt, of bijvoorbeeld van die plastic afvoerpijpen (wel nieuwe natuurlijk :') ), zodat je de fondant daar gewoon omheen kunt leggen? Met rietjes heb je toch een enorm hoeveelheid fondant nodig, of zie ik dat verkeerd?
Laatst bijgewerkt door Rinske op 03-07-11 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:29

josie schreef:
Oeps :o , ja dat bedoelde ik Kinke.
Ik heb nog niet met tylose gewerkt, inmiddels wel al in huis, ik heb er nog 1 te maken, maar tylose moet toch lang rusten, minimaal 24 uur en daarna kan je het gebruiken (en dan moet dat ook nog 24 uur drogen?)? Aangezien die voor morgen is zal de tijd te kort worden (ben ook nog een groot gedeelte van deze dag de hort op), dus wellicht zal dat een volgend keer worden........ Bedankt voor je tip ;)

Als je fondant met tylose mengt moet je het minimaal 2 uur laten rusten, maar het beste is 24 uur ( heb ik gelezen). Daarna kun je het gebruiken. Als je bv de strik wil maken, dan maak je de lussen en die moeten dan weer 2 uur rusten.
Al met al ben je best lang ermee bezig :j

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:31

Die lussen van de strik laat ik op elke kant al 24 uur drogen, ik vind die droogtijden van de tutorial erg kort.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 10:34

Rinske schreef:
Die lussen van de strik laat ik op elke kant al 24 uur drogen, ik vind die droogtijden van de tutorial erg kort.

Ja klopt, ik bedoel eigenlijk als je een sierrandje nog erop wil doen, dan even twee uur laten liggen en dan de andere
kant doen.
Ik ben nu met een strik bezig voor as vrijdag, dus heb de tijd hé := .
Beter te vroeg beginnen dan te laat :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:26

ik gebruik geen tylose, als er iets hard moet worden dan maak ik het gewoon een paar dagen van tevoren.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:51

Wat schattig dat kleine gehaakte cupcakeje!! :D

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:11

heb een taart gemaakt voor me oom en tante die 40 jaar getrouwd zijn en van britge kaarten houden

Afbeelding
Afbeelding

Dit is me eerste stapeltaart...Goeie :P

vulling bovenste laag chipolate vulling en onderste aardbeien met slagroom..

Heb hem net afgeleverd.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 12:49

Rinske, de taart is best klein hoor. Het midden, de ronde taart, is maar 20 cm. Daaromheen bouw je de torens.
Er is van wilton ook een toren set, dat zijn plastic torens, die kan je dan bekleden met fondant. Maar dat vind ik niet zo.

In het boek staat het echt uitgelegd met dowels. En dat je voor de torens allemaal bij elkaar zo'n 750 gr fondant nodig hebt, dat zijn 8 torens.
Oja, ik ga trouwens niet alle feeen maken, ik denk eentje. En dan wil ik ook nog ergens haar naam erop, en het cijfer 1. Iemand tips daarvoor? En ik wil denk ik de daken van de torens zilver maken. En de regenboog en wolken doe ik er ook niet bij.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:32

een snel hulp vraagje, ik wil graag bordeauxrood krijgen, nou gaat het alleen om wat bloemknoppen, dus ik zou ook kunnen verven, want ik heb wel bordeauxsugarflairpoeder, maar kan ik ook rode fondant mengen met een heel klein beetje zwart of bruin? of er gewoon een beetje bruine kleurstof doorheen doen oid??

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 13:42

Lisette03 schreef:
een snel hulp vraagje, ik wil graag bordeauxrood krijgen, nou gaat het alleen om wat bloemknoppen, dus ik zou ook kunnen verven, want ik heb wel bordeauxsugarflairpoeder, maar kan ik ook rode fondant mengen met een heel klein beetje zwart of bruin? of er gewoon een beetje bruine kleurstof doorheen doen oid??

Je zou inderdaad een beetje bruine kleurstof door de rode fondant kunnen mengen. Probeer dan eerst een klein stukje voordat het niet goed lukt. Anders is heel je stuk fondant 'verpest'.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:50

Wat een prachtige taarten zie ik weer voorbij komen. Gisteren is mijn Kennie (mijn Kenwood) binnen gekomen. Hij heeft net voor het eerst zijn werk mogen doen. Ik ben er wel op vooruit gegaan. Eerst had ik een handmixer van de Hema.

Volgende week ga ik de taart voor mijn dochter maken. Een drie laagse Dora taart. Ik ben heel benieuwd!

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:52

heeft iemand ervaring met de aardbeienmoes van de sligro??

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 16:32

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:01

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 17:25

die doen mij dan weer niets, die bovenste taart daarentegen....een waar kunstwerk :)