Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:13

slagroom is 2,8 KH per 100 gram

Imre

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:29

Ik zit voor vandaag op ongeveer 47,5gr khd, inclusief een halve portie kibbeling op de markt (15khd/100gr volgens de koolhydratentabel) en de mousse. Het is lastig om te gokken hoeveel ik precies van alles heb gegeten, heb geen idee hoe zwaar een portie kibbeling is.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:27

Vanmorgen 2 crackers met leverpastei gehad.
Tussendemiddag een frikandel
En vanavond een omelet met kaas garnaaltjes.....

Nu lekker weer aan een pot theeeee

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:54

Mrijn schreef:
Zitten er in slagroom trouwens ook niet veel kh's? Ik meen me te herinneren dat me dat nog best tegenviel. Anders ga ik me daar binnekort ook eens aan vergrijpen, klinkt heerlijk!

Er is soms wat verwarring over slagroom omdat de ene persoon de pure slagroom bedoelt, en anderen hebben het dan over de gezoete opgeklopte versie.
Slagroom zonder suiker bevat weinig kdh. en die kun je gerust wat nemen. Als je toch de zoete smaak wilt, dan kun je wat zoetstof toevoegen. De kant en klare slagroom (uit spuitbussen ed.) bevat wel veel khd. omdat er suiker doorheen zit.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 22:57

fokfanaat schreef:
slagroom is 2,8 KH per 100 gram

dat is idd gewoon ongeklopte ongezoet

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-11 14:58

Ik dacht al dat ik niet veel aangekomen was in de 2 weken rond kerst en de nieuwe weegschaal heeft dat bevestigd, slechts 1 kilo.
Die er ook in een paar dagen weer af is, ben dus waar ik gebleven was op 85 kg.
Hoop er nog 10 af te krijgen voor de zomer, kan ik eindelijk na jaren misschien weer eens een zomerjurk aan die er niet uitziet als een tent met baleinen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:13

Hoe zijn jullie het weekend doorgekomen? Ik stond vanmorgen op de weegschaal en er is ruim een kilo af in een week. Nog een te gaan en de kerstkilo's zijn weer verdwenen. Hopelijk is dat aan het eind van deze week het geval.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:22

Goed, alleen ben ik na de eerste week nog niet het schuldgevoel tussen mijn oren kwijt :P
Het is ook onwerkelijk, voor je gevoel ongezond en gewone hoeveelheid eten en toch afvallen...ik ben na 1 week 3 kilo kwijt :-)

Zaterdag:
Ontbijt: 2 eieren gebakken met spekjes
Tussendoor: lepel tonijn met klodder zaanse mayo
Lunch: wat plakjes rosbief en fricandeau
Tussendoor: 1 minigehaktballetje
Avond: Halve gerookte makreel en een omelet
s'avonds: 6 knabbelspekjes en 8 schijven komkommer met tonijn en mayo

Zondag:
Ontbijt: Franse droge worst 8-10 cm
Tussendoor: 3 knabbelspekjes
Lunch: Halve gerookte makreel
Tussendoor: -
Avond: Witlof met ham en kaas uit de oven (3 stuks witlof)
s'avonds: half zakje knabbelspek
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 10-01-11 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:24

Nou, ik heb gisteren alle khd opgemaakt en vandaag ga ik weer beginnen.
Ik ga denk ik starten in fase 2 en zal snel doorgaan naar 3 en 4. Ik heb er lang over na kunnen denken en voor mij is Atkins echt voor m'n gezondheid en voor het goede gevoel. Afvallen hoef ik niet per se :) Alhoewel minder opgeblazen zijn natuurlijk geweldig is! :D

Als ik erachter kom dat fase 3 en 4 gewoon niet bij mij passen kan ik altijd nog terug.

Mijn plan voor vandaag (ben ALWEER ziek :( )

O: Rucola met komkommer en 3 gebakken eieren, plus een scheutje olijfolie.
T: Iets van worst
L: Plakjes worst en kaas, tomaat en komkommer met roomkaas
T: Handje noten
A: Rollade met een lekkere salade.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:27

Mijn vriendje is nu aan het ontbijten met pannekoeken. :(

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:31

Imre schreef:
Mijn vriendje is nu aan het ontbijten met pannekoeken. :(

Ik zou 'm slaan met de koekepan :P

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 10:32

Mijn kerstschade is dan wel redelijk beperkt gebleven, maar ik heb de laatste tijd zoveel etentjes, verjaardagen e.d. gehad, dat ik al met al een maand stil ben blijven staan. Ik ga vanaf vandaag weer fanatiek in de tegenaanval, want ik ben nog lang niet klaar!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 11:54

listiglistje schreef:
Goed, alleen ben ik na de eerste week nog niet het schuldgevoel tussen mijn oren kwijt :P
Het is ook onwerkelijk, voor je gevoel ongezond en gewone hoeveelheid eten en toch afvallen...ik ben na 1 week 3 kilo kwijt :-)

Zaterdag:
*knip*
Avond: Halve gerookte makreel en een omelet
s'avonds: 6 knabbelspekjes en 8 schijven komkommer met tonijn en mayo

Zondag:
*knip*
Avond: Witlof met ham en kaas uit de oven (3 stuks witlof)
s'avonds: half zakje knabbelspek

Geen commentaar hoor, maar een nieuwsgierige vraag.
De enige reden waarom kharm eten mij wel wat leek, is dat ik dacht dat je verzadigd vol gevoel hebt en niet gaat snaaien, geen honger meer hebt. Maas als ik kijk wat jij 's avonds na het diner nog eet, verbaasd mij het tegendeel? Of ben je een grote eter?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:00

Ik eet 's avonds bijna nooit....als ik normaal gegeten heb, heb ik daar dus echt geen behoefte aan. Nu "moet" dat eigenlijk wel dus ik neem soms een blokje ultrapure chocola......of een stukje atkins reep.

Ik moet me maar niet meer wegen op maandagochtend, ik was veeeeel zwaarder dan vrijdag. Vorige week 2 kilo eraf, ik ga me a.s. vrijdag maar weer wegen!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:01

F_Orumster ik had ik geen echte honger, maar meer weekend /snaai trek :P soort van verveling alleen op de bank...

Doordeweeks eet ik niets meer na het avondeten, maar in het weekend mag ik s'avonds wel iets extra's pakken van mezelf...
En volgens Atkins mag het uit die productgroep toch onbeperkt? Natuurlijk houd ik wel maat met de vetten doordeweeks ;-)

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:07

ik heb al lopen zoeken en kan er nergens iets over vinden dus miss weet iemand van jullie het;
ik ben kha aan het eten, en dus meer eiwitten dan normaal en qua vetten is het geloof ik ongeveer hetzelfde als normaal, nu is er in de dr frank vragenlijst wel gevraagd of je iets aan de nieren hebt, maar niks over de lever.
ik heb in maart 2010 een zware val te paard gehad waarbij mijn lever is verbrijzeld en gescheurd, wonderbaarlijk genoeg heeft de lever zoch kunnen herstellen,maar natuurlijk niet zonder het nodige littekenweefsel.
hij functioneerd prima,maar bijv.met alcohol merk ik wel verschil met voorheen.
heeft iemand enig idee of deze manier van eten van invloed is op je lever?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 15:16

Zo zeg, dan heb je wel een flinke smak gemaakt! Ik heb geen idee wat deze manier van eten met je lever doet, of ie dan extra hard moet werken. De lever doet wel veel in je stofwisselingsproces, maar zolang je niet overdreven veel meer eiwitten en vet eet dan je normaal doet zou je er dan iets van merken?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 16:21

poehee zo'n specifieke vraag zou ik aan een arts stellen, voordat je aan een eiwit dieet begint je lever/lichaam er kwaad mee doet....
Voor hartpatienten en mensen met hoge cholesterol is het bv ook niet goed om teveel eieren te eten! als voorbeeld...

Nog een tip voor lunch of s'avonds als salade bij je diner: Witlofsalade! heerlijk, ik heb deze vamiddag gemaakt!

1 witlof
2 hardgekookte eieren
peper
zout
zaanse mayonaise
(eventueel gebakken spekjes of reepjes ham of kaas er doorheen)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:08

Je maakt m nog lekkerder met een paar walnoten erdoor!!! Of als je in een lagere fase zit, pecannoten!

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 20:13

Heb vanavond lekker witlofsalade gegeten....heeeeerlijk met een worstje erbij...
Zit nu weer aan een pot thee

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:44

Zo hé ik ga wel een soort hard ineens, vrijdag was ik 2 kilo kwijt en vanmorgen weer 1 kilo. Nu ben ik van die 15 kilo die ik voor 6 juni kwijt wil, al 5 kilo kwijt!!! Das best veel....maar goed ik krijg vast straks wel even een plateautijd dus daar hou ik maar rekening mee!

Ik ontbijt op het moment met Atkins cruesli door de griekse yoghurt heen, heerlijk! Tussendoor vandaag cherrytomaatjes met wat peppadew roomkaas en nu lunch ik met brie en pecannoten en een cracker erbij. Ik heb voor vanmiddag een eigen baksel bij me...kokoscakejes! Ben zo benieuwd hoe ze smaken!!!

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:13

heb toch mijn huisarts maar even gebeld, en het kan geen kwaad om kha te eten,maar ik moet rekening houden met de eieren en het vet, en dan voornamelijk het vet, dat kan een aanslag op de lever zijn.
heb haar uitgelegd wat ik nu gemiddeld eet, en als ik de vetten een klein beetje zou minderen zou het goed zijn.
dat de vetten een aanslag zij voor de lever geldt volgens de huisarts overigens voor iedereen,al moet je wel heel lang teveel vetten binnenkrijgen wil je blijvende schade aan de lever veroorzaken. maar ja, een gewaarschuwd mens telt voor twee toch?

vandaag heb ik ontbeten met een ei en een tomaat, en mn lunch was een schaaltje yoghurt met zonnatura vezels.(die bevatten koolhydraten,maar de stoelgang heeft het even nodig)
vanavond wordt het gekruide kipfilet in ham gerold, met italiaanse groente in schaal uit de oven.
bevat nauwelijks koolhydraten , nauwelijks vet, en heb er gisteren echt van genoten!(dus nu lekker weer haha)

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:15

En dat is genoeg? Ontbijt van een ei en een tomaat en als lunch een schaaltje yoghurt, dat vult?

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:15

ik was sinds vorige week 1.7 kwijt.....was ook de gezelligste week van de maand zeg maar :P
Maar nu zit er weer 7 ons aan terwijl ik ECHT MAAR DAN OOK ECHT niets extras heb genomen wat niet mag.....ook geen tussendoortjes......

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 14:18

Het kan ook zijn dat je toevallig nu even wat extra vocht vasthoudt. Binnenkort nog een keer wegen, dan zal het vast anders zijn. Hoe vaak wegen jullie?