volgensmij kun je ook uit nood zo een blok frituurvet gebruiken?
chocobroodje
Geplaatst: 27-09-10 18:40
Nou ik heb er weer een dag opzitten. Maar ik ben bij pipoos geweest en nog een andere kookwinkel. Pipoos was een stuk goedkoper dan die andere winkel, daar was de fondant 4,95 voor 250 gram Heb ze ook maar even gezegd dat ze echt belachelijk duur zijn Dit heb ik vandaag gekocht: Deegroller zo'n gebogen spatel smooter 3 cut outs (zitten steeds 3 cutters in die steeds kleiner worden 1x hart 1x bloem en 1x blad) taartzaag 2 kleuren rol fondant (ze hadden alleen die van fun mix) en een houten taartbordje Eens kijken wat ik ermee kan maken
Zouden de taartenbakkers hier mij kunnen helpen met een ander soort taart? Mijn man wil een MonChou taart. Met kersen. En dan niet met de kersen bovenop, maar schijnbaar moeten die er doorheen. Kan hij dan nog wel genoeg opstijven?
Hier nog mijn laatst gemaakte taarten. De zwart witte is van Peggy Porschen nageaapt.
MamaMiesje
Geplaatst: 27-09-10 19:45
Vraag: Ik heb een (herontdekt ) dinnetje dat tegenwoordig in Frankrijk woont. Ze is daar samen met haar man boer&boerin en in de wintermaanden is het daar natuurlijk best sappelen: het is koud, nat, donker en er is niet veel te doen. Het is echt ouderwets boerenland daar; zomervruchten inwekken voor de winter, voorraadkast op peil etc. Nu is ze half oktober jarig en ik wilde haar een soort starterspakket sturen voor taarten maken. Wat zal ik erin doen? Ik dacht aan: startpakket marsepein 1 kilo biscuit mix taartzaag 1 of 2 tooltjes.
Wat vinden jullie verder toch nog wel een BASIS benodigdheid?
Ze heeft wel internet Maar ik wilde idd wel een leuke "gebruiksaanwijzing" maken en die dan lamineren.
BC mix en wat uitstekers zijn ook nog wel leuk ja
Ik heb het zelf nog niet gecontroleerd, maar verstuurd DLT ook naar het buitenland???
Kinke
Geplaatst: 27-09-10 19:56
mooie taarten Kelly!! Falona, ik maak een killer monchou taart maar ik ken geen versie met de kersen erdoor gemengd. MM, kleurstof (als je geen gekleurde marsepein koopt). Uitstekertjes?