Taarten Decoreren IX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:45

Als ik botercreme maak, doe ik er geen slagroom doorheen, gewoon alleen boter en veel poedersuiker + kleurstof en eventueel wat smaak.

Ik moet vandaag best hard in mezelf lachen. Ik was in de kookwinkel en daar stond de leuke cupcake standaard die ik pas voor 7,- bij de makro heb gekocht en een mini voor 5,-. Precies de zelfde in de winkel voor 45,-...... Hoe is het mogelijk???

MamaMiesje

Re: Taarten Decoreren IX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:47

Zijn die er altijd bij de Makro? Want mn moeder gaat binnenkort naar de Makro: dan wil ik wel ff mee :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:00

Gerlin schreef:
Als ik botercreme maak, doe ik er geen slagroom doorheen, gewoon alleen boter en veel poedersuiker + kleurstof en eventueel wat smaak.

Ik moet vandaag best hard in mezelf lachen. Ik was in de kookwinkel en daar stond de leuke cupcake standaard die ik pas voor 7,- bij de makro heb gekocht en een mini voor 5,-. Precies de zelfde in de winkel voor 45,-...... Hoe is het mogelijk???

oke dankjewel!
en hoe krijg ik hem minder zoet? vind hem erg zoet.
Ik doe nu 1:1 poedersuiker en boter. En daarna nog een smaakje erdoorheen, maar het is me echt te zoet.. hoe krijg ik dat weg?

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:38

Ik wilde even mijn aller eerste creatie laten zien van marsepein. Mijn zusje ging trouwen, wilde geen groot feest, dus ook geen bruidstaart. Deze heb ik zelf voor haar gemaakt als verrassing:

Afbeelding

En ingepakt, zoals we ze gegeven hebben:

Afbeelding

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:41

Wat heb je dat leuk gedaan! Super lief van je!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:42

leuk :D

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:45

Aan alle taartenmakers hier :P, kan en wil iemand van jullie mij helpen?

Ik ben 10 september jarig en dan wordt ik 20. Nu wil ik heel graag een mooie originele taart. Nu heb ik (als stille meelezer) hier al heel veel mooie ontwerpen voorbij zien komen, maar helaas ben ik zelf niet zo creatief en zal een eigen taart maken bij mij op aan ramp uitdraaien.
Is er misschien iemand van jullie die voor mij een taart kan en wil maken? Uiteraard gewoon tegen vergoeding!
Ik woon in Nieuw weerdinge (Drenthe) en ik wil eventueel best een klein stukje rijden om te uiteindelijke taart op te halen.
Hoe en wat ik precies qua ontwerp wil weet ik nog niet, maar suggesties zijn welkom (zie mijn profiel voor inspiratie).
Reacties mogen via PB, alvast bedankt!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:36

Goodevening!
Volgende week ben ik jarig en er vragen nog steeds mensen wat ik zou willen voor mn verjaardag.. Hebben jullie een taarten-spul-verlanglijstje? :D En wat staat daar dan eigenlijk op? :o

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:53

ponygekje21 schreef:
oke dankjewel!
en hoe krijg ik hem minder zoet? vind hem erg zoet.
Ik doe nu 1:1 poedersuiker en boter. En daarna nog een smaakje erdoorheen, maar het is me echt te zoet.. hoe krijg ik dat weg?

Wat meer boter erbij doen. Ik vind 1:1 ook veel te zoet, meestal doe ik 1: 0,5/0,75

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:56

Kijk eens op de site van de leukste taarten.nl! Ik weet zeker dat je daar wel iets leuks kan vinden! Anders vraag je toch gewoon geld? Dan kan je zelf bestellen!

Gerlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 23:58

MamaMiesje schreef:
Zijn die er altijd bij de Makro? Want mn moeder gaat binnenkort naar de Makro: dan wil ik wel ff mee :D

Ik Dacht het van niet... Volgens mij was het echt een aanbieding! Maar je zou altijd nog kunnen kijken!

Ik doe de botercreme altijd gewoon op gevoel! Maar 1:1 lijkt me ook wel heeeeel erg zoet!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:03

eline_di schreef:
Aan alle taartenmakers hier :P, kan en wil iemand van jullie mij helpen?

Ik ben 10 september jarig en dan wordt ik 20. Nu wil ik heel graag een mooie originele taart. Nu heb ik (als stille meelezer) hier al heel veel mooie ontwerpen voorbij zien komen, maar helaas ben ik zelf niet zo creatief en zal een eigen taart maken bij mij op aan ramp uitdraaien.
Is er misschien iemand van jullie die voor mij een taart kan en wil maken? Uiteraard gewoon tegen vergoeding!
Ik woon in Nieuw weerdinge (Drenthe) en ik wil eventueel best een klein stukje rijden om te uiteindelijke taart op te halen.
Hoe en wat ik precies qua ontwerp wil weet ik nog niet, maar suggesties zijn welkom (zie mijn profiel voor inspiratie).
Reacties mogen via PB, alvast bedankt!

moet je even de beginpost bekijken :)

Ik heb eindelijk een sugar craft gun besteld!!! :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:15

Lindas2 schreef:
Goodevening!
Volgende week ben ik jarig en er vragen nog steeds mensen wat ik zou willen voor mn verjaardag.. Hebben jullie een taarten-spul-verlanglijstje? :D En wat staat daar dan eigenlijk op? :o

First Impressions :~ :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:16

MM, bij Cook en Ko heb je de 23 stuks standaard voor € 14,99 (bij De tafel van 18 kostte die in de aanbieding € 25,- :+)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:16

Ik zag een mooie chique stapeltaart van Kelly (?) +:)+

En echt ontzettend leuk cupcake cadeau voor een bruiloft :+: Heel leuk verpakt zeg!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:17

Meiden dit lijkt me een gave workshop

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=109765

Nog even nadenken gezien het geld en kijken of er eventueel iemand mee wil hahaha

Hebben jullie nooit het probleem dat je een taartje wil maken maar er geen doel voor hebt :D
Ik heb zin om vanmiddag iets te maken, maar dan moet ik hem zelf weer opeten hahaha

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:18

ja, hij is leuk he! maar wel bijna 100 euro.. en centjes zijn op :=

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:18

Zo lief, ik mocht van mijn leverancier haar workshop rolstokjes lenen voor de CC-workshop vanmiddag. Hoef ik ze nog even niet aan te schaffen :)

Gisteren de CC's gebakken en een bende marsepein gekleurd. Eetbare lijm gemaakt met tylose en jee wat ziet dat er in het begin ranzig uit :') Alsof je zure melk klonten in het water hebt liggen _O- Tas is ingepakt, straks nog even 1 roller erin proppen en gaan :) Heb er wel zin in, maar ben stiekem best nerveus, moet ze toch zien te vermaken. En het is m'n eerste workshop en ik ben ook geen ontzettend natuurtalent met kids :+ :))

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:19

Mayo, zat laatst al naar je site te kijken ziet er echt super uit!!
Mag ik vragen hoeveel mix ed jij gebruikt bij de 10cm? Ik heb een 12cm vorm, maar kan nergens de verhoudingen vinden :(

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:19

Nathalie1981 schreef:
Meiden dit lijkt me een gave workshop

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... ?id=109765

Nog even nadenken gezien het geld en kijken of er eventueel iemand mee wil hahaha

Hebben jullie nooit het probleem dat je een taartje wil maken maar er geen doel voor hebt :D
Ik heb zin om vanmiddag iets te maken, maar dan moet ik hem zelf weer opeten hahaha

:oo Wat leuk! Wel een hoop geld :\

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:20

Mayo schreef:
Zo lief, ik mocht van mijn leverancier haar workshop rolstokjes lenen voor de CC-workshop vanmiddag. Hoef ik ze nog even niet aan te schaffen :)

Gisteren de CC's gebakken en een bende marsepein gekleurd. Eetbare lijm gemaakt met tylose en jee wat ziet dat er in het begin ranzig uit :') Alsof je zure melk klonten in het water hebt liggen _O- Tas is ingepakt, straks nog even 1 roller erin proppen en gaan :) Heb er wel zin in, maar ben stiekem best nerveus, moet ze toch zien te vermaken. En het is m'n eerste workshop en ik ben ook geen ontzettend natuurtalent met kids :+ :))

Wat leuk dat je een workshop gaat geven!!!

Sanne, ik zit ook met dat probleem haha

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:26

Mayo, waarmee heb jij je gastenboek gemaakt? Leuke lay-out!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:26

Nath, ik heb die taart in een boek staan volgens mij. Moet ik die scannen voor je?

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:27

Oh dat zou geweldig zijn Poli!! Thnx!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 10:29

Nathalie1981 schreef:
Mayo, zat laatst al naar je site te kijken ziet er echt super uit!!
Mag ik vragen hoeveel mix ed jij gebruikt bij de 10cm? Ik heb een 12cm vorm, maar kan nergens de verhoudingen vinden :(

Wat lief, dank je :)

Heb wel even een bestel-stop erop gezet. Eerst even de huidige bestellingen verwerken :D Kan ik ook even rustig aan de site gaan werken.

10cm = 1 ei, 66 gram mix en 6 ml water
15 cm = 2 eieren, 132 gram mix en 12 ml water
Dus voor een 12cm moet je er iets tussenin gaan zitten. Dit is wel voor vormen die +/- 7,5cm hoog zijn.

Baktijd: +/- 20 minuten.