Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
:(:(:(!!!! Ik heb het 20 minuten laten mixen, maar het werd gewoon zo'n soep. Nu zag ik net dat ik de bloem er doorheen had moeten spatelen, dat heb ik niet gedaan, zou dat het zijn dan? Eieren waren op kamertemperatuur en heb basterdsuiker gepakt omdat dat fijner is dan gewone suiker.
Heb er nu maar een gewone cake in gedaan, dat moet dan maar.
je MOET echt voorzichtig en toch vlot en goed de (gezeefde) meel er doorheen spatelen.
alleen is het ganache wat aan de dikke kant gebleven en niet mooi strak.. Ik had het vloeibaarder moeten laten met overgieten het was al te dik aan het worden. Maar al met al is het voor een eerste keer redelijk gelukt
! ik zal straks of morgen een foto plaatsen!
Natasja__ schreef:Hallo, sorry dat ik zo kom binnen vallen..
Ten eerste wat maken jullie onwijs gave taarten! Volg dit eigenlijk al vanaf het 1e topic![]()
En ten tweede ik heb een vraag..
Ik wil graag voor me oma een taart maken als verassing.![]()
Maar... dan wou ik wat dingen gaan bestellen op internet o.a. zodat de marsepein al een kleur heeft.
Als ik zelf de kleurstof er bij doe word het zo blubberig en vies..![]()
Dus.. Hoeveel marsepein heb je nodig om een (appeltaartvorm) taart te beleggen?
. En marsepein wordt niet blubberig of vies als je het zelf kleurt
.
Ik wil er zelf ook mee gaan beginnen, en mijn eerste taart(je) wordt voor mijn oma. Maar wat is het handigst om mee te beginnen? Zo'n boltaartje? En hoeveel marsepein, vulling enz. heb ik daar voor nodig? En waar kan ik die spullen kopen? Alvast bedankt! Fredlover10 schreef:Sorry dat ik zo even kom binnen vallen, maar ik lees hier altijd mee en wat maken jullie mooie taarten.Ik wil er zelf ook mee gaan beginnen, en mijn eerste taart(je) wordt voor mijn oma. Maar wat is het handigst om mee te beginnen? Zo'n boltaartje? En hoeveel marsepein, vulling enz. heb ik daar voor nodig? En waar kan ik die spullen kopen? Alvast bedankt!

MamaMiesje schreef:Was het geen mix voor brownies ofzo?
Ik vond overigens wel dat het beslag aan de natte/dunne kant was, en na het bakken voelde het ook meer als cake dan als biscuit aan. Rook wel erg lekker naar chocolade 

! Nou ik heb dat boltaartje maar opgegeven, zelfs de cake wilde niet zo lekker, in dat bolvormpje kwam ie een beetje raar omhoog.