Wij gaan voor ienimini in onze bikini! - Bokkers op dieet #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Wij gaan voor ienimini in onze bikini! - Bokkers op dieet #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:33

Op Welzijn staat dat topic geloof ik.. Start to run heet het. Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:46

LittleAnn schreef:
Spetter zo'n sultana is toch niet zo erg? Tenminste, je kan wel ergere dingen eten toch?

Myra schreef:
@ Spetterlover: zo'n sultana is toch niet erg voor een keertje? No Cheer

Voor een keertje niet nee, maar ik ga altijd 's avonds broodjes en sultana's/evergreens lopen eten en ik wil dat gewoon afleren, want het is een slechte gewoonte.
Chips ofzo zal ik echt niet zo snel pakken, maar ik eet 's avonds vaak echt meer kcal naar binnen aan brood en dat soort koeken, dan wat ik normaal aan chips zou pakken.
Juist omdat je denkt 'oh dat is toch niet zo erg', maar dat is het wel, want na 1 komt er nog 1, dan een broodje, etc. Scheve mond
Kwam gister ook weer over de 2000 kcal, zoals al een paar dagen.

Vandaag laat uit bed.

o: Dromen
t: Dromen
l: 500 ml smoothie sinaasappel/banaan, tosti kaas/tomaat met beetje ketchup
t: appel, glas optimeldrink framboos
a: ?
t: appel, aardbeien
t: bakje yoghurt

En vanavond lekker uit, als ik nou eens besluit thuis te gaan slapen, kan ik ook geen alcohol drinken, lekker gezond Clown

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:47

Ga nu douchen en met de hond lopen, toch nog een beetje bewegnig Vork
Daarna leren Verdrietig

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 13:56

Ik post niet zo actief en zo.. maar ik doe wel nog steeds mee hoor!

Ben begonnen rond de 67 en vanmorgen was ik 64,2! Haha! ...

Hebben jullie alleen nooit dat mensen zo vreselijk irritant reageren als je zegt dat je wilt afvallen. Het is gewoon zo enorm irritant... "ooooh dat heb jij toch helemaal niet nodig joh!" en "doe niet zo raar! je moet je zelf niet gaan uithongeren..."

GRRRR ik kan daar zo vreselijk pissig van worden. Ik ben gewoon niet tevreden met mijn gewicht en met mijn buik. Waarom is lijnen zo slecht! Ik honger mezelf helemaal niet uit... heb ik de hele dag honger of zo.... NEE ... lekkeretrek... ja dat wel jah, maar honger, echt niet, ik eet gezond en ik eet genoeg...

Waarom is lijnen zo'n taboe... het is net of lijnen kei ongezond is en dat iedereen je gewoon aar aankijkt als je zegt dat je op je lijn let... BLERG... wordt er gewoon shagarijnig van...

Mensen denken gelijk dat je een halve anorexia patient bent of zo. Nee ik ben niet TE dik, maar ik wil gewoon wel afvallen. Er is zo'n meter online, daar zit ik met mijn huidige gewicht tegen "te dik" aan... mijn streef gewicht zit precies in het midden van een normaal gewicht... dan is dat toch helemaal niet erg!

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:02

Myra schreef:
O: 1 boterham + gekookt eitje, fruitsalade appel + aardbei, kop kippensoep
20 min fietsen, fysio, 20 min fietsen
L: 2 boterham aardbei, bambix pap
30 min fietsen, viool, 10 min fietsen (piercing laten verwisselen), 30 min fietsen
T: appel
T: onbekend
10 min fietsen, fitnessen, 10 min fietsen
A: onbekend
T: onbekend

Aangepast Lachen
Fysio was een boel gekraak zeg, au Nagelbijten / Gniffelen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:16

Nou ja, ik snap dat wel. Ik vind het ook overdreven om op je eten te gaan letten als je in principe een gezond gewicht hebt. Maar goed, ik heb dan ook 15 kilo overgewicht, dus daarom heb ik een ander zicht er op. Vaak lees ik dan berichtjes van meisjes met een gewicht waarvan ik zeg... Zullen we ruilen, dan heb je wat om af te vallen?! Het is gewoon heel frustrerend dat mensen die dunner zijn dan jij, die zelfs jouw streefgewicht hebben bijvoorbeeld, willen afvallen omdat ze zichzelf te dik vinden. Dan denk je al gauw, goh, wat ben ik dan, een kamerolifant? Tenminste, dat heb ik.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:20

_Scarlet_ schreef:
Nou ja, ik snap dat wel. Ik vind het ook overdreven om op je eten te gaan letten als je in principe een gezond gewicht hebt. Maar goed, ik heb dan ook 15 kilo overgewicht, dus daarom heb ik een ander zicht er op. Vaak lees ik dan berichtjes van meisjes met een gewicht waarvan ik zeg... Zullen we ruilen, dan heb je wat om af te vallen?! Het is gewoon heel frustrerend dat mensen die dunner zijn dan jij, die zelfs jouw streefgewicht hebben bijvoorbeeld, willen afvallen omdat ze zichzelf te dik vinden. Dan denk je al gauw, goh, wat ben ik dan, een kamerolifant? Tenminste, dat heb ik.

Dat heb ik vaker gehoord.. een vriendin van mij zegt wel eens "Jeetje, als jij jezelf te dik vind.. dan wil ik niet weten wat je van míj vind".
Dat vind ik juist het vervelende/moeilijkere eraan, ik heb gewoon niet zo'n hoog zelfbeeld en dat heeft verder níets te maken met andere mensen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:27

Komt me bekend voor -Scarlet-, ik ben dan nu dus die 16 kilo afgevallen, maar zit beslist nog niet 'strak in't pak'. Als ik dan ook sommige berichten lees dan heb ik ook zoiets van: waar maak je je druk om. Je hebt een leuk figuur, misschien kan het eten dan iets gezonder, waarom waarom zo druk maken om dat ene pondje meer of minder?

Heb mijn eerste beweging weer gehad: netjes op fiets naar mijn werk. Na afloop van het werk langs de kringloop. Een leuke broek gescoord voor 5 eurie. Kan ik weer even vooruit, en hoef ik me ook niet schuldig te voelen als ie na een paar maand niet goed meer past. Heb de familie net getrakteert op een lekker broodje van Bakker Bart.
Is toch weer wat anders als gewoon bruin brood (wat ik vanavond dus ook weer 'moet' eten.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:38

Jaduuh schreef:
_Scarlet_ schreef:

Dat heb ik vaker gehoord.. een vriendin van mij zegt wel eens "Jeetje, als jij jezelf te dik vind.. dan wil ik niet weten wat je van míj vind".
Dat vind ik juist het vervelende/moeilijkere eraan, ik heb gewoon niet zo'n hoog zelfbeeld en dat heeft verder níets te maken met andere mensen.

Mja dat snap ik, maar het komt gewoon heel vervelend over. En bovendien, je zelfbeeld wordt niet hoger als je afvalt. Daar is toch meer voor nodig. Je kan beter aan je zelfbeeld gaan werken dan dat je gaat afvallen. Met gezond eten en bewegen is natuurlijk nooit iets mis, maar echt streven om af te vallen met een gezond gewicht gaat me de pet te boven...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:42

Gemma schreef:
O: 2 mb, (philadelphia light en boterhamworst) glas sinaasappelsap
L: 3 mb, (tosti kaas en philadelphia) glas melk, vruchtenbroodje Bloos, glas appelsap troebel
half uurtje fanatiek zwemmen
T: Appel
T: Wortelen
D: Iets met aardappelen en groente, glas melk en een klein beetje yoghurt oid
T: Walnoten of ontbijtkoek oid

Ben toch maar zonet wezen zwemmen, 's avonds heb ik vaak ook geen zin meer. Wilde een uurtje gaan maar er waren me teveel kindertjes dus heb 40 baantjes gedaan in 25 minuten en toen was ik het slalommen zat Clown

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:42

Dat streven heb ik gelukkig al over boord gegooit. Lachen
Ik probeer nu gewoon gezond te eten, veel te sporten en moet zeggen dat ik mezelf al steeds wat meer begin te accepteren. Ja
En dat is ook omdat ik hier aardig leer hoe het wél moet en vooral hoe het níet moet. Nagelbijten / Gniffelen

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:45

God, weeral zo snel, ik ga dat echt elke keer mogen herhalen he Tong uitsteken

Pff ik haat verlengde weekends! en ZEKER als m'n moeder jarig is:

Gisteren:
O: 4krisprolls
L: eerst wa chipjes daarna 4asperges+1ei
Dan een soort groentenpurree met 4 kroketjes
Daarna aardbijen met slagroom
Chocotoffs
A: een handje corn flakes :S

Vandaag:
Brunch: (echt véél teveel naar m'n goesting Boos!)
4boterhammen+1/2chocoladebroodje+1croissant+2stukjes stokbrood
Ik zit echt stampvol en er liggen dan nog allemaal overschotjes waar ik maa rniet af kan blijven Boos!
En normaal moet ik voor school werken maar ben steeds afgeleid door dat eten, en vraag me af of ik vandaga nog iets zou eten ofniet maar dan krijg ik toch weer een vreetbui en pfff
...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:46

Achja, als je naar BMI kijkt, heb ik ook een gezond gewicht.
Alleen vind ik mijn bovenbenen en billen echt te dik, ben er gewoon niet blij mee.
De laatste tijd is mijn buik ook dikker geworden, lovehandles komen nu wel een beetje tevoorschijn, terwijl ik daar normaal NOOIT last van had, is puur gekomen doordat ik de laatste tijd minder goed op mijn eten let.
En ik ben gewoon aangekomen door ongezond eten, dus wil ik afvallen door gezond eten, en als ik na examens weer tijd heb veel meer sporten.

Vriendinnetje en ik hebben nu trouwens een deal, we gaan samen een paar kg kwijt raken, we zijn even zwaar en willen evenveel wegen.
Zij is wel stukje langer, maar eigenlijk is haar bouw hetzelfde als die van mij en wat omtrek betreft liggen we ook wel gelijk, eigenlijk vreemd, maar is toch zo, dus kunnen we lekker samen afvallen Haha!

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:51

Jha, spetterlover, ik deed het in het begin ook met een vriendin, wel frustrerend als zij sneller afvalt dan jou

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:52

Nou ja, zoals ik al zei, met gezond eten en bewegen heb ik geen enkel probleem, is alleen maar goed voor je Haha! Maar dat gedoe met afvallen altijd van mensen die een gewicht hebben wat voor mij niet eens haalbaar is... Frustraties Tong uitsteken

Pascaline, ik wil het al een tijdje vragen, maar wat zijn krisprolls?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:54

zweedse broodjes,
zijn zo kleine harde cracotjes precies, weet niet goed hoe te beschrijven Tong uitsteken wel lekker iig...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 14:55

Pascaline schreef:
Jha, spetterlover, ik deed het in het begin ook met een vriendin, wel frustrerend als zij sneller afvalt dan jou

Achja, bij mij duurt het dan misschien langer, hou ik het er ook langer af als ik weer een keer in slechte gewoontes verval Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:05

Pascaline schreef:
zweedse broodjes,
zijn zo kleine harde cracotjes precies, weet niet goed hoe te beschrijven Tong uitsteken wel lekker iig...

Ah, volgens mij weet ik wel wat dat zijn... Alleen zo noemen ze ze hier niet Tong uitsteken

Nou ja, ik ga boodschappen doen. Vanavond lekker pizza!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:07

_Scarlet_ schreef:

Dat snap ik wel. Maar waarom kunnen mensen gewoon niet respecteren wat ik graag zelf wil. Ik vind het ook frustrerend om meisjes rond te zien lopen met een mooie strakke platte buik, terwilj ik zelf cosntant mijn tshirtje om laag loop te trekken omdat IK niet blij ben met de buik die ik heb. Waarom is het zo verkeerd om graag het gewicht te wegen dat ook echt bij mijn lichaam past. Waarom mag ik de 4/5 kilo die er in een jaar aan zijn gekomen er niet gewoon weer af willen hebben. Mijn streef gewicht is precies het correcte meest gezonde gewicht voor mij, waarom mag ik dat niet gewoon willen bereiken zonder dat mensen lopen te zeuren dat het helemaal niet nodig is en dat ik niet zo moeilijk moet doen omdat er wel dikkere mensen zijn dan ik... Maar het gaat toch niet om die andere mensen, het gaat om mij...

Goed ik ben niet TE dik, ik zit wel tegen overgewicht aan, maar in principe heb ik wel gewoon een gezond gewicht... maar waarom wordt je gelijk aan gekeken alsof je anorexia als je wilt afvallen met mijn postuur en gewoon je ideale gewicht wilt bereiken...

Moet ik maar blij zijn met hoe zwaar ik ben, puur omdat ik andere mensen die dikker zijn dan ik niet mag beledigen door te zeggen dat ik aan het afvallen ben?

Is het dan zo vreemd dat ik gewoon naar mijn ideale gewicht wil...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:12

Ja maar een ideaal gewicht zegt niks... Mijn ideale gewicht zou ook iets van 60-62 kilo zijn, maar dat haal ik nooit van m'n leven. Ja, tenzij ik 6 dagen per week zou sporten en alléén maar gezond zou eten. Mijn lichaam is gewoon gebouwd om tussen de 70-74 kilo te wegen, en ik ben 1.68m. Dat is 'officieel' misschien nog steeds overgewicht, maar dan zie ik er goed uit, en dan kan ideaal door de wc gespoelt worden hoor, wat mij betreft.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:16

Shiloh, ben het compleet met je eens. Lachen
Zeker in wat je zegt over dat je niet zou mogen afvallen omdat anderen dikker zijn dan jij..

En ik snap ook best dat het frustrerend is, als ik naar foto's van bijvoorbeeld Jade en Myra kijk, ben ik daar ook jaloers op, ookal heb ik zelf geen overgewicht.
Maar toch ben ik niet blij met hoe het er bij mij uitziet en wil er graag wat aan doen! Ja
En ik weet dat het kan, want vorig jaar zat ik ook op een lager gewicht. Als ik even een paar weekjes echt gezond eet, val ik makkelijk af, dus ik denk dat het gewicht dat ik bereik door alleen gezond eten en gewoon sporten, het gewicht is dat bij mij past.
En ik gok zelf dat dat 4/5 kg lager ligt dan mijn huidige gewicht.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:18

Humphrey schreef:
Humphrey schreef:
O: Twee bb, 1 x kaas, 1 x jam, glaasje sinaas
T: Pakje sultana naturel, sojabanaandrankje
L: Drie bb, 2 x hagelslag Bloos , 1 x kaas en tomaat
T: Banaan, ontbijtkoekjes Lu
T: ?
D: ?
T: Iets van fruit

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:18

als jou lichaam gebouwd is om tussen de 70 -74 te wegen... dan is jou ideale gewicht toch om 70 -74 te wegen, en echt niet 60 - 62 ... mijn lichaam is zo niet gebouwd en met mijn postuur is mijn streefgewicht gewoon mijn ideale gewicht... waarom, mag ik dat niet gewoon willen bereiken... Waarom kunnen mensen gewoon niet respecteren dat IK dat wil. Waarom maken mensen er zo'n gigantisch punt van terwijl ik dat niet doe. Waarom is willen lijnen een complete halsmisdaad...

Ik mag dus niet zeggen dat ik wil lijnen of aan het lijnen zijn, omdat ik een minder zwaar ben dan jij en omdat ik een ander postuur heb dan jij en omdat jij nooit zou kunnen halen wat ik nu ben...

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:19

trisca schreef:
hey meiden!

Ik heb vandaag een balansdag.. Bloos

O: muslie balans en melk
t: ontbijtkoek
l: halve meloen, activia
t: appel en banaan
t: sultana en stuk komkommer Vork
a: aardappels, groente en vlees

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-07 15:24

Shiloh schreef:
als jou lichaam gebouwd is om tussen de 70 -74 te wegen... dan is jou ideale gewicht toch om 70 -74 te wegen, en echt niet 60 - 62 ... mijn lichaam is zo niet gebouwd en met mijn postuur is mijn streefgewicht gewoon mijn ideale gewicht... waarom, mag ik dat niet gewoon willen bereiken... Waarom kunnen mensen gewoon niet respecteren dat IK dat wil. Waarom maken mensen er zo'n gigantisch punt van terwijl ik dat niet doe. Waarom is willen lijnen een complete halsmisdaad...

Ik mag dus niet zeggen dat ik wil lijnen of aan het lijnen zijn, omdat ik een minder zwaar ben dan jij en omdat ik een ander postuur heb dan jij en omdat jij nooit zou kunnen halen wat ik nu ben...

Het mag heus wel, maar het kan gewoon vervelend over komen voor mensen die zwaarder zijn dan jij Lachen Plus dat mensen die je kennen misschien bang zijn dat je een eetstoornis krijgt, omdat je niet te dik bent en lijnen niet echt nodig is. En eetstoornissen beginnen vaak toch met een paar kilo af willen vallen... Zeg niet dat dat bij jou zo is maar anderen kunnen zich er best zorgen om maken natuurlijk Lachen
Laatst bijgewerkt door Hermelijn op 18-05-07 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt