Wat vinden jullie nou van de MCdonald's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:24

_Lot schreef:
OOoohhh Brownie!!! Ik ga naar de Mc morgen! :))
Ik heb drie jaar bij de Mc gewerkt en werk nu een half jaar bij de KFC. Overeenkomsten, maar ook verschillen. Sommige dingen ergerde ik me groen en geel aan toen ik hier begon, andere dingen zijn weer een groot voordeel. Ik ben erg blij met mijn ervaring vd Mc maar zou nu niet meer terug willen. Alhoewel ik wel sommige dingen die ik bij de Mc geleerd heb nu aan de crew leer (en andere crew ook over neemt), helemaal als ik over een jaartje (hopelijk) managementdiensten draai denk ik dat daar wel voordeel uit te halen valt.

Desalniettemin kan de Mc ook wat van ons leren. Grootste verbeterpunt vind ik niet zo moeilijk doen tegenover de gast. Ik weet nog wel mijn eigen strictheid als het ging om extra saus op een ijsje, saus naast de sateburger ipv erop, etc. Nu weet ik hoe het anders kan, en vooral waarom, vind ik dat ze niet zo moeten zeuren bij de Mc. (En ga nou niet met zn allen zeuren als je bij de Mc komt, dit soort beslissingen liggen namelijk niet bij de crew)

Ik zou echt willen dat je bij de mac wat makkelijker aanpassingen kon doen in plaats van alleen maar weglatingen. Zo zou ik héél graag een burger met honingmosterd-saus willen, maar dan dus wél een hamburger en geen kipburger want daar ben ik op de helft al zat van. Helaas kunnen dat soort dingen niet en dat is wel jammer.

Caily

Re: Wat vinden jullie nou van de MCdonald's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:26

Opzich, voor 1 euro extra kan je hem zelf maken. Je kan namelijk wel een Hamburger alleen vlees bestellen, en daarnaast een Chicken Sensation (die is er nog toch?) zonder kip...

Murthul

Dat doort dingen kun je inderdaad alleen als crew doen :j

Malima

en ik ben blij dat dat soort dingen niet kunnen. dan blijf je bezig en moet je elke keer opletten wat voor saus diegene wil en ben je dus de snelheid kwijt die je wil verwachten.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:52

Malima schreef:
en ik ben blij dat dat soort dingen niet kunnen. dan blijf je bezig en moet je elke keer opletten wat voor saus diegene wil en ben je dus de snelheid kwijt die je wil verwachten.

Ik heb toch altijd al aangepaste burgers, dus op zich duurt het sowieso al langer dan, dus ik snap je wel, maar maakt dan niet zo veel verschil meer denk ik.

@ Lot. Daar heb je wel een punt, al wordt het wel een beetje knutselwerk om een ronde hamburger op een langwerpig chicken sensation broodje te frommelen. En een gewone hamburger is zo vreselijk dun. Maar ik zal er eens over denken, misschien probeer ik het wel een keer :))

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:55

nou we kunnen natuurlijk niet overal de sauzen neerzetten. honing-mosterd hangt op de bop kant, dus als ineens de grill die nodig heeft dan moet je die overgeven. en zo krijg je nog veel meer aangepaste bestellingen, dat is gewoon niet meer te doen..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 22:58

Door midden snijden met een mesje? :')

Als het een enkele keer gebeurd lijkt me dat niet zo'n probleem, en als dat vaker gebeurd misschien een idee om daar een een sauspistool HM neer te leggen?

Maargoed, ik ga er verder niet meer op in. Mijn mening is duidelijk, en ik ben verder niet tegen de Mc, heb er met veel plezier gewerkt en veel geleerd dus mij hoor je niet meer. Pb mag altijd natuurlijk

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:04

als je en bij de bop en bij de grill alle sauspistolen moet hebben liggen word t wel erg vol...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:11

Het is ook een regel van McDonald's je mag de officiele burgers niet veranderen. Alleen dingen eraf.
Ik wou een keer een mcflurry vers fruit en dan wou ik er wel aardbeisaus doorheen, extra betalen enzo. Maar ik kreeg het niet voor elkaar ;(

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:15

@_lot: je weet hoe het bij ons gaat, hihi :P laatste tijd echt een puinzooi. sta nu eindelijk op raam2 en bop, joepie!

sandra is manager ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:16

en zelfs als ik het voor je zou willen doen, bv een mvflurry word door degene achter de kassa gemaakt, dus in principe zou het kunnen, maar we kunnen het niet aanslaan, en ziet baaslief het zijn we flink de banketstaaf.. :=

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:18

nou inderdaad....

sommige medewerkers doen het wel en dat merk je ook.
we hebben een jongen die bij ons heeft gewerkt en komt elke dag, die ken je denk ik nog wel lot...
nou vreselijk, maar bij mij besteld hij niet meer omdat hij weet dat hij bij mij niks extra's krijgt en bij die andere meiden wel, nou dan gaat ie toch lekker daar bestellen...

heb het vaak genoeg gezegd tegen die meiden dat er minder op moet en dat als de managers of baas het ziet ze wel de l u l zijn, maar trekken ze zich niks van aan...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:22

Jaa dat is ook zo, hebben wij ook hoor. Je mag er niks extra's op doen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:27

Flying_Angel schreef:
Het is ook een regel van McDonald's je mag de officiele burgers niet veranderen. Alleen dingen eraf.
Ik wou een keer een mcflurry vers fruit en dan wou ik er wel aardbeisaus doorheen, extra betalen enzo. Maar ik kreeg het niet voor elkaar ;(

Neem nou dit voorbeeld. Weet niet of het bij deze dame zo is, maar zal veelal wel zo zijn dat de gedachte dan gaat als ze zo kinderachtig zijn dan maar helemaal geen Mc Flurry meer.... Dan zie je ze na die ene keer zelden tot nooit meer. Terwijl als je het nou wel doet (en nog slimmer is dan fritessaus aanslaan om er nog wat mee te verdienen ook) dan komt mevrouw misschien wel wekelijks, dan verdien je op jaarbasis heel wat hoor :j

Hier hebben we bijv. een knop "extra kaas", mag ook best op burgers die eigenlijk zonder kaas zijn. Kost 50 cent, maar als mensen daar nou gelukkig van worden (en daarom dus terug blijven komen)?
Laatst bijgewerkt door Caily op 07-12-11 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:32

hmm, over t algemeen als ik mensen uitleg, sorry ik kan het niet aanslaan.. dus ik kan het niet doen accepteren ze dat wel en nemen ze hun gewone broodje/flurry

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:41

hier accepteren ze het niet altijd. vaak zijn er namelijk mc donalds in de omgeving die die extra knop wel hebben en waarbij het dus wel mag, extra.
en dat is ook echt zo, dat het bij sommige mc donalds wel mag...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:43

Dat is eigenlijk ook wel scheef en raar vind ik eigenlijk. Maar ja...zolang ik bij een mac werk waar het niet mag doe ik het niet. Heel jammer voor de gast maar regels zijn regels...

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:46

nou zo denk ik ook friendly, maar voor de gast wel verwarrend.

net zoals prijsverschillen. hoor vaak genoeg of we de prijs net omhoog hebben gedaan, nou nee...

of dat we goedkoper zijn als in den haag of amsterdam, dat is dan wel weer fijn, haha :P

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:52

De prijsverschillen probeer ik wel zo goed mogelijk uit te leggen voor de gast zodat die het ook begrijpt. Maar ja...leg jij maar eens uit aan een onwetende gast wat franchise inhoudt... :P Dat het voor de gast verwarrend is vind ik nog het irritantste, al is het eigenlijk mijn probleem niet. Het zou gewoon fijn zijn als de prijzen van 1 bedrijf overal hetzelfde zijn in hetzelfde land nota bene. Da's wel jammer...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:53

Je kan voor meer dan 1 menu beter naar Assen rijden met iets meer brandstofkosten dan hier in GR eten _O-

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:00

oh wat vreemd :=

ja hier moeten ze voor de volgende 20 minuten met de auto.. :=

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:07

Ik wéét ook best dat het allemaal niet mag hoor, wijzigingen (behalve dingen eraf dan) en dat het zoals McDonalds nu is ingesteld ook wel niet haalbaar zal zijn, maar ik zei alleen maar dat ik het jammer vind dát dat zo is :j Want er zou zoveel meer lekkers mogelijk zijn als er wel flexibele mogelijkheden waren. En waarom kan je bijvoorbeeld in Belgie (van wat ik lees) wel je eigen Mc Flurry samenstellen en is dat hier niet mogelijk? Als ze het wíllen kan het dus wel. En met zé bedoel ik in dit geval Mc Donalds Nederland :j

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:19

_Lot schreef:
Je kan voor meer dan 1 menu beter naar Assen rijden met iets meer brandstofkosten dan hier in GR eten _O-

Ben stiekem toch wel erg nieuwsdierig waarom? :o call me stupid, maar zou niet weten waarom;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 00:20

Omdat de prijzen lager liggen :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 09:48

Je eigen Mac Flurry samenstellen zou ULTIEM zijn... _O_