Hebben jullie tips om zelf guacamole te maken? Meestal gebruik ik een kruidenzakje van de AH, maar niet zo'n zin om alleen daarvoor naar het centrum te gaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Er zijn zat recepten te vindenIk heb het al een tijdje niet gemaakt maar volgens mij is het een kwestie van tomaat en ui fijnsnijden en bij de avocado's doen, verse koriander, limoensap, zout. Meer volgens mij niet
Jotoma schreef:Laat oriental nou een webshop hebben, staat hij erbij?
https://www.orientalwebshop.nl/catalogs ... t/?q=vegan
Eelmo schreef:Ik vind suiker in een marinade nou niet heel schokkend. Bruine basterd suiker is een doodnormaal ingredient voor dat soort marinades.![]()
En wat is iedereens probleem toch met E nummers?
Emmaa_ schreef:Ik heb an sich niks tegen E-nummers. Kook amper uit een pakje (vooral geen kruidenmixen) maar ik zie wel in dat heel veel E-nummers vooral veel doen voor de conservering van voedsel, wat imo heel belangrijk is voor het tegengaan van food waste.
Magrathea schreef:Er zijn apps waarin je handig alles in kunt opzoeken. Enummers zijn vaak gewoon dingen als betacaroteen (kleurstof uit wortel) of de rode stof uit bietjes, daar kan ik echt niet mee zitten![]()
Overigens heeft elke stof een LD50, de lethal dose voor 50% van de populatie. Voor water is dat 5-7 liter, voor zoutzuur wat minderpunt is dat alles ongeveer toxisch is als je het in te grote hoeveelheden neemt.