Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:00

Gisteren:

O: groene smoothie appel, banaan, sinaasappel, kiwi, spinazie, lijnzaad
L: havermoutpap met water en stevia
T: drie rijstwafels met philidelphia
A: (bij vriendin) lasagne. iig lasagnevellen, tomaat, spinazie en ricotta ontdekt
T: grote punt chocoladetaart met blauwe m&m's en roze hartjes (had vriendin gemaakt om te vertellen dat ze zwanger is

D: heel veel water, vier koppen sterrenmuntthee, 1 champagne omdat we iets te vieren hadden
B: paardrijden, paarden verzorgen, uur wandelen

Vannacht alleen maar wakker gelegen met hartkloppingen.. kan dat komen door die suikerbom taart? Of door de cacao die erin zat? Heel irritant..

Bhriseis

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:35

Zou wel eens kunnen Dani, anders eet je heel gezond en zonder suikertroep natuurlijk.

Oei Phor, wat stom zeg, dat je niet eens degelijk voedsel krijgt, geschikt voor een zwangere vrouw :(:) Ik kijk heel erg uit naar al je verhalen!

O: 2 sv pannenkoeken, met 120 g cottage cheese en sv jam; glas magere melk
B: Beetje opruimen
L: 100 g vk brood met kaas, boter en verse broccoli/erwtensoep
B: Hele middag klussen op de weide (tegels leggen en schilderen)
T: 3 speltmueslikoekjes
A: Zelfgemaakte lasagne (courgette, paprika, wortel, champignon, lasagnebladen, kaassaus, kaas)
T: Magere kwark met verse fruitsalade

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:43

Hopelijk mogen jullie snel naar huis Phor!

Ik dit weekend m'n verjaardag gevierd, dus te veel toastjes en chips en in totaal 3 kleine stukjes zelfgemaakte oreo-nutella-milka-kinderbueno-cheesecake op :') Er staat nog 1 stukje in de koelkast maar die laat ik daar lekker staan voor m'n vriend.

Dus vandaag de week weer goed beginnen:
O: magere yoghurt en kwark met chia/kokos/spelt mix van B&F.
T: smartbar van B&F.
L: 2 speltboterhammen met gekookt ei en kipfilet en rijstewafel met crunchy pindapasta van B&F.
T: iets van fruit, wss druiven.
A: witlofsalade met fruit, gebakken aardappelen uit de Airfryer en iets van vlees/vega, moet nog halen.
T: 200gr halfvolle kwart.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:30

Late dienst vandaag. Net mijn ontbijt op. Werk tot 22.30 dus eet nog ergens 2 boterhammetjes tussendoor als ik trek krijg.
O: 50 gr havermout/lijnzaad/melk + beschuit met restje filet american + pakje melba toast met zuivelspread
T: Appel
T: evt. 2 mgb met zuivelspread/tomaat (en anders later vandaag)
A: mexicaanse bonen schotel(zilver vlies rijst, kidney bonen, kikkererwten, mais, courgette, paprika, tomaat, champignon) + tomaat
T: 125 gr griekse yoghurt/druifjes
B: 50 minuten fietsen

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:14

BelleTessa schreef:
Hopelijk mogen jullie snel naar huis Phor!

Ik dit weekend m'n verjaardag gevierd, dus te veel toastjes en chips en in totaal 3 kleine stukjes zelfgemaakte oreo-nutella-milka-kinderbueno-cheesecake op :') Er staat nog 1 stukje in de koelkast maar die laat ik daar lekker staan voor m'n vriend.

Dus vandaag de week weer goed beginnen:
O: magere yoghurt en kwark met chia/kokos/spelt mix van B&F.
T: smartbar van B&F.
L: 2 speltboterhammen met gekookt ei en kipfilet en kapje spelt met crunchy pindapasta van B&F.
T: iets van fruit, wss druiven.
A: witlofsalade met fruit, gebakken aardappelen uit de Airfryer en iets van vlees/vega, moet nog halen.
T: 200gr halfvolle kwart.

B: uur krachttraining, benen.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:27

O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
T: banaan
L: meergranen triangel met de ene helft met kipfilet en komkommer en de andere met kaas en komkommer. 2 rijstwafels met kipfilet en komkommer.
A: ? tijdens praktijk
T: peer

B: 30 min fietsen en van 13.00 tot 19.30 praktijk lopen

:)

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:46

Gisteren gevierd met de hele familie dat mijn ene broer geslaagd is voor zijn master-diploma, en de ander is onlangs 30 geworden. Vanaf 's middags dus op feest geweest, en allemaal hapjes tussendoor gegeten.

Gister:
O: 2 maisboterhammen, 1 pindakaas, 1 30+ kaas
L/A/t: verspreid over de hele dag dus: 4 bonbons, 1 krentenbol, 1 vk broodje ham, 1 choc chip koekje, 1 plakje worst, half glas ijsthee, 4 aardappelkroketjes

Hmm, het leek gister veel meer terwijl ik echt alles heb opgeschreven nu wat ik op heb... Goed, vandaag weer normaal doen dan:
O: 40 gr havermout met 250 ml amandelmelk, halve schep whey en 1 tl kokosolie
L: 3 vk boterhammen, 2 met pesto en 1 plakje 30+ kaas ertussen, 1 met pindakaas
t: 250 gr worteltjes met 30 gr hummus
B: 7-8 km hardlopen
A: kip met kruiden en pasta met zelfgemaakte pesto en sperziebonen
t: 150 gr magere kwark met 1 appel en kaneel

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 12:48

Weekend:

Zaterdag:
O: Vanille kwark + 40 gram cruesli
L: Drinkjoghurt + 45 gram muesli
T: Eierkoek
A: Verse bospeen + verse erwten (totaal zo'n 300 gram) + halve komkommer + kipfilet

Veel te weinig, maar een erg hectische dag ... dus eten schoot er een beetje bij in.

Zondag:
O: Joghurtdrink + Kellog's Special K
L: 2 krentenbollen
T: augurkjes + Bio mueslikoek
A: Gourmetten met mijn broers en zusje .. Te veel stokbrood, te veel zelfgemaakte satesaus. Qua vlees, een mini hamburgertje en verder alleen maar kipfilet, komkommer en zelfgemaakte chocolademousse <3 :9

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 13:20

O: smoothie van 300 gram kwark + 200 gram aardbeien + 100 ml melk
T: drie volkoren knäckebröd met leverpastei
T: Smart Bar
L: snee brood met kaas, snee brood met Italiaanse rauwe ham
T: shake van 250 ml melk + 28 gram Smart Protein, twee rijstwafels met smeerkaas
D: wrap met jalapeño hamburger, pepertjes en sla
T: Linessa vruchten toetje

2.125 calorieën, 73 gram vet, 208 gram koolhydraten, 152 gram eiwit

Wat hoog in eiwit vandaag, maar afgelopen weekend meegedaan aan de Damloop by Night en de N70 trailrun (7 km door de bossen) en denk dat m'n spieren wel wat extra eiwitten kunnen gebruiken :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:07

Lijstje gister:

O: 60 gr havermout, 100 gr banaan, 150 ml rijstmelk+water, honing
T: -
L: 4 pannenkoeken (geen hele grote) met bloem, ei en amandelmelk. 1x stroop, 1x appelmoes, 1x honing, 1x abrikozenjam
T: rawbar, maca/kersen (50% koolhydraten)
T2: pakje sultana kokossmaak (kregen we na de wedstrijd)
T2: 3 kleine kaashapjes (bittergarnituur)
A: grote friet van de mac met mayonaise
T: 2 blokjes pure chocola, handje rozijntjes

D: water, AA-ISO (op wedstrijd), Ice Tea
B: Dam tot Damloop! 16,1 km

Had gister de dam tot damloop, 1000 kcal verbrand in 1,5 uur :+ Maar vandaar het nogal koolhydraatrijke en groentearme lijstje ;) Was vanmorgen nog ruim een kg lichter dus vandaag maar even flink water bijgedronken en vanavond wat extra groente erin om de boel weer een beetje op te krikken. Darmen zijn ook nog lichtelijk van slag maar dat heb ik wel vaker na een lange afstand run.

Planning vandaag:

O: 60 gr havermout, 50 gr appel, 50 gr banaan, 20 gr rozijnen, 10 gr tarwezemelen, 150 ml sojamelk ongezoet + water, palmsuiker
T: 1 mueslibol met 1 plak 30+ kaas
L: 1 mueslibol met 1 plak 30+ kaas, 50 gr appel en 50 gr banaan in stukjes, 15 gr rozijnen met kaneel
T: 8 cherrytomaatjes
T2: klein zakje m&m's
A: 60 gr zilvervliesrijst (ongekookt gewogen), 200 gr versch. groentes (aubergine, tomaat, prei, paprika), 3 mini vega hamburgertjes , satesaus
T: eiwitshake met 28 gr whey

D: veeeel water, cappuccino
B: niet zoveel :+ hele dag college + een beetje spierpijn :P

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 16:59

Lichtelijk twijfel over de juistheid qua calorieën van mijn lijstje..

O: 2 maisboterhammen geroosterd met beetje pindakaas ( 285 kcal)
B: uur bodypump en 15 minuten cross trainer
L: 200 gram pangasius ongekruid gebakken, met Duitse Knor tomatensaus ( 90 kcal per 100 gram) en 2 opscheplepels paste (585 kcal)
B: fietsen naar school 10 minuten
T: havermout koek van Quaker ( erg lekker :j ) ( 158 kcal) en 2 mandarijnen ( 50 kcal)
B: Fietsen naar huis 10 minuten
T: speltcroissant met 2 plakken vegetarische boterham worst, klein beetje mayo. ( 300 ongeveer ze kennen geen spelt croissant)
A: Volkoren macaroni met kaassaus ( mac and cheese van mijn vader *\o/* ) ( 324 kcal)
T: lading fruit, kiwi mandarijn, mineola weet nog niet precies wat allemaal misschien met kwark? ( nog geen idee) ( 150 kcal?)

D: hele dag door water
En voor de rest de middag op school gezeten.
En een tablet perfect burn.

Zonder kwark en fruit kom ik op ongeveer 1680 kcal.. Maar dat is in principe te weinig op sportdagen voor mij..
Alleen klopt dit wel? Of kan het voedingscentrum niet rekenen? :+

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:32

Zelf gebruik ik de app MyFitnessPal om dat soort dingen uit te rekenen. Kun je ook via de computer invullen. Heb wel het idee dat dat heel aardig klopt :j

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:38

O: Havermout met halfvolle melk, kokos, rozijnen en honing
T: Krentenbol met kaas
T: Appel
L: Mugcake van een banaan, ei, kokos en havermout en drie rijstwafels, 2x pindakaas en 1x kipfilet
T: Plak zelfgebakken bananencake (geen boter en suiker)
A: Geroosterde zoete aardappel, broccoli en een couscousburger

B: 50 min KT, 10 min cardio en 10 km fietsen

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:12

O: schaaltje magere yoghurt met vanille vla, granola, kopje thee
T: koffie met hv. Koffiemelk, glas water, plakje paleo bananenbrood
L: 2 plakjes speltbrood, 1 met pindakaas light, 1 met niks, 4 snoeptomaatjes, stukje komkommer, glas cola light
T: thee, appel
A: 2 witte bolletjes, 1 met schouderham, ei (gebakken zonder vet) en rucola, 1 met pikante kip kerrie en rucola, glas cola light
Schaaltje magere yoghurt met vanille vla en scheutje chocolade siroop
T: thee, stukje chocola
T: glas cola light

B: kantoor werk (8u tot 12:30), hondjes wandelen, kantoorwerk (13:30 tot 17:00), 30min met m'n hondje gewandeld, huis beneden gestofzuigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:18

O: zelfgemaakte koek met chia, hennep, rijstmeel, honing en tahin, 2 vk crackers met sv jam
L: meergranentriangel met kaas, tomaat en komkommer
A: 3 speltboterhammen met tomaat/komkommer/mozzarella en olie/azijn/mosterd/knoflook, glas rode wijn

B: weinig

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:18

O: grutten met aardbeien, blauwe bessen en superblend
T: Honingmeloen en een dadel
L: Tomaten/paprikasoep met gerookt kipfilet en gemengde sla met paprika, tomaatjes, garnalen en zeeweir
T: rijstwafel met pindpasta, 2 dadels
A: Draadjesvlees met 400 gr stoofperen, schapenyoghurt met aardbeien en blauwe bessen
T: Rest van m'n toetje en wat gemengde noten
D: Thee, water en zelfgemaakte choco

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:50

__Leonie schreef:
O: havermout met magere yoghurt, lijnzaad en appel
T: banaan
L: meergranen triangel met de ene helft met kipfilet en komkommer en de andere met kaas en komkommer. 2 rijstwafels met kipfilet en komkommer.
A: wok van verschillende groentes, tempeh, beetje nasi en zoet zure saus, met daarbij wat atjar
T: peer

B: 30 min fietsen en van 13.00 tot 19.30 praktijk lopen

:)

Zo laatste ook ingevuld. Tempeh was echt lekker, was de eerste keer dat ik het gegeten heb *\o/*

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:57

xNathaliee schreef:
O: kop groene thee, 2 volkoren crackers met pindakaas en 2 sneetjes spelt desem met fricandeau
T: banaan en een handje noten
L: magere kwark met whey, havermout en muesli
T: appel en een halve komkommer
A: kantonese kip: mie, wokgroente en kipfilet beetje teveel sambal in gedaan dus half bord laten staan en voor spinnen nog 2 waldkorn crackers met aioli (was nog over van gister)
B: uurtje spinning
T: smartbar
D: water en thee

Zit nu op 1797 kcal tov 2100 kcal, moet even kijken wat ik nog meer neem. Misschien voor of na het sporten nog iets.

Zit nu op 2079 kcal. Ben tevreden :j

Morgen heb ik om 1 uur een gesprek op school met me stagebegeleider. Gaan dus in de middag wat eten op het station want gesprek duurt 1,5 uur.
Wat is meer verantwoord, Julia's of Smullers?
Laatst bijgewerkt door xNathaliee op 22-09-14 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 20:57

O - Havermout, ongezoete sojamelk, lijnzaad, rozijnen en twee dadels
T - 2 Speltbroodjes hummus+komkommer / Cherrytomaatjes en witte druiven / paar mentos snoepjes
L - 2 rijstwafels pindakaas, 1 rijstwafel kaas+tomaat, 1 rijstwafel appelstroop
T - Hele gele paprika, handje amandelen
A - Broccoli / salade ijsbergsla, spinazie, tomaat, ui, feta / Pangius filet / paar aardappeltjes
T - Twee eetlepels griekse yoghurt, kaneel, lepel appelstroop

D - water
B - Pokken end lopen, 2 uur intensief schoonmaak werk

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:12

Uiteinelijk

Venthe schreef:
Helaas kan ik vandaag geen boodschappen doen en dus moet het doen met wat er nog in huis was.

O: 250 ml ongezoette mandelmelk, 7 el havermout, 1 el lijnzaad, 25 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: cappuccino, 1 speltbth met slankie smeerkaas
L: 2 speltbth met sabra auberginespul en geitenkaas, 1 speltbth met slankie smeerkaas + 250 ml thee
T: oatmeal coockie (ah to go)
T2: klein schaaltje hot ricecrackers
A: spinazie venkel risotto (met iet wat veel Parmezaanse kaas :9 ) en gegrilde zalm (gemarineerd in citroensap en scheutje olijfolie met kruiden)
T: banaan met halfvolle vanille yoghurt en kaneel

B: niks, hele lange dag college

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:49

O: 250 gram vanille kwark + 45 gram cruesli
L: 200 gram joghurtdrank + 40 gram special K havervlokken en honing
T: 2x appel cranberry koekje + 3 slokken chocomel
A: gewokte groente 200gr (prei, ui, paprika, wortel), 50 gr kipfilet, vivera zigeunerschnitzel, 40 gram (ongekookt) quinoa

B: 55 minuten wandelen met de hond, 45 minuten paardrijden.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 21:53

Nathalie, ik denk dat Julia's heel wat verantwoorder is dan Smullers. En als je echt op wilt letten ga je voor een tomatensaus en geen kaas of spek als topping. Maar een keer Smullers kan natuurlijk geen kwaad, geniet er vooral van!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:04

O: gr smoothie peer, sinaasappel, banaan, kiwi, spinazie, lijnzaad
L: 'cake' (ei, havervlokken, cacao, speltmeel, banaan, ahornsiroop en rest vd ingrediënten vergeten... :+)
T: twee rijstwafels met suikervrije jam. Kwart komkommer
A: vk spaghetti met basilicum, veldsla, pijnboompitten, cherrytomaten, zachte geitenkaas en zelfgemaakte saus van vleestomaten, verse oregano, ui, knoflook en zwarte balsamico
T: meloen, 1 dadel en vijf amandelen

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:34

Rare dag... Sloeg nergens op eigenlijk, te slecht nagedacht hoe mijn dag zou zijn.

O: halfvolle kwark met rode bessen, 7-granenvlokken en handjevol gemengde noten met gedroogde cranberries
L: bakje mini-tomaatjes en halve komkommer, dat was allemaal bedoeld als tussendoortje, maar ik had geen lunch van huis meegenomen en geen gelegenheid om iets in de kantine te eten, te druk met elkaar opvolgende vergaderingen
T: plak cake van een collega
A: rest sushi van gisteren, niet heel verantwoord, maar veel te laat thuis, en om het nog erger te maken een glas rode wijn en vier (!) bonbons

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 06:56

NieneWiep schreef:
Nathalie, ik denk dat Julia's heel wat verantwoorder is dan Smullers. En als je echt op wilt letten ga je voor een tomatensaus en geen kaas of spek als topping. Maar een keer Smullers kan natuurlijk geen kwaad, geniet er vooral van!

Ik ga vrijdag al genieten bij La Cubanita haha. Dus dan ga ik vandaag inderdaad gewoon voor Julia's. Twijfel nog wat ik neem want alleen tomatensaus is weer zo saai :')
Ga vanavond kracht doen (armen, benen krijgen rust na spinning gister) dus kan wel wat extra koolhydraten gebruiken. Iemand enig idee hoeveel kcal er in Julia's zitten ongeveer? Op internet is daar maar weinig over te vinden..

O: 4 kleine sneetjes spelt desem met tonijnsalade
T: banaan en een appel
L: Julia's dus
T: halve komkommer
A: gebakken aardappelen met rode bieten en slavlinder
B: uurtje kracht
D: water en thee