Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:37

Leonie, ach dat mag een keer toch :D

Gefeliciteerd Allstarlove, heb je een leuke dag gehad?

Ik ben over 3 weekjes jarig. Is er nog iemand die een taart weet die neit te moeilijk is maar wel gezonder dan de standaard taarten?

O: 45 gr havermout, 10 gr lijnzaad, tl pindakaas
T: gekookt eiwit, 2 rijstwafels, appel
L: Groentepannenkoek (courgette, paprika, champignongs, ei, amandelmeel, beetje water.), appel
T: Appel, beetje roerbakgroenten (courgette, paprika, champignons) sinaasappel
A: Nog geen idee zit nog in de trein naar huis

B: 55 min KT, 20 min Crosstrainer, uurtje sportpraktijk op school
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 12-12-13 19:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:38

EskeGirl misschien kun je ook de Snelle Jelle vervangen voor iets gezonders? Snelle Jelle bevat veel suikers en koolhydraten. Je kunt het bijv. vervangen door (ongezouten) noten, dat vult ook goed en je krijgt er energie van :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:39

Anoniem schreef:
EskeGirl schreef:
O: 2 vk boterhammen (jam en halvarine)
B: 5 km fietsen
T: Appel
L: 2 vk boterhammen (kaas, pindakaas) en 1 speltboterham (Nutella).
T: Snelle Jelle
T: Banaan
A: Jachtschotel met appelmoes (aardappelen, bonen, hamplapjes, jus, wat kruiden)
T: ?
D: water, zwarte thee met suiker en misschien nog een glas Sisi no Bubbles

Bedankt voor de reacties op mijn lijstjes!
Ik eet (bijna) dagelijks 3 opscheplepels groente, daarnaast eet ik 1 tot 2 stuks fruit per dag. Ik zit inderdaad aardig hoog in m'n koolhydraten. Ik heb geprobeerd om havermout als ontbijt te eten, maar ik hou niet van melk, en rauw (met yoghurt en banaan) was ook geen succes. Ik moest er letterlijk van kokhalzen, dus hou ik het op brood voorlopig.

En goed gedaan Phor! +:)+

En een omelet in de ochtend?

Helaas heb ik daar geen tijd voor, ik heb 's ochtends 10 minuten om te ontbijten. Vrijdag kook ik vaak wel een eitje voor mezelf omdat ik dan pas 's middags naar school hoef, zodat ik de tijd heb. Kan ook eens gaan afwisselen met cornflakes en yoghurt misschien.

Laura1589 schreef:
EskeGirl misschien kun je ook de Snelle Jelle vervangen voor iets gezonders? Snelle Jelle bevat veel suikers en koolhydraten. Je kunt het bijv. vervangen door (ongezouten) noten, dat vult ook goed en je krijgt er energie van :)

Ik ben een beetje een moeilijke eter soms, ik hou niet van noten of pinda's helaas. Heb al heel wat koekjes geprobeerd, maar kwam altijd weer terug bij m'n ontbijtkoek. Ik probeer nu vaker fruit tussen m'n ontbijt en lunch te eten, als ik lange dagen maak is zo'n Snelle Jelle net een oppepper voor de laatste 2 uur.
Tussendoortjes moeten voor mij ook praktisch zijn (makkelijk mee te nemen), aangezien ik weinig ruimte in m'n rugtas heb :+.

Bedankt hier voor de voorstellen!
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 12-12-13 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:41

Horse_xx schreef:

Ik ben over 3 weekjes jarig. Is er nog iemand die een taart weet die neit te moeilijk is maar wel gezonder dan de standaard taarten?

L: Groentepannenkoek (courgette, paprika, champignongs, ei, amandelmeel, beetje water.), appel

Misschien chocoladetaart zonder bloem en suiker?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:42

Laura1589 schreef:
Rhine_ schreef:

Wil graag 1,5 kg eraf maar het leukt niet -O-
En nu even opletten want zaterdag heb ik kampioene huldiging dus dan word het vast veel te veel :P

Niet gek dat t niet lukt. Als je zo weinig eet gaat je lichaam alles wat het wel binnenkrijgt opslaan en ga je dus niet afvallen! Als je wil afvallen kun je je BMR uitrekenen en daar maximaal 500 kcal onder gaan zitten. Verder is het natuurlijk heel belangrijk om voor gezonde producten te kiezen en om gevarieerd te eten.

Mijn bmr zonder activiteit is 1300 maar minder eten als dat is me te weinig.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:44

Plien91 schreef:
Vandaag:
O/T: Omeletwrap: 2 gebakken eieren met sojamelk, belegd met hüttenkäse en sla
Planning:
L: 2 meergranenboterhammen kaas, 1 meergranencracker appelstroop Waldkornbroodje tonijnsalade, ijsbergsla/komkommer/tomaat
T: Banaan en 2 digestives met pure chocola
B: 8km hardlopen

A: Volkorenspaghetti met verse saus van bio rundergehakt/courgette/ui/gezeefde tomaten
T: Blokje pure chocolade

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:55

Anoniem schreef:
Horse_xx schreef:

Misschien chocoladetaart zonder bloem en suiker?

Bedankt, zal het recept eens googelen :D

Anoniem

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 19:57

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:46

Super Phormicola, gefeliciteerd *\o/* fijn dat je harde werk loont :D
LisErm94, ah dus toch niet hetzelfde, dan heb ik kaki's nog nooit gehad denk ik! Maar als het familie is, sharons vind ik ing heerlijk haha :9
Heerlijk z'n dagje shoppen KarinvdM!
Gaaf Many, lopen voor Serieus Request!
Gefeliciteerd AllStarLove *\o/*
Wat heerlijk dat je je zo goed voeld Madeira_!
Rhine_ je lijstje nu rond de 1300 zijn erg weinig, misschien zit je lichaam wel een beetje in de spaarstand dat er niets af gaat?
Nette lijstjes EskeGirl! Misschien nog een idee om je ontbijt te vervangen door een flinke bak goed gevulde kwark. Bijvoorbeeld: kwark met daardoor een appel in stukjes, kaneel poeder, rozijnen, walnoten en amandelen. Heel erg gezond, snel en erg lekker appeltaart achtig! :)
Geen idee voor 'gezonde' taart recepten Horse_xx, maar wil je niet gewoon genieten van een stukje taart op je verjaardag? :D

Ik heb de hele week al trek trek trek, zijn er meer mensen die dit hebben nu het kouder wordt? Ook voelde ik een hele erge vreetbui aankomen dus heb die geprobeerd tegen te houden door veel gezond te snacken. Helaas was lunch ook niet echt lekker vullend omdat brood toevallig op was en ik echt trek had toen ik thuis kwam dus eerst wilde lunchen voor naar de winkel moest.

O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan) 1 waldcornbeschuit pindakaas
L: 2 rijstwafels, 2 waldcornbeschuiten (beleg de hele dag: kaas/tomaat/pindakaas/appelstroop/smeerkaas)
T: 3/4 rijstwafels, 1 waldcornbeschuit, 2 manderijnen, framboosjes (zelfde beleg)
A: vleesvervanger, aardappeltjes uit de oven, salade (sla, mais, augurk, slasaus, boursin blokjes, pijnboompitjes) ananas

B: 18 km fietsen
D: water en thee

Aan de ene kant baal ik heel erg van die 2e T, maar aan de andere kant denk ik, ik had ook echt trek en heb hiermee wel een vreetbui voorkomen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:49

Eskegirl, wat ik mij herinner vind ik je lijstjes wel er steeds beter uit zien dan eerst :D goed bezig!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: 2 gebakken eieren op 1 sneetje bruin brood
L: ijsbergsla met een paar spekjes doorheen, halve magere hamburger
T: 1 appel, 1 schaaltje halfvolle kwark
A: lima (?? zoiets) bonen, ijsbergsla, wortels en doperwtjes, 1 stuk vlees
T: 1 schaaltje halfvolle kwark, stukjes mango

Drinken: water, thee en glaasje cola light

Ohja, en beweging, vandaag voor 1x helemaal niets (behalve paard longeren en wandelen met mijn honden). :o

Morgen weer paardrijden + uurtje sporten in de sportschool :D

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:53

mandy358 schreef:
Super Phormicola, gefeliciteerd *\o/* fijn dat je harde werk loont :D
LisErm94, ah dus toch niet hetzelfde, dan heb ik kaki's nog nooit gehad denk ik! Maar als het familie is, sharons vind ik ing heerlijk haha :9
Heerlijk z'n dagje shoppen KarinvdM!
Gaaf Many, lopen voor Serieus Request!
Gefeliciteerd AllStarLove *\o/*
Wat heerlijk dat je je zo goed voeld Madeira_!
Rhine_ je lijstje nu rond de 1300 zijn erg weinig, misschien zit je lichaam wel een beetje in de spaarstand dat er niets af gaat?
Nette lijstjes EskeGirl! Misschien nog een idee om je ontbijt te vervangen door een flinke bak goed gevulde kwark. Bijvoorbeeld: kwark met daardoor een appel in stukjes, kaneel poeder, rozijnen, walnoten en amandelen. Heel erg gezond, snel en erg lekker appeltaart achtig! :)
Geen idee voor 'gezonde' taart recepten Horse_xx, maar wil je niet gewoon genieten van een stukje taart op je verjaardag? :D

Ik heb de hele week al trek trek trek, zijn er meer mensen die dit hebben nu het kouder wordt? Ook voelde ik een hele erge vreetbui aankomen dus heb die geprobeerd tegen te houden door veel gezond te snacken. Helaas was lunch ook niet echt lekker vullend omdat brood toevallig op was en ik echt trek had toen ik thuis kwam dus eerst wilde lunchen voor naar de winkel moest.

O: bananenkwark (250 gram magere kwark 1 banaan) 1 waldcornbeschuit pindakaas
L: 2 rijstwafels, 2 waldcornbeschuiten (beleg de hele dag: kaas/tomaat/pindakaas/appelstroop/smeerkaas)
T: 3/4 rijstwafels, 1 waldcornbeschuit, 2 manderijnen, framboosjes (zelfde beleg)
A: vleesvervanger, aardappeltjes uit de oven, salade (sla, mais, augurk, slasaus, boursin blokjes, pijnboompitjes) ananas

B: 18 km fietsen
D: water en thee

Aan de ene kant baal ik heel erg van die 2e T, maar aan de andere kant denk ik, ik had ook echt trek en heb hiermee wel een vreetbui voorkomen.

Ik eet eigenlijk al jaren geen taart meer. Vind het ook niet heel lekker. Eet ook geen koekjes bijvoorbeeld, maar toch vind ik havermoutkoekjes wel lekker. Misschien ook wel het idee van dat dat gezonder is geen idee. Mis het eigenlijk ook niet net als snoep, eet ik ook niet :P

Misschien is dat hongergevoel doordat je heel veel rijstwafels eet lijkt het alsof je best veel eet, maar die dingen vullen niet (ik vind het overigens ook heerlijk hoor als tussendoortje)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:55

Horse_xx schreef:

A: Nog geen idee zit nog in de trein naar huis Pompoensoep, stukje meergranen stokbrood met filet american, roggebrood (jaja ook gekocht om te proberen) met kipfilet, schaaltje custard/yoghurt met muesli

B: 55 min KT, 20 min Crosstrainer, uurtje sportpraktijk op school

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:55

+ een extra boterham bij de soep
+ het laatste stuk chocoletter (puur)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:38

O: boekweitgrutten met stroop
T: 2 kleine stukjes kerstbrood en een blokje geitenkaas bij AH
L: pompoensoep en een zakje paprikarauwkost van AH met nog wat komkommer, snoeptomaatjes en kalkoenfilet
T: Beetje rode bessen en een warme choc van cacao, hazelnootdrink en water.
A: spinazie a la crème en aardperen met zelfgemaakte stressing van crème fraiche, citroen, knoflook, tijm en parmezaanse kaas uit de oven en wat kalkoenfilet. Warme custardvla.
T: handje rozijnen, een handje gemengde noten, 2 salmiakkogels en een paar plakjes rookvlees
D: groene thee, cacaothee en water.

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 00:42

Zo even via mijn mobiel snel voor ik ga slapen de "slechte" aanvulling op mijn lijstje (staat op de vorige pagina).

Zat op 1600 kcal en daar heb ik nogal wat bijgegeten (ofwel gezondigd :D )
Net op de verjaardag 1 appelflap, veel melkchocolade, 1 raketje en nog wat drop.

Morgenavond ga ik weer reageren op jullie mooie lijstjes, nu lekker slapen :)

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 01:02

fleur_yen schreef:
Wat goed Phor! *\o/*
Allstarlove gefeliciteerd met je verjaardag :D

Tof Many, lopen voor SR! En ik vind het inderdaad ook jammer dat het dit jaar zo ver weg is ;)

Vandaag:
O: smoothie, 100 gram paksoi, 40 gram kaki, 100 gram winterpeen, 40 gram aardbei, 170 ml sinaasappelsap, 1.5 a 2 glazen water en een scheut biogarde
T: 1 appel
L: 28 gr havermout met 40 gr tutti frutti, appel, 5 gr zonnebloempitten, 1 gr sesamzaad, 6 gr amandelen, 110 gr appel, 1 tl cacao en kaneel

B: zometeen 1u paardrijles, en vanavond nog 1u turnen

Rest van de dag:
T: klein handje amandelen en klein handje cashewnoten
A: stamppot zuurkool met paar blokjes feta, 15 gram rozijnen en een vegadingetje zat geen verpakking meer bij, dus even geen idee wat het was..
T: appel

Denk rond de 1800 kcal, lastig inschatten wat m'n avondeten was. Maar verder tevreden over vandaag :)

Mandy, toch goed dat je een vreetbui hebt kunnen voorkomen, dan had je toch blijkbaar een keer wat meer honger toch :)

Horse, ik vind dit er wel lekker uit zien als gezonde taart: http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2 ... m-pie.html
Niet zelf gemaakt hoor, maar ik volg op instagram wat accounts van gezond eten met lekkere recepten, daar kwam ik die site ook tegen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:51

fleur_yen schreef:
Horse, ik vind dit er wel lekker uit zien als gezonde taart: http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2 ... m-pie.html
Niet zelf gemaakt hoor, maar ik volg op instagram wat accounts van gezond eten met lekkere recepten, daar kwam ik die site ook tegen :)

Oke die taart gaat per direct op mn lijst van nog te bakken dingen :9 :9 :9 dat ziet er lekker uit zeg :D

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 07:53

Bedankt allemaal voor de felicitaties! Heb een super leuke dag gehad! Morgen hopen op een beter dagje! :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:24

Vandaag de laatste workout voor ik op vakantie ga *\o/* Vandaag is ook mijn cheatdagje, dat komt me mooi uit want die koelkast moet leeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:26

Geniet ervan Phor!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:31

EskeGirl schreef:
O: 2 vk boterhammen (jam en halvarine)
L: 2 vk boterhammen (kaas, pindakaas) en 1 speltboterham (Nutella).
T: Snelle Jelle
T: Banaan
A: Jachtschotel met appelmoes (aardappelen, bonen, hamplapjes, jus, wat kruiden)
T: 6 handjes zoutjes(die van de Action), appel
D: water, zwarte thee met suiker en misschien nog een glas Sisi no Bubbles

Had enorme honger, en kon me niet inhouden met die zoutjes, stom van me. Ongesteldheid is me de baas soms :=.

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:51

Vandaag:

O: havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel
L: 4 vk cracker met pindakaas en appelstroop.
A: 4 vk crackers met pindakaas en appelstroop

B: 4 uur werken in de horeca.

Vandaag weer netjes, alleen een beetje moeilijk met mijn werk aangezien ik half 12 al moet beginnen en dan 17.00 weer klaar ben.
Dan gelijk naar huis en trein pakken, vandaar geen tijd om echt avond te eten, helaas.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:34

08:00: appel, mueslireep, fles 'goedemorgen'
09:30: Pannekoeken met ei, banaan, havermout, soya en frambozen en blauwe bessen, rozijnen en chiazaad erboven op.
L: dadels, rijstwafel met kaas en alfalfa en water

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 14:04

EskeGirl schreef:
Helaas heb ik daar geen tijd voor, ik heb 's ochtends 10 minuten om te ontbijten. Vrijdag kook ik vaak wel een eitje voor mezelf omdat ik dan pas 's middags naar school hoef, zodat ik de tijd heb. Kan ook eens gaan afwisselen met cornflakes en yoghurt misschien.

Laura1589 schreef:

Ik ben een beetje een moeilijke eter soms, ik hou niet van noten of pinda's helaas. Heb al heel wat koekjes geprobeerd, maar kwam altijd weer terug bij m'n ontbijtkoek. Ik probeer nu vaker fruit tussen m'n ontbijt en lunch te eten, als ik lange dagen maak is zo'n Snelle Jelle net een oppepper voor de laatste 2 uur.
Tussendoortjes moeten voor mij ook praktisch zijn (makkelijk mee te nemen), aangezien ik weinig ruimte in m'n rugtas heb :+.

Bedankt hier voor de voorstellen!

Je kunt ook gewoon vijf of tien minuten eerder opstaan, dan heb je meer tijd voor je ontbijt :) Ik weet niet of je van bakken houdt? Anders zou je in het weekend bijvoorbeeld gezonde muffins of mueslirepen kunnen maken. Maak je er genoeg voor de hele week, dan hoef je ze door de week alleen nog maar in je tas te stoppen!

Mandy, ik heb ook sneller trek als ik veel in de kou ben geweest hoor! Is ook logisch, je lichaam moet flink gaan verbranden om je warm te houden, dus het motortje gebruikt veel brandstof. Ik vind je lijstje heel netjes hoor, je hoeft je over die tweede T echt niet rot te voelen!

Ohhh, die taart ziet er echt goddelijk uit :9

Phor, geniet ervan vandaag en alvast een heeeele fijne vakantie!!

Nog een lijstje van gister:
O: havermout met rijstmelk, banaan, kaneel en pindakaas
T: appel
L: linzen met cherrytomaten, rode ui en feta
T: 1 mandarijn, paar druiven, stuk of 15 amandelen
A: stoofpotje van witte bonen, pompoen, courgette en tomaat met zilvervliesrijst
T: glaasje versgeperste jus

B: 8 km fietsen

En vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, speculaaskruiden, pindakaas
T: banaan
L: restje van het witte bonenprutje van gister, waldkorntosti pesto/kaas/courgette
T: peer, mandarijn
A: kerstdiner van mijn werk, dus ik laat me verrassen

B: 5 km fietsen, middagje stal

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:15

Phor, geniet er van :D

Mijn lijstje:
O: magere yoghurt, beetje light siroop, 1 boterham met 5 dunne plakjes Gelderse worst
T: tussendoorreep van Atkins, kop thee
L: 2 kale crackers van LU, 1 magere hamburger, wat sperziebonen
Planning:
T: schaaltje halfvolle yoghurt met handje noten, 1 appel
A: ? iets van vlees(vervanger) + groenten
T: schaaltje yoghurt/kwark + iets van augurken/komkommer