Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 10:14

Volgens mij staat dat recept op het pak zelfrijzend bakmeel....

* gaat in de kast kijken.....

Edit: nope. Cake en boterkoek. Maar als ik in m'n bakboek ga kijken moet het ook niet met zelfrijzend bakmeel, maar met bloem. Alleen al de boeken geven verschillende verhoudingen tussen bloem - boter- suiker, dus dat schiet ook niet op.

Ik vond wel ik het studentenkookboek een appeltaart recept zonder oven :')

Bodem van biscuitjes en boter. Vulling van appels, appelmoes en gelatine. Wat ik daar nou toch van moet denken.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:16

Hmm dat weet ik ook niet Laurabram, klinkt wat als een natte bende :=

Zal zo nog even verder zoeken, maar aangezien t een nieuwe pagina is, hier mn vraag nog een keer, miss heeft iemand hét recept voor mij, want ik meen me echt te herinneren dat iemand ze hier ook al eens gemaakt heeft...

FuGeLiCu schreef:
Ik denk er over om dit weekend kleine appelkruimeltaartjes te gaan maken in cupcakevormpjes. Wil dan alleen geen pak appeltaartmix gebruiken, maar zelf het deeg maken. Heeft iemand hier daar een goed recept voor? Voor het deeg bedoel ik dan, de appelvulling gaat wel lukken ;) Meen dat ik het hier al eens voorbij heb zien komen, maar kan het niet terugvinden.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 12:59

Gewoon appeltaart doe ik nooit met een pakje; gebruik bloem:boter:suiker in verhouding 3:2:1, beetje vanillesuiker, beetje ei erdoor. Als het te droog is scheutje melk of meer ei, als het te nat is wat meer bloem (ipv bloem doe ik altijd gewoon zelfrijzend bakmeel :j ). Oh en ik doe donkerbruine basterdsuiker :)
Maar mini appelkruimeltaartjes heb ik nog nooit gemaakt, wel een keer mini gewone appeltaartjes in kleine ovenschaaltjes :))

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:50

Heb even gezocht in dit forum (ik wist wel dat ik het hier ergens gelezen had! :+ ), ik denk dat ik het recept van ginouque ga gebruiken uit de volgende link http://www.ohmyfoodness.nl/recepten/mini-appeltaart.
Wil alleen wel proberen het in papieren vormpjes te maken, want ben bang dat ze niet uit mn muffinbakblik komen. Denken jullie dat het lukt in papier? Zal het eerst met de helft van het recept proberen trouwens.

Laurabram

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:05

Ja hoor, dat lukt wel, heb ik al eens gedaan. Wel je cupcake papiertjes in je bakvorm en de bodem goed aanstampen voordat je gast vullen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:12

Kijk, daar heb ik wat aan! Vormpje gaat idd in de bakvorm :j Ik zal de bodem aandrukken met een lepeltje dan. Hopelijk is het recept lekker, maar geloof dat ginouque wel enthousiast was. Zal haar eens pben.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:27

Soms zie je dingen voorbij komen :9 .

Ik zit ook op Pinterest. Daar hebben ze een foto van brownies, die zijn gebakken in kerst koekjes vormen, dat ziet er geweldig leuk uit:

(weet niet of je de link kunt bekijken zonder log-in)

http://pinterest.com/pin/462463455455365288/

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 08:44

Ohh dat ziet er heerlijk en feestelijk uit!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 11:08

Blergh, gisteren chocoladebiscuit proberen maken, is dat ding compleet verbrand. Was nochtans regelmatig gaan kijken op het einde, maar de laatste 5 minuutjes waren er teveel aan blijkbaar.
Vandaag nieuwe poging.

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:23

Heb net cupcakes gemaakt voor zaterdag voor een feest van vrienden van ons die 50 jaar getrouwd zijn. Ik ga ze morgen versieren. Zal er een foto van laten zien als ze af zijn

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:43

ikkuhh90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:51

Ik heb als kerstpakket een popcakemaker gekregen :)

Wat voor recept gebruiken jullie hiervoor? Gewoon een cake recept?

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:04

ikkuhh90 schreef:
Ik heb als kerstpakket een popcakemaker gekregen :)

Wat voor recept gebruiken jullie hiervoor? Gewoon een cake recept?

Ik maak een gewone cake. Dan verkruimel ik hem en meng ik er glazuur doorheen. Dan rol ik balletjes, stokje erin en door de candy melts halen. :)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:05

Poging 2 voor de biscuit is wederom mislukt. Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Deze keer was het midden niet gebakken. Dat probleem had ik gisteren ook. Ik bak hem op 160° ongeveer 45 min. Net zoals op de verpakking staat. Zou het helpen als ik alles op een rooster zet? Of moet mijn temperatuur hoger???

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:17

Sjintoo, heb je lang genoeg gemixed? Verder laat ik de temperatuur oplopen.. Was een tip uit het taartentopic...

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 20:19

Sjintoo schreef:
Poging 2 voor de biscuit is wederom mislukt. Ik vraag me echt af wat ik verkeerd doe. Deze keer was het midden niet gebakken. Dat probleem had ik gisteren ook. Ik bak hem op 160° ongeveer 45 min. Net zoals op de verpakking staat. Zou het helpen als ik alles op een rooster zet? Of moet mijn temperatuur hoger???

Ik bak mijn biscuit vaak maar een kwartiertje op 225 graden. Maar die zijn vaak dun. Als ie hoger is, maakt dat natuurlijk wel verschil in de baktijd.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:04

Suuszels: wat bedoel je met de temperatuur laten oplopen? Dat je laag begint en hem dan om de zoveel minuten hoger zet?

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:36

Haha voor de geïntereseerden:
Zaterdag is Nationale Cupcake dag!

Ik vind het persoonlijk een tof idee, maar kan me voorstellen dat sommige mensen
het deden om '' uniekig'' te zijn, en dat het nu redelijk 'normaal ' is, al heb je tegen
woordig heel veel '' dagen van...''

Haha, dus, ik ga zaterdag aan de cupcake! :P
Smaak? Geen idee. Ben inspiratie loos, dus hup, even het topic induiken:P

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:41

Sjintoo schreef:
Suuszels: wat bedoel je met de temperatuur laten oplopen? Dat je laag begint en hem dan om de zoveel minuten hoger zet?

Ja :j om de paar minuten iets hoger zetten..

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:41

Helaas toch maar niet de mini appeltaartjes maken vandaag. Heb gisteren op het werk 2 grote vierkante stukken grootmoedersappeltaart van de bakker meegekregen. Dus om dan zelf ook nog iets te maken wordt iets te veel (zeker als ik daarnaast ook nog de vooraad kerstkoekjes bekijk die al in de kast staan :Y) ).
Wat is het hier verder rustig! Niemand bakplannen voor de feestdagen? {:) Ik ga volgend weekend kaneelbroodjes maken en misschien ook nog wel iets voor bij de koffie/thee. En voor oud-nieuw staan uiteraard de nieuwjaarsrolletjes op de planning! :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:51

Wat een schatig huisje LB!

@Sjintoo: ik kan je helaas niet helpen, heb 1 keer een biscuit gemaakt en die was nou niet echt gelukt. Wel gaar maar niet zo hoog geworden als ik wilde.

@Fugelicu: haha verstandig om niet te gaan bakken.

Ik heb ook niet stil gezeten! Woensdag heb ik een ijsschnitt gemaakt, niet echt bakken maar valt wel onder de categorie zoete baksels.http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... hnitt.html En ik heb gister en vandaag kerstkoekjes gemaakt thuis als proefbake voor kerst. Zal morgen een blog erover schrijven. Maar ik kan zeggen dat ik EINDELIJK goeie, gare, koekjes gemaakt heb! :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:53

Lekker allemaal! Ik weet nog niet wat ik ga maken.. heb niet echt inspiratie, helpt ook niet mee als je op dieet staat en je bent goed op weg om dan een taart ofzo te gaan maken. :')

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:57

_Mara_ schreef:
En ik heb gister en vandaag kerstkoekjes gemaakt thuis als proefbake voor kerst. Zal morgen een blog erover schrijven. Maar ik kan zeggen dat ik EINDELIJK goeie, gare, koekjes gemaakt heb! :D

Kijk aan! Dan ben ik benieuwd naar dat recept!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:49

Ik ben ook maar koekjes gaan bakken, had daarvoor alle ingrediënten in huis. :') Chocolate chip cookies zijn het geworden. Hoop alleen dat ze gaar zijn want de baktijd was veel te kort, dus heb ze al 5 minuten langer erin gedaan, maar twijfel toch nog..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 16:53

Anders kan je ze nog altijd rauw op eten, SF! :9