Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:03

thnx mssmaris heb mijn antwoord gevonden dacht misschien weet een van jullie het al.
geen idee wat er mis gegaan is met de chocolade maar vond het maar een vervelend goedje _O-

S_in_Balance

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:09

Hmm vandaag mijn thermometer voor mijn oven gekocht.. maar hij wijkt 30 graden af :?

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:11

Dat kan mssMaris, die van mij wijkt ook best veel af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:13

Heb je een hetelucht oven? Die dingen zijn altijd raar...

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:14

Ja echt zoveel? Ik dacht al dat de thermometer misschien niet goed was haha :o?
Ja :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:16

Wijkt hij 30 graden naar omhoog af? Dat klopt wel ongeveer...

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:17

Nee :P naar beneden.. ik had de oven op 150, ding gaf 120 aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:17

Oh! Da's raar :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:02

Mijn oven heeft ook zo'n groot verschil MssMaris.
Deze heb ik vandaag gemaakt
Afbeelding

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:04

Ja? oh haha, gelukkig.

Mooi, zijn dat van die schuimdingen of niet? :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:11

Oh Kinke die zien er mooi uit :D :D

Zo, ik heb een experiment in de oven := Moet 2x 20cm bakken, ga ze morgen vullen en maken is voor zaterdag. Maar volgens de tabel van funcakes worden ze te laag naar mijn zin, maar als ik ze vul voor 25cm is het weer net teveel van het goede := Dus heb nu gewoon een extra eitje, paar ml extra water en zo'n 20 gr extra mix gedaan, eens zien hoe dat er uitkomt. Heb em voor de zekerheid maar wel verhoogd met bakpapier :Y)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:15

jep. Het zijn schuimpjes, en ik heb de onderkant gedipt in pure chocola, als contrast tegen het zoete :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 22:01

Oeehhhh lekker Kinke!!! Zien er ook erg mooi uit!
Gelukkig woon je aan de andere kant vh land zo n beetje :P :9
Van die dingen blijf ik altijd eten!!

Dancertje...ik zou het gewoon nog een keer proberen! dan merk je echt als je eenmaal de juiste substantie gevonden hebt dat het echt wel veel fijner werkt!

ik heb 200 ml slagroom op 300 gram melkchocolade gebruikt, na het smelten in een rvs schaal gedaan en in de koelkast gezet..ongeveer 2 uurtjes, tussendoor steeds even door roeren...je merkt dan al snel dat hij steeds wat dikker wordt.
Laat hem idd niet te dik worden, moet echt een smeuige massa zijn net als chocopasta :o Mijn eerste keer was ook niet goed...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:44

Mijn oven wijkt ook naar beneden af. En met ganache ik ben ook om! O enh mijn taart foto's komt nog, ben ff helemaal kapot.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:05

TinkerTom schreef:
DIVA2 schreef:
Ja. Gelukt!!!
En hoe!!

In welk programma maak jij je foto's Miranda?

ik schiet mijn foto s altijd in RAW en die moet ik eerst bewerken en als jpg opslaan in photoshop CS5 daarna open ik ze in corel paint shop pro 12 en maak er een collage van :-)

Ik schiet nooit in RAW.
Photoshop, daar snap ik echt geen ene fluit van!! Heb al zoveel pogingen gedaan om er ook maar iets van te snappen maar het lukt niet.
Heb 'm er wel op staan maar wordt niet/zelden gebruikt.
Paintshop pro heb ik hier ook nog ergens liggen maar staat niet op deze laptop. Die vind ik makkelijker.
De foto's schieten er een beetje bij in de laatste tijd.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:09

Marisje76 schreef:
die mat lijkt me echt ideaal!! hij is maar 25 dollar, ben er alleen nog niet uit of ze hem ook verzenden over sea

Die mat is ook in NEderland verkrijgbaar volgens mij. Weet natuurlijk niet waar :o .
Ik heb ook dubbelmats uitgerold vanmiddag. Ging best goed.
Nadeel van die dunne matjes is dat ze snel kreuken en dus vouwen in je fondant/M geven. Nu is de bovenkant wel de onderkant dus je ziet het niet een twee drie.
Voordeel is dat er nooit iets aan je rolstok blijft plakken.
Kortom; experiment redelijk geslaagd!

En Patries??? Hoe is het bij jou gegaan?
Ik bak heel vaak 25 in 20. Onderste laag gaat er toch af en zo hou je een mooi hoog kapsel over.
Gisteren moest ik een 10 maken maar kon niet vinden wat ik daar voor verhoudingen voor moest gebruiken. Heb dus ook maar iets gedaan.
Hoog dat ie werd!! Ruim 11 cm.
Gelukkig ook opgehoogd :+ .
Voor de onderste laag heb ik een campingpan gebruikt, die is iets kleiner als de 20. Had 'm gevuld met 25. Resultaat was 14 cm hoog kapsel.
Onderste laagje er ook weer af en alles was weer mooi in verhouding.
Staat nu lekker af te zijn- en af te koelen in de vriezer.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:44

Amy ik ben benieuwd!!

Ik schiet ook nooit in RAW, JPEG is veel makkelijker :P Daarbij heeft mijn camera 18 megapix dus die is in JPEG ook prima kwaliteit :j :D Taartenfoto's maak ik altijd met m'n telefoon... Misschien moet ik ook m'n camera er wel eens bijpakken := Heb zelfs leuke spulletjes voor binnenfotografie :o

Irene de 1e had ik verhoogd met bakpapier, die was wel íetsje hoger maar nog niet naar m'n zin. De 2e heb ik gebakken zónder bakpapier (denk ik zie het wel O:) ) en die was echt pérfect precies tot het randje :oo Hijs echt mooi geworden *blij* Staat nu af te koelen, de andere is al verpakt. Maar ik MOET echt naar bed nu, morgen vroege dienst dus 6 uur eruit, denk dat ik em vannacht maar even onder zilverfolie doe dan pak ik em morgenochtend in..

Ga morgen voor t eerst vullen met banketbakkersroom _O- Heb tot nu toe alleen maar 'chique' vullingen gehad := Voor zaterdag moet ik weer bonbonbloc-vulling maken. Heb maar gelijk 2 tabletten meegenomen, mocht er wat gaan schiften :=

Och jongens.. ik slaap zo slecht := Dinsdag komt de uitslag van de scan van mijn voet.. Ik ben zo zenuwachtig, ik maak me vreselijk zorgen :o

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 23:55

Leg er een theedoek overheen! Dat werkt prima.
Wel jammer dat je er nog een moet bakken. Ik trouwens ook vandaag gevuld met bbr. En jam en aardbeienslagroom.
De onderste laag wel 4 keer gevuld, de tweede en de derde heb ik in drie lagen gedaan.

Ik heb vast iets gemist.
Wat heb je aan je voet?

Natuurlijk moet je met je camera de foto's maken!!!
Ik maak alleen hap en snap foto's met mijn Iphone. Verder altijd mijn camera!!
Superding! Heb een scala aan lenzen waar ik uit kan kiezen en gebruik ze ook bijna allemaal.
Mijn favoriet is de 50mm. Ding kost geen drol maar maakt super foto's.

Heb net een foto van de Bumbataart op FB gezet. Die is gemaakt met mijn tel, als ie weer uit de vriezer komt dan ga ik met mijn camera aan de slag :-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:12

Nou, zie weer zoveel moois voorbij komen... heb ook maar eens geprobeerd CC te maken... sjonge, zonder mallen/vormpjes speciaal voor CC oid. Dus niets van dat gekocht. Omdat ik het eerst wil proberen maar eens de vormpjes van mijn dochters speelgoed gebruikt ;) eerst gewassen natuurlijk! Gewoon wat probeersels dus...

Afbeelding

Zie alleen wel dat het natuurlijk nog laaaaaaaaaaang niet zo strak is als wat jullie maken... is dat oefening baart kunst of zijn de speciale vormpjes toch echt fijner/scherper?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:15

Ik hoef er niet nog een te bakken :n Althans, niet nu :P Deze 2 zijn prima :j

Voor zondag nog een taart, maar die biscuit maak ik pas morgenavond :)

Mijn voet.. die is ernstig verbrijzeld geweest :o Had 3 platen en 19 schroeven.. Nu is er eea aan metaal uit en het ging best heel goed, maar sinds een paar weken gaat het niet. Heb veel pijn en het kost zoveel energie.. Nu is er na de laatste controle een ct-scan gemaakt en daar krijg ik dinsdag de uitslag van, dokter heeft meerdere dingen genoemd wat er zou kunnen zijn, maar om zekerheid te krijgen was die scan nodig. Hoop zo dat het meevalt, ik wil niet weer opnieuw de boel open, al is die kans heel groot aangezien de plaat die er nog inzit, mijn pees heeft doorgesneden.. -O-

Ik heb ook een leuk kapitaaltje bij elkaar aan camera en objectieven. Ik heb de EOS 550D, welke heb jij? Ben benieuwd naar je Bumba-taart :)

Miss_Blimm wat zijn ze leuk :oo :D

Nu ga ik echt slapen... Wekker gaat om 6 uur :o Trusten!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:23

Ik heb de 50D.
Had de 450, die aan kindlief gegeven(die 'm overigens binnen twee weken naar de mallemoer had geholpen, het hoe/wat weten we niet.) en zelf de 50D gekocht.

Oei.....voet is niet fijn begrijp ik. Zacht uitgedrukt.
Ik weet hoeveel energie het kost, altijd pijn. Heb zelf een lastige schouder, 4 operaties verder en nog niets opgeschoten. Heb 2 aug belafspraak met arts. Wil weten of ik voor een nieuwe schouder in aanmerking kom.
Vrees dat mijn knie ook open moet maar dat hoor ik van de week.
Gaat lekker dus...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 00:28

pffff ik kan weer eens niet slapen...kom laatste tijd zo slecht in slaap! echt niet leuk meer!

maar je pixels hebben weinig te maken met raw of jpg kwaliteit...
om het simpel uit te leggen bestaat iedere foto uit allerlei verschillende lagen (kleuren)
in jpg worden al die lagen door je camera al samen gevoegd.
Raw slaat alle lagen apart op zeg maar, wanneer je dus die raw bestanden opend in bijv photoshop CS dan kun je al die lagen onafhankelijk nog nabewerken...dus bijv alleen het witte wat minder wit of juist enkel de schaduwen wat lichter of donkerder....
met een jog formaat kun je enkel nog maar de gehele foto bewerken...dus wil je het witte minder wit maken kun je enkel alleen de hele foto wat minder wit maken dus wordt automatisch het donkere uit je foto ook donkerder....;-)

ik heb overigens de 600D geloof ik...of was het de 650?
lenzen heb ik de canin 70-200 2.8 echt een toplens.! de 50mm portetlens he ik ook, fijne lens idd voor taarten

* einde lesje fotografie hihi

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 00:36

De 70 200/2.8 staat heeeeel hoog op mijn hebbelijstje.
Wist overigens wel hoe het ongeveer werkt met Raw. Maar de Photoshopkennis ontbreekt. ( nog)

Ga ook maar eens mijn mandje opzoeken.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 00:43

fijne lens...ik heb er toen mijn westernzadel voor verkocht ;-).....geen minuut spijt...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 07:08

Auw patricia! Hopen dat het meevalt. Met mij gaat het ook niet echt geweldig. Slaap echt heeeeeel slecht, maar ik heb het juist nu zoo hard nodig. Daarnaast moet ik echt heel zwaar hoesten en echt inspannende dingen kan ik niet doen... En dan ga ik nog bijna op vakantie, lekker dan. Maar als het goed is gaat het vanzelf over.

Ik maak meestal foto's met mijn 1000d en 55-250II IS lens. Maar weet nooit hoe ik een taart er goed op moet zetten en meestal is het altijd even vlug vlug een foto maken haha.
Heb voor staks een fotoshootje, nou lekker weer ervoor...

Ik ga toch nog echt even proberen te slapen!