Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nueve schreef:Ik kom ook maar weer eens langs..
Ik heb zoooveel moeite met a) het vinden van gezonde tussendoortjes en b) dan ook maat houden..
Gezond ontbijten en lunchen is geen probleem (magere yoghurt met muesli, of knäckebröd met een plakje kipfilet, boterham met appelstroop e.d.) maar de rest van de tijd loop ik een beetje vast..
Fruit vind ik wel hartstikke lekker maar ik wil daar niet teveel van omdat ik juist wil afkicken van de suikers. Romaatjes bijvoorbeeld snack ik graag maar die zijn dan weer belachelijk duur (student..). Komkommer lust ik wel maar vind ik vrij weinig aan..
Nu haal ik soms ook weleens rijstewafels maar dan vreet ik er direct weer meer dan een van.. En gezond is het ook niet echt (lege kcal). Ontbijtkoek vind ik wel lekker, maar ik ben bang dat daar dan weer teveel suikers in zitten.
Ik ben simpelweg gewend om de hele dag door maar te eten, voornamelijk uit verveling.. Zo lastig om dat patroon te doorbreken! Het helpt bij mij ook niet om mezelf bijvoorbeeld een blokje chocola of een snoepje toe te staan als beloning, ik vreet dan direct de hele reep of zak op! Ik moet dus echt gezonde dingen gaan vinden.. waarbij het me ook lukt om maat te houden.
Iemand ervaring, tips, of wat dan ook?!
_Mara_ schreef:Nou, mijn lijstje van gister is niet best, en dat voel ik vandaag meteen! Echt wonderbaarlijk hoe snel je lichaam ´slecht´ voedsel afstoot. Ik werd wakker met buikpijn en daarna diarree, eerst dacht ik dat ik ziek werd maar voor de rest voel ik me prima. Denk toch dat het de zak chips bij een vriendin was + arretjescake + pannenkoeken. Dat doe ik dus ook niet weer.![]()
Zo even naar de asian supermarket op zoek naar de gezonde kip tandoori mix, denk dat ik dat van het weekend ga eten. Zit alleen in twijfel waar ik de kip ervoor zal halen. De slagerij 'de Groene Weide' verkoopt denk ik geen kippenvlees en verder ken ik ook geen biologische kippenboer in het centrum van Groningen. Denk dat ik het dan toch maar bij de Poelier op de markt haal, in de hoop dat hij het niet van dezelfde groothandel haalt als de AH.Het scheelt me in ieder geval in geld, want de poelier is een stuk goedkoper dan de AH.