Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:48

hmmm prakkie is me voor haha

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 13:56

Tsja en toen was ik lunchen en mis ik precies de dingen waar ik in geïnteresseerd was. Dus helaas.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 15:55

Mayo, waar heb je interesse in dan?

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:03

DaisyE schreef:
Even een vraagje.
Als jullie fruit als vulling gebruiken (vb ananas). Leggen jullie enkel het fruit ertussen of gebruiken jullie het sap ook? (met gelatine dan natuurlijk!)

Iemand? :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 16:08

Ik heb nog nooit het sap gebruikt. :D Dus daar heb je niet zoveel aan. Denk dat dat voor best veel mensen geldt. Sorry!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 17:09

Ik geloof dat Ananas door de zuurheid voor heel veel dingen niet geschikt is.
Maar met frambozen enzo kun je sap wel lekker in gelatine verwerken.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 19:41

*Meelezer kruipt even uit het meeleeshoekje*

Ananas en ook kiwi bevatten een enzym dat bepaalde eiwitten afbreek, waardoor het bv zorgt dat gelatine niet opstijft. Echter, even blancheren of ananas uit blik gebruiken heft dat probleem op. Door verhitten gaat het enzym stuk en kan je ananas en kiwi wel gebruiken samen met gelatine.

Verse ananas of kiwi in de yoghurt geeft ook vaak een rare bijsmaak, omdat de ananas ook bepaalde enzymen in de yoghurt afbreekt.

Of zoals wiki het uitlegt:

Citaat:
De ananas bevat ook het eiwit-verterende enzym bromelaïne, een stof die vaak gebruikt wordt voor het malser maken van vlees. Dit enzym is aanwezig in alle delen van de plant, maar voornamelijk in de steel. Omdat verse ananas bromelaïne bevat, kan het niet gebruikt worden in gerechten met gelatine omdat het enzym de eiwitten (en dus de gelatine) afbreekt. Maar door deze eiwit afbrekende enzymen te verhitten wordt de samenstelling veranderd en kan het uitstekend gebruikt worden in combinatie met eiwitten. Bijvoorbeeld gelatine om een bavarois te maken. De kern van de ananas bevat kinine.

en bij kiwi:

Citaat:
De kiwi kan niet met melkproducten gegeten worden, omdat het enzym actinidine de eiwitten afbreekt en het geheel een bittere smaak geeft. Ditzelfde enzym breekt ook gelatine af, waardoor men van kiwi's geen mousse kan maken. Het kan wel gebruikt worden in marinades, omdat het het vlees al enigszins verteert en malser maakt. Het enzym verdwijnt door de kiwi te blancheren.

*kruipt weer terug in meeleeshoekje om jullie taarten en andere lekkernijen te bewonderen*

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:14

De foodprinter is toch echt wel iets dat ik normaal wel zou willen maarja nu even geen geld ervoor jammer maar helaas

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:21

Heb weer een taartje gemaakt
Afbeelding
gevuld met bastogne koekjes vulling en gele room.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:30

Mooi Chantal!!

Weer wat geleerd over de ananas en kiwi als vulling :)

Ik ga morgen mijn eerste taart bakken, spannend!! Hopelijk lukt het allemaal.
Gisteren ook mijn eerste bestelling cupcakes afgeleverd en ze waren zeer tevreden! :) Was pas 'savonds om 22.00 uur klaar, maarja je moet wat hè :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 21:39

Ik heb trouwens nog tylose nodig en royal icing, echter had ik al mijn hoop gevestigd op de plaatselijke hobby winkel, maar die gaan niet verder dan kralen en spullen sjaaltjes breien dus nu moet ik naar Gent om spullen wil ik het nog optijd hebben :\

Dax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:21

Leuke taart Chantal!

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 22:49

Dais_ schreef:
Ik heb trouwens nog tylose nodig en royal icing, echter had ik al mijn hoop gevestigd op de plaatselijke hobby winkel, maar die gaan niet verder dan kralen en spullen sjaaltjes breien dus nu moet ik naar Gent om spullen wil ik het nog optijd hebben :\

Heb je geen AVEVE in de buurt? Die hebben iig tylose, en ik denk ook royal icing maar daarvan ben ik niet 100% zeker.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:16

Nope, ook geen Aveve in de buurt. Dichtstbijzijnde is volgens mij ook Gent of Dendermonde.
Edit: Assenede, dat is nog te doen! Morgen eens die kant op rijden :D Bedankt voor de tip!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-12 23:38

Royal icing kan je ook zelf maken hè, misschien heb je de ingrediënten wel in huis. ipv tylose kan je gum paste gebruiken, maar dat moet je dan ook maar net in huis hebben... (als het er tenminste om gaat om fonfant uit te laten harden)

Chantalletje: leuk geworden! Bastognevulling is altijd lekker :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:16

tylose kan je schijnbaar soms ook bij de apotheek krijgen. Schijnt daar wel prijzig te zijn en ik weet niet meer waar je dan naar moet vragen, maar dat zou ook nog een optie zijn.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:17

Gumpaste heb ik ook niet, maar dan verkopen ze volgens de website wel bij aveve en daar rijd ik vandaag eventjes heen. Royal Icing ga ik eens opzoeken hoe je dat zelf kunt maken.

Ik wil namelijk een strik maken en ik las dat je deze vast moet zetten met royal Icing, met botercreme zal het om blijven vallen omdat dat zacht blijft natuurlijk :)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:00

Ik heb de lijst nog verder aangevuld:

1. 2 KG bc-mix van funcakes (THT 24-06-2012) vp per kg €3,50
2. 1 KG chocobiscuit mix van funcakes (THT 10-06-2012) vp €3,50
3. 5 kg suikerbakkerspoeder van Gilse. vp €8,-
4. Taartstandaard kunstof 3 laags http://www.taartendecoratie.nl/product. ... roduct=438 vp €17,50
5. Stempelsetje trouwen + baby geloof van de action vp €1.-
6. -
7. -
8. -
9. Wilton spuitmondje nr. 104 vp €1,-
10. -
11. -
12. -
13. -
14. Taartdummie in hartvorm. vp €1,75
15. -
16. AH cupcakewrappers 2x groen en 2x geel. vp per verpakking €1,-
17. Nieuw potje JEM petal powder (tylose) vp €2,50
18. Piping gel (THT 12-2012) nieuw, wel geopend om te kijken wat voor n goedje het was. vp.
19. Stenen Bruidspaar topper, in verpakking. vp €7,50
20. 8x taartcirkel te verstellen van 16cm tot 30cm. Nieuw in verpakking. vp per stuk €3,50
21. Emmer 5kg pettinice bakels fondant, is een klein beetje uit. THT feb dit jaar. Zou het niet meer gebruiken voor consumtie maar is uitermate geschikt voor dummies! €17,50
22. 5x 1kg bakels pettinice (spierwit) THT maart dit jaar. Zou ik persoonlijk ook niet meer gebruiken voor consumptie maar ook uitermate geschikt voor dummies. vp voor 5kg samen €25,-
23. 3x grote taartschaal, ga ik nog op de foto zetten. vp €5,- per stuk.
24. Setje petit-fours cutters, heb er 2 uit de set gebruikt. Rest nieuw! http://www.bouwhuis.com/petit-fours-ste ... d4727.html vp. €25,-
25. 2 ijsklontjesmallen in penisvormen. vp samen €5,-
26. Canon pixma ip3600 foodprinter + 5 cartridges + pak frosty en icingsheets (enkele keer gebruikt) vp. €185,-
27. Funcakes mix voor biscuit 5kg (THT 1-7-2012) vp
28. Karen Davies 5 gezichten mould http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/t ... 489123.jpg vp €12,50
29. Moth orchid cutter/veiner/vormer in 1. vp €15,-
30. Alphabet mould shells en starfish http://www.taartendecoratie.nl/img/p/6/ ... -large.jpg vp €7,-

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 13:24

Hey Jaime_,
ik heb wel interesse in de volgende nummers:
1x nr 1 - 2 - 3 - 28 - 30
Kan je daar een mooi prijsje incl. verzendkosten van maken?
Alvast bedankt!
Groetjes Corinne.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 14:54

als corinne 28 niet wil, dan wil ik hem wel graag!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:42

Valina schreef:
benangelique schreef:
Alleen een zak, de doos voegt niets toe. De zak plakt niet aan je taart

Bij mij wel. ;)
Dus wat ik doe is de taart heel even zonder zak en zonder doos in de vriezer zetten, zodat het vocht/plakkerige een beetje aanvriest.
Half uurtje ofzo.
En daarná doe ik de zak erom.

Bij het ontdooien, DIRECT de zak eraf halen wanneer je de taart uit de vriezer haalt, want de taart gaat altijd wat condenseren en dan plakt de zak vast aan je fondant, met beschadigingen/vlekken als gevolg.

Is de taart al klaar Lindas2?
Of ging je hem nou dit weekend pas maken,...? (weet het even niet meer) :o

Zo.. weer even tijd om adem te halen.. Bedankt voor de reacties over hoe ik het beste een taart in kan vriezen! +:)+

@ Valina: Ik heb vrijdagmiddag 1 taart weggebracht.. De bovenste 2 voor de 3- laagse taart had ik ook in vriezer gedaan.. Vrijdagavond na het werk (00.00 uur) nog 20 cupcakes staan bakken en de onderste taart gevuld en bekleed.. Het ging niet zo lekker en duurde allemaal erg lang... Een beetje opruimen en om 02.45 naar bed gegaan... Om 08.15 weer eruit om de taart op te bouwen en af te werken... Ging ik buttercream icing maken.. kwam ik poedersuiker te kort.. heeeeel fijn...

Taart en cupcakes waren voor mn nichtje dus die vonden het niet erg dat ik een half uur later was.. Zo nog 3 taarten maken voor de verjaardag van morgen.. Dat is gelukkig thuis en zonder marsepein.. Scheelt veel! Ik zal van de week wel foto's uploaden..

@ Jaime: Wat zonde dat je er geen tijd meer voor hebt. Ik zal nog even naar de lijst kijken.

@ Chantaltje: Leuke taart!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:53

Poewee, lang dagje geweest dus vrijdag,...
Ben erg benieuwd naar het resultaat!! :j

Ik mag een MegaMindy-taart in opdracht gaan maken. Joepie.. (ik werk eigenlijk niet in opdracht, ik ben nl. een rare snuiter, want als ik iets 'moet' dan vind ik het niet leuk, maar in dit geval wilde ik het wel doen omdat ik het wel een leuk meiske vind. Maar aaaaargh, ik heb NU al stress en de taart moet 7 april klaar zijn!!! *standje haren stijl op de kop* %) )
Voor 30 personen,.. ai ai, dat gaat hem dus niet worden. Kom er gewoon niet aan met mijn vormen. Y;(

Maar goed, zit weer wat inspiratie op te doen en ik wil, hoe origineel :roll: , de naam van de jarige, dus "mega jarige" zeg maar op de taart doen.
Waar zou ik dat MegaMindy-lettertype vandaan kunnen halen?
Weet iemand of dat een bestaand lettertype is?
Of snijdt iedereen dat gewoon uit de hand? :?

HELLUP!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:02

Zo....op naar de fotografie workshop van Junglefrog :)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:06

Veel plezier Kinke!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 10:33

Jaime: kan ik van jou nr 25 overnemen?