Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:De ananas bevat ook het eiwit-verterende enzym bromelaïne, een stof die vaak gebruikt wordt voor het malser maken van vlees. Dit enzym is aanwezig in alle delen van de plant, maar voornamelijk in de steel. Omdat verse ananas bromelaïne bevat, kan het niet gebruikt worden in gerechten met gelatine omdat het enzym de eiwitten (en dus de gelatine) afbreekt. Maar door deze eiwit afbrekende enzymen te verhitten wordt de samenstelling veranderd en kan het uitstekend gebruikt worden in combinatie met eiwitten. Bijvoorbeeld gelatine om een bavarois te maken. De kern van de ananas bevat kinine.
Citaat:De kiwi kan niet met melkproducten gegeten worden, omdat het enzym actinidine de eiwitten afbreekt en het geheel een bittere smaak geeft. Ditzelfde enzym breekt ook gelatine af, waardoor men van kiwi's geen mousse kan maken. Het kan wel gebruikt worden in marinades, omdat het het vlees al enigszins verteert en malser maakt. Het enzym verdwijnt door de kiwi te blancheren.
Dais_ schreef:Ik heb trouwens nog tylose nodig en royal icing, echter had ik al mijn hoop gevestigd op de plaatselijke hobby winkel, maar die gaan niet verder dan kralen en spullen sjaaltjes breien dus nu moet ik naar Gent om spullen wil ik het nog optijd hebben
Valina schreef:benangelique schreef:Alleen een zak, de doos voegt niets toe. De zak plakt niet aan je taart
Bij mij wel.![]()
Dus wat ik doe is de taart heel even zonder zak en zonder doos in de vriezer zetten, zodat het vocht/plakkerige een beetje aanvriest.
Half uurtje ofzo.
En daarná doe ik de zak erom.
Bij het ontdooien, DIRECT de zak eraf halen wanneer je de taart uit de vriezer haalt, want de taart gaat altijd wat condenseren en dan plakt de zak vast aan je fondant, met beschadigingen/vlekken als gevolg.
Is de taart al klaar Lindas2?
Of ging je hem nou dit weekend pas maken,...? (weet het even niet meer)