Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:56

Verse ananas is wel super lekker :j

Ik heb gelukkig wel een koeling, dus kan wel zulke dingen meenemen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:02

Zo ik ben ook weer terug na 2 dagen vergaderen maar wat is er weer veel bij zeg! Ga zo naar stal en vanmiddag even bijlezen.
Heb gister niet goed gegeten en voel me nu net een opgeblazen ballon, bleh . Nog meer motivatie om de ook " redelijk goed uitziende " voedingsmiddelen ergens anders gewoon te laten staan. Kreeg ook weer door de suiker ontiegelijke trek in van alles en nog wat en had me behoorlijk ingehouden maar de basis moet gewoon goed zijn dan voel ik me stukken beter. Vandaag weer lekker gezond eten en het zelf in de hand hebben!
Begonnen met een beker melk met havermout en brinta.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 09:57

Ik heb inderdaad een koelkast op mijn werk, dat is inderdaad wel een must ;-)

Ik heb vanmorgen de smoothie van rode biet/framboos/sinaasappel/yoghurt gehad...moeahhhh niet onaangenaam, maar rode biet was te overheersend. Heb een eitje toe genomen. Straks voor tussendoor een roggeckracker met een eitje.

Ik heb morgen na het werk een borrel, heb er qua eten/drinken helemaal geen zin in :+ Ik wordt wel een beetje erg geite-wollen-sokkerig volgens mij :')

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:19

ik heb wel een koelkast op mijn werk, maar er wordt dus geregeld wat uit gejat, echt heel kinderachtig. Ik leg daar dus niets in de koelkast, het is daar simpelweg niet veilig :+

Als lunch neem ik mee 2 biologische boterhammen met bijv. filet americain.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:35

Salade heb ik altijd het gevoel dat het niet zo vult. Maar dat zit misschien tussen mijn oren en ik heb gewoon te weinig leuke variatie :P
Moet eigenlijk wat leuke gevarieerde saladerecepten hebben. Ook met stukjes kip ofzo, of tonijn. Dan vult het misschien wat meer

Heb wel een hele lekkere dressing voor de liefhebbers (zelf gemaakt uiteraard)
2 eetlepels olijfolie
3 eetlepels azijn
Teentje knoflook
Theelepel mosterd
2 theelepels dragon + kervel
Zout, peper en stevia naar smaak

Banaan voor het sporten doe ik ook meestal en daarna dus vaak nog iets van kwark + noten

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 10:39

Geplande lijstje vandaag:
O: magere kwark + muesli + rozijnen + noten + lijnzaad. Vers geperste jus
T: bakje druiven + wat noten
L: volkorenbrood 1 met gekookt ei, 1 met kaas/komkommer
T: kiwi + speltcracker (tips om erop te doen?)
A: Zelf gemaakte lasagne met heel veel groentes, gehakt en biovolkoren lasagnebladen. Ik doe geen bechamelsaus maar geraspte kaas. En een gemengde salade met tomaat/komkommer/pijnboompitjes en de dressing

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:34

Goedemorgen :D

Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: havermoutpannenkoek van Malu, maar dan met appel ipv banaan (had geen bananen meer :+ )
Lunch: magere yoghurt met lijnzaad, tarwezemelen, vezels, beetje honing, en gojibessen!
T: 1 speltcracker
Avondeten: zelfgemaakte zalm-met-spinazie-in-bladerdeeghapjes, tuinboontjes

Mijn maaltijden zitten vandaag redelijk dicht op elkaar. Vandaar de weinige tussendoortjes..
Laatst bijgewerkt door VogeltjeM op 14-03-12 11:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:36

Ook maar even mijn lijstje posten voor vandaag :p

O: creusli (rozijnen), biologische magere yogurt, honing
L: 4 crackers (vezelrijk van wasa) met zuivelspread light
T: biologische magere yogurt met honing
A: rauwe andijvie stamppot met spekjes en stukje vlees (? Weet niet wat)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:41

Silence schreef:
Verse ananas is wel super lekker :j

Zeker, maar toch jammer dat hij nu al weer helemaal op is. -O-

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:42

nette lijstjes, al mis ik bij Annemieke het fruit

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:43

Ik wilde heel actief gaan ontbijten...maar toen kreeg ik een sms-je van een stalgenootje dat haar dochtertje in de verongelukte bus in zwitserland zat.
Weg honger...

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:43

Woow, heftig nieuws!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:44

Zeker :j

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:50

Jeetje mina silence, dat is inderdaad heftig!
Is er iets bekend over de toestand van haar dochter?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:53

Ze is nu op weg naar het vliegtuig. Ze weet geen details, wel dat ze nog leeft.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:54

Wow silence wat heftig zeg.. Ik vind het echt verschrikkelijk, al die kinderen en mensen..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:54

Ja inderdaad, voel me heel raar nu. Moet je nagaan hoe die ouders zich voelen...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:56

Van een collega van pap zaten er 6 kindjes uit zijn straat in de bus.
Die ouders wisten vanochtend nog helemaal niet of hun kindje het overleeft heeft of niet.

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:57

Ja dat is gewoon onvoorstelbaar he..
Zoiets is volgens mij het ergste wat je als ouder kunt overkomen. Maar het feit dat ze nog leeft is zeer positief.. aangezien er zoveel kindjes zijn omgekomen wat echt verschrikkelijk is. Ik hoop dat ze niet te veel letsel overhoud

Mijn lijstje voor vandaag (wat voelt dit cru om nu te plaatsen?)

o: flinke kom yoghurt met muesli, noten, en lijnzaad, mandarijn
t: appel en kiwi
l: ik ga denk ik 2 eitjes roerbakken met wat noten. misschien nog een cracker erbij
a:200 gr roerbakgroente, vegetarisch dingetje

Na de lunch ga ik nog even voor de 5km rennen. En ik heb om half 4 op stal afgesproken om nog even te rijden.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:59

Oh bah wat naar. Sterkte! Heftig.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:46

Phylos schreef:

:o Ik schaam me er een beetje voor maar.....ik vind fruit echt vies....Als ik fruit in me mond heb krijg ik kotsneigingen. |(

Dit vervang ik door savonds extra veel groente te eten.... vruchtensapjes vind ik dan weel wel lekker, maar die drink ik niet zo vaak...die kan ik wel eens gaan halen.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:49

Silence schreef:
Ik wilde heel actief gaan ontbijten...maar toen kreeg ik een sms-je van een stalgenootje dat haar dochtertje in de verongelukte bus in zwitserland zat.
Weg honger...

Wat afschuwelijk! Kon vanmorgen in de auto wel janken toen ik het hoorde... Ik ga het nog lastig krijgen mijn dochter ooit los te laten, ik ben net een leeuwin die haar jong beschermt als het om Juultje gaat.

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de sportschool. Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd over, maar ik ga maar wat tijd vrijmaken. Op deze sportschool bieden ze een speciaal soort training aan die je eke 5 dagen doet gedurende 44 minuten: Milon trainingscirkel. Iemand ooit van gehoord? Ook hebben ze zo'n vacustep en trilplaten en hebben ze een diëtiste die je poeders en zakjes wil verkopen. Daar blijf ik dus maar ver uit de buurt! Wat ik nog wel interessant vind is een afslankprogramma van 4 weken ondersteund door natuurlijke supplementen. Ik hoor daar morgen meer over.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: smoothie van mango, 1/2 appel. druiven, een hand spinazie en chiazaden
T: 1 Karg cracker met bui pindakaas
L: Quinoasalade met 20+ kaas, tomaat en olijf
T: speltmuffin met appelstroop
T: zuurdesemspelt boterham met appelstroop
T: glas tomaat, groentensap

Ik heb vanavond les van half 7 tot half 8 en ben pas om half 9 thuis. Ik ga daar direct vanuit mijn werk naar toe dus eet in de auto wat tussendoortjes.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:56

Anne_mieke88 schreef:
Phylos schreef:

:o Ik schaam me er een beetje voor maar.....ik vind fruit echt vies....Als ik fruit in me mond heb krijg ik kotsneigingen. |(

Dit vervang ik door savonds extra veel groente te eten.... vruchtensapjes vind ik dan weel wel lekker, maar die drink ik niet zo vaak...die kan ik wel eens gaan halen.

Zou ik niet doen! Vruchtensap is veel (vruchten)suiker en weinig vezels. Lust je ook geen smoothies? Als je een halve appel zonder klokhuis en schil met een hand druiven en een stuk mango of banaan in de blender doet en daar water aan toevoegd tot je een drinkbaar geheel hebt, eet je toch de hele vrucht incl alle gezonde extra's. Wat ook echt heel erg lekker is, is een banaan in plakjes invriezen en die meeblenderen. Dan krijg je echt een dikke romige shake zonder dat er iets van melk of kwark toegevoegd hoeft te worden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:58

Anne_mieke88 schreef:
Phylos schreef:

Sapjes zijn vaak niet goed ;-)

Ik had precies hetzelfde als jou, de structuur van mandarijn/peer vruchtvlees, bah bah, ben mezelf gaan dwingen en eet het nu gewoon ;-) Maar ik zal nooit een fruitliefhebber worden, of smoothies van maken dat kan ook ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:59

Citaat:
k heb voor morgen een afspraak gemaakt bij de sportschool. Eigenlijk heb ik helemaal geen tijd over, maar ik ga maar wat tijd vrijmaken. Op deze sportschool bieden ze een speciaal soort training aan die je eke 5 dagen doet gedurende 44 minuten: Milon trainingscirkel. Iemand ooit van gehoord? Ook hebben ze zo'n vacustep en trilplaten en hebben ze een diëtiste die je poeders en zakjes wil verkopen. Daar blijf ik dus maar ver uit de buurt! Wat ik nog wel interessant vind is een afslankprogramma van 4 weken ondersteund door natuurlijke supplementen. Ik hoor daar morgen meer over.

Ik heb eigenlijk ook geen tijd, maar dwing mezelf, zeker als je wilt afvallen moet bewegen gewoon naast de gezonde voeding en (dagelijks) een uurtje moet wel te doen zijn toch?