Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Appelmoes_11 schreef:Rijstmelk?
Op zich hoeft het niet. Volwassenen hebben geen melk nodig en al helemaal niet van andere diersoorten. Supplementen zijn misschien wel een goed idee, maar niet zomaar een stel pilletjes gaan slikkenJe moet het wel echt even onderzoeken. Ze zijn vaak ook niet nodig. Als jij iedere dag noten, zaden, granen en bonen eet moet je daar in principe alles uit kunnen halen. Wel even opletten met B12 en ijzer, dat wordt veel aan zuivel en vlees toegevoegd en daar kun je dus een tekort aan opbouwen.
Manou schreef:Dat is sowieso lastig, mensen die dingen niet lekker vinden. (Vind ik ook van mezelf hoor, dat het lastig is dat ik bepaalde dingen niet lust.)
Maar wat is dan ongeveer jullie budget per maaltijd, aangezien in mijn studentenhuis de richtlijn op 2,50 per persoon per maaltijd is en dat met biologisch of scharrelvlees en ook voor een deel andere biologische ingrediënten meestal makkelijk te doen is. Maar onze vriezer is dan wel flink gevuld met bakjes afgeprijsd vlees.
Gisteravond een beetje luie, maar erg lekker maaltijd gemaakt. Zo'n bak verse gevulde pasta, roerbakgroente met veel champignons en dat wat crème fraîche, peper, zout en eventueel wat Provençaalse kruiden erdoor. Vooral leuk als de ah weer een aanbieding voor de verse pasta heeft.
Krijgen jullie ook de wakkere winkelaar nieuwsbrief van wakker dier? Dat is iedere week een overzicht dat zij maken van de diervriendelijke aanbiedingen van de grote supermarkten. Dus de vleesvervangers, biologische eieren en zuivel, biologisch vlees en andere producten die minimaal 2 sterren hebben of een vergelijkbaar keurmerk.
Appelmoes_11 schreef:Rijstmelk?
Op zich hoeft het niet. Volwassenen hebben geen melk nodig en al helemaal niet van andere diersoorten. Supplementen zijn misschien wel een goed idee, maar niet zomaar een stel pilletjes gaan slikkenJe moet het wel echt even onderzoeken. Ze zijn vaak ook niet nodig. Als jij iedere dag noten, zaden, granen en bonen eet moet je daar in principe alles uit kunnen halen. Wel even opletten met B12 en ijzer, dat wordt veel aan zuivel en vlees toegevoegd en daar kun je dus een tekort aan opbouwen.
Douce schreef:Ik heb dus inderdaad een b12 tekort opgebouwd. Weet nog niet zo goed waar veel b12 in zit, buiten sojamelk. Vind sojamelk de laatste tijd niet meer zo lekker.. anders wordt het optimel etc en dat is weer minder verantwoord.