Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:49

Ik heb vandaag voor het eerst de Funky letter tappits gebruikt.
Wat zijn die makkelijk! Had eerst van die kleine letterjes, en moest ze altijd tig keer overnieuw nieuw, de grote funky letters waren de meeste in 1 keer goed. :)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:06

Oké, na denk ik bijna een jaar ofzo niets een taart voor de eerste verjaardag van mijn nichtje. Dat Satin Ice fondant is echt geweldig! Helaas moest ik wat restjes ook opmaken :D

Ik ben trots op mijn topper. Muis is het tutje van mijn nichtje waar ze echt niet zonder kan (van Moeders voor Moeders toen gekregen), met een beetje creatieve vrijheid zoals roze als tweede laag en neus ipv oranje en geen franjes er aan. Ook de oortjes zijn wat kleiner. Ligt op een 10 cm taartje van piepschuim.
Kleur groen omdat ze voor de geboorte van mijn nichtje veel in lime-groen hebben gekocht en ingericht.

Dan een 15 en een 20 cm. De bovenste is chocoladebiscuit en de onderste roze gewone biscuit. Beiden gevuld met chocolademousse en zelfgemaakte bramen en aardbeienjam. En in de onderste zitten nog kersen in de chocolademousse. Ze zijn allebei afgesmeerd met ganache. De kleine met witte en de grote met melkchocolade. Maar dat is toch nog wel even oefenen moet ik zeggen... Ik had natuurlijk ergens gelezen dat je het na het maken even in de koelkast moet zetten: resultaat... Lekker harde chocolade, maar niet te smeren natuurlijk :D
En daarna werd de witte niet echt meer wat. Het vet scheidde zich gewoon van de rest. Terwijl de melkchocolade wel gewoon een mooie pasta werd. Maar zeker voor herhaling vatbaar in vergelijking met botercrème.

Heel stom, maar de kleine is dus heel erg gaan zweten, terwijl de grote dat niet had. En de letters zijn dus verschoven tijdens de reis. Flink balen, maar goed, als dat alles is.
Ook de afwerking is niet overal netjes. En volgende keer mooi randjes maken aan de onderkant van de taarten....

Maar hij werd goed ontvangen en daar gaat het ook om :D En nu kunnen ze Muis lekker bewaren. Wel zo leuk. :j

Afbeelding

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:23

Rinske schreef:
Ik zou trouwens boter niet met de ballongarde doen, volgens mij is de ballongarde daar niet stevig genoeg voor, wel? :=

Dat idee heb ik ook, maar ik lees regelmatig mensen die daar wel de ballongarde voor gebruiken. Ach, zij liever dan ik :+

Mijn neefje is net een jaar en dag ouder dan Ilona d'r nichtje dus ik had vandaag ook een verjaardag met taart. Gisteren samen met mijn zusje gemaakt en ondanks dat ik tijdens het bekleden van de onderste laag ruzie had met de fondant is de taart al met al toch nog goed geslaagd.
De Bumba is overigens door mijn zusje geboetseert.
Qua vulling ben ik zoals gewoonlijk niet zo creatief. Gewoon arbeienjam en slagroom, maar die wordt bij ons in de familie ook altijd erg goed ontvangen dus laat ik mijn schaarse creativiteit liever los op de dingen die ik veel leuker vind om te doen: het decoreren van de taart!

Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:06

Oh wat een leuke taartjes :j .
Heel leuk met dat knuffeltje erop polivy :)
Vind de Bumba taart ook super leuk, lekker vrolijk ;)

Hebben hier net de slagroomtruffels geproefd, OMG wat zijn die ZALIGGGGGGGG :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:09

Wat een super gave taarten, wauw!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:27

Compleet onverwacht nog een taart te showen vanavond. Deze heb ik eind mei vorig jaar gemaakt voor het 45-jarig huwelijksfeest van mijn tante. Mijn eerste stapeltaart. Wat was ik trots op het resultaat :D. En wat baalde ik dat schoonzusje de foto's maar niet doorstuurde. Ik denk dat mijn tante er vanmiddag naar gevraagd heeft want net stonden ze ineens in mijn mailbox.

Afbeelding
25x25 en 20x20

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:28

Mooi Hanneke! Maar ik ben meer fan van je Bumba-taart hoor ;) :D Maar ik hou dan ook van die kleurtjes :D

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:34

Ze komen er dicht bij elkaar in de buurt, maar ik denk dat deze nog steeds bovenaan staat. Op de voet gevolgd door Bumba. Of om met de coaches van tvoh te spreken, 51% voor stapel en 49% voor Bumba :+

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:04

Rinske schreef:
Jap, nadat ie uit de oven komt meteen omgedraaid op een rooster af laten koelen :j .
Ik zou trouwens boter niet met de ballongarde doen, volgens mij is de ballongarde daar niet stevig genoeg voor, wel? := .

Moet het dan toch met die platte haak?
Die D zeg maar?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 08:42

-O- Fak -O-
Gisteren ging zo ongeveer mijn oven in vlammen op!
D.w.z.: ik zette de combi op de ovenstand, temp 220, voorverwarmen (we zouden pizza eten) en zette hem aan. Liep even naar de gang en nog geen 30 sec later kwam ik terug; stond er een enorme rookwalm in de oven en zag ik aan de bovenkant vonken/vlammetjes! :oo Damn! Deur gauw open, ik zag het gewoon nog vonken :oo Micro deed het nog wel... Pffff -O-

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:04

Oei MM!
Al een geluk dat je het op tijd gemerkt hebt!
Moet je volledig nieuwe oven gaan kopen? Dat is een tegenvaller!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:07

Ik weet het niet...de magnetronfunctie doet het nog wel.
Zal hem vandaag éérst eens schoonboenen; misschien dat dat al helpt.. En anders... wel k*t zeg...deze hebben we nog niet zo lang. Nouja, een jaar of...3-4? Garantie is natuurlijk geen sprake meer van, denk ik. Maar toch..was wel een ding van 800,- -O-
Maar goed...áls hij echt kapot is, dan ga ik voor een gewone oven en een klein magnetronnetje erbij.

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:09

Dat is inderdaad nog niet zo heel lang.
Ik hoop voor jou dat hij het nog doet na een grondige poetsbeurt..

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:15

wow mies...dat is niet zo fijn nee!

gave taarten dames!!
mijn neefje was vorige week jarig maar vierde het dit weekend dus ook ik had een klein taartje gemaakt...
volgt later

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:32

die is gaaf van bumba zeg! en dat knuffeltje bovenop is oojk snoepig!

jeetje mies, dat is mooi balen. idd goed schoonmaken, wellicht zat er vuiligheid in en is dat bij verhitting gaan branden?

wie o wie kan/wil mij helpen met het boetseren van de figuren van zandkasteel?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:03

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:08

Mijn taartje van gister...

is toch niet zo n goed idee om ff in 2 uur een last minute taartje in elkaar te flansen :') :') :')
Maar wilde nog een taartje meenemen bedacht ik me smorgens... :')

Was de bedoeling dat ik groene grassprietjes ging spuiten met BC maar mijn spuitje raakte steeds verstopt door suikerkorreltjes... :? :?
o weet het al....er zaten 2 zakjes vanille suiker doorheen.... 8)7
naja heb uiteindelijk maar gewoon zo gesmeerd...

Afbeelding

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:57

waauuww zie weer hele leuke dingen voor bij komen.
vooral de bumba taart erg leuk
de muis is ook erg leuk vooral vanwege de betekenis.
en het boogschieten taart is ook leuk ondanks dat het geen gras is

En ik krijg het ook nog druk een penistaart en een tietentaart volgende week.
De week erna een taart voor iemand met bloemen en tekst die vrouw heeft kanker en red volgend jaar niet meer dus wel een moeilijke taart.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:47

Oh jeetje MM, dat is wel even schrikken :oo , ik zou toch even contact opnemen met de verkoper, op zich hoort het niet te gebeuren en ook al is je (fabrieks)garantie verlopen, dan nog mag je er van uit gaan dat bij normaal gebuik een over langer mee gaat dan 3-4 jaar............
Anders eerst even de verwachte levensduur opvragen, dan kan je het e.e.a. ook gelijk onderbouwen.

Ik zie mooie creacties voor bij komen, het niveau wordt steeds hoger!! +:)+

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:59

Iemand uit België mee gedaan aan de wedstrijd van Dr. Oetker -> "De overheerlijke uitdaging" ?

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:18

Echte mooie creatie's hier!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:23

Valina schreef:
Rinske schreef:
Jap, nadat ie uit de oven komt meteen omgedraaid op een rooster af laten koelen :j .
Ik zou trouwens boter niet met de ballongarde doen, volgens mij is de ballongarde daar niet stevig genoeg voor, wel? := .

Moet het dan toch met die platte haak?
Die D zeg maar?

:j

Even offtopic, mijn spandoek voor de beurs Paard&Zo is binnen, hij is zo gaaf geworden! :):)
http://i456.photobucket.com/albums/qq29 ... andoek.jpg

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:27

Gaaf!!! *\o/*

En MM, ik sluit me aan bij Josie. Wat goed zeg dat je het op tijd zag. Schrikken!

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:17

Rinske, ziet er goed uit +:)+ , ook lekker opvallend!!

_Loveshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:22

Een beetje laat, ik weet het maar alsnog:

Afgelopen Halloween had ik een Halloweenfeestje, ik besloot Halloween Cupcake's te maken.
Zelf vind ik het erg gelukt. ;D

Alles gemaakt met Rolmarsepein en Dr. Oekter stiften.
Afbeelding