Sushi liefhebbers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: Sushi liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:11

Shabu Shabu bij Hienekenplein is idd erg goed :j

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:49

Nouka schreef:
Jazeker :) ik zal morgen een lijstje plaatsen.
Boss was inderdaad errug goed! En ze hebben daar ook de crispy roll!ook lekker dat de toetjes inclusief zijn, creme brulee was heerlijk :D

Fijn dat het beviel :D Wij gaan zaterdag denk ik :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 21:59

Ik ben donderdag ff in Rotterdam om een uurtje of wat te overbruggen.
Ga maar ff wat Sushi scoren denk ik :)
Moet ik daar alleen in mn eentje gaan zitten eten :')

Iemand zin om me te vergezellen? :D

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 09:43

Als je zelf sushi maakt en je hebt teveel, kan je dat dan invriezen?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 10:57

Ik zou dat met rauwe vis niet doen....

Het risico dat het na het ontdooien niet meer goed is is mij te groot....
Ik ben altijd erg voorzichtig met rauwe vis.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 12:59

Als je hem gekoeld houdt en vers invriest dan lijkt me dat gewoon kunnen hoor, vis die je in de winkel koopt kun je toch ook gewoon invriezen :) ?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:12

Ja maar de vis die je in de winkel koopt en invriest eet je die daarna nog rauw?
Ik vind nog al een verschil zitten tussen vis die gebakken wordt oid of rauwe vis.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:32

Nimber schreef:
Ik meld me ook, ik woon tegenover een Japanner :\ onbeperkt sushi voor 19.95

En wij kwamen er serieus eergisteren pas achter!!
Heb er voor vanavond gereserveerd om 7 uur, want het water liep me al direct in de mond :j

Heeeeeeeeerlijk dat er eindelijk 1 in een straal van 5 km zit, in plaats van 40 km naar Zwolle of Apeldoorn :')

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 13:40

Invriezen. Ik heb gisteren 2 zelfgemaakte sushirollen ontdooid. Vers waren ze superlekker, maar eenmaal ontdooid was de nori slap, de rijst korrelig en niet meer plakkerig en de avocado bruin. Ik heb maar een patatje gehaald. Geen succes. Bij mij tegenover zit sindskort ook een all you can eat sushi, hashi in den haag. Iemand al ervaring? Het was eerst een chinees en ziet er niet zo gezellig uit. Maar wie weet is de sushi wel top?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 14:01

Madelief, we zijn er laatst met John, Leonie en de arts assistente gaan eten maar hij viel wat tegen. De bediening is langzaam en de sushi niet zoals gehoopt, overigens waren wij de enige klanten in de zaak. De sushi was wel heel vers!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:21

Raja schreef:
Ik ben donderdag ff in Rotterdam om een uurtje of wat te overbruggen.
Ga maar ff wat Sushi scoren denk ik :)
Moet ik daar alleen in mn eentje gaan zitten eten :')

Iemand zin om me te vergezellen? :D

Zin wel, geld helaas niet..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:31

Ik moet ZO nodig sushi hebben :( Maar moet nog zeker een week wachten als het niet meer wordt.. :(

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 16:39

Oke, mijn ervaringen met:

- Tokyo Cafe: hier ben ik echt héél vaak geweest O:) De enige reden dat ik nu liever naar Genki ga is dat ze de gefrituurde garnaal roll van de kaart hebben gehaald.... en dat is 1 van mijn favorieten. De sfeer en bediening is erg goed daar, sushi ook perfect. Ik ben ook erg fan van saikoro steak (ossenhaas puntjes) en die hebben ze vervangen door plakjes steak, die vond ik de laatste keer veel te vet..leek alsof het in roomboter was gebakken.

- Genki: inmiddels ben ik hier ook een keer of 4 geweest. Ze hebben alle gerechten die ik graag eet, het restaurant is leuk ingericht, gezellige sfeer. Ik heb een paar keer gehad dat ik iets kreeg dat ik niet besteld had, of juist niet kreeg wat ik wel besteld had... maar ze doen nooit moeilijk. Het enige nadeel vind ik dat ik het idee had dat de bediening het wel zat was rond een uur of half 10, toen werden de bordjes steeds harder 'neergezet' op tafel :P

- Hasekura: hier ben ik 1x geweest met een Groupon bon. Sushi was erg lekker, warme gerechten ook goed. Ik ga er niet weer heen omdat ik het geen sfeer vind hebben. De stoelen zijn van die directeur bureau stoelen, zit opzich prima hoor, maar de inrichting is niet te vergelijken met die van Genki bijvoorbeeld. Toen ik er at was er voetbal op tv en dat stond ook aan op een grote tv die aan de muur hing... vond ik minder.

- Sumo: 1x geweest en ik ga ook niet meer terug. De bediening was ronduit onbeschoft, alles werd op tafel gesmeten en er kon geen 'hallo' of 'alstublieft' vanaf. De handrolls waren ook duidelijk kleiner dan bij andere restaurants, maar verder smaakte de sushi goed. Echt een voordeel aan Sumo vond ik de warme gerechten, ze hadden namelijk ook 'curry rijst', erg lekker en dat had ik ook zeker gemist uit Japan. De inrichting is leuk, maar de sfeer was niet leuk door de bediening.

- Boss: gisteren voor het eerst geweest met een Marktplaats deal. Lekkere sushi en leuke warme gerechtjes die anders zijn dan bij andere restaurants (bijvoorbeeld 'honing kip'). Bediening was zeer vriendelijk. Ik was alleen blij dat wij de eerste shift hadden gekozen want we hadden dus de tijd tot half 8 en rond die tijd stonden er heel veel mensen te wachten in de gang.... De organisatie was op dat punt niet best en op een gegeven moment waren er flink wat mensen behoorlijk boos. Wij zaten om half 8 nog te wachten op een deel van onze bestelling, maar werden gelukkig niet gepushed om weg te gaan. All in all prima, en zeker een optie om nog eens terug te gaan.

- Kokusai: 1x geweest, maar ik ga zeker nog eens terug. Alles helemaal prima, aardige bediening (maar naarmate de avond vorderde en wij bleven eten werden ze iets minder vriendelijk....) sushi was goed en ze hebben leuke warme gerechtjes. Sfeer in het restaurant is ook goed, ander publiek dan in Amsterdam vond ik wel... toch een beetje Amstelveense kak :P Enige nadeel dat het in Amstelveen is en ietsje duurder dan anderen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt :P

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 17:37

Ik ga zometeen naar Pacific place in Assen. Ben een weekje op vakantie daar in de buurt en heb erg veel behoefte aan sushi nu ;) haha...Kent iemand die tent in Assen?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:17

Pacific place in Assen, echt een afknapper. Weinig keus aan sushi en echt een oude bende qua inrichting. Bij hun was vegetarische sushi een sushi rol met als vulling een blaadje sla :') Tempura garnaal ben ik altijd helemaal weg van maar wat ik nu op me bord kreeg leek in de verste verte niet op een tempura garnaal ;( owhhhhhh wat zonde!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-12 23:30

Wat een tegenvaller cinn, zonde!

Ik heb bevestiging ontvangen van Shiki voor het afhalen van m'n sushi-box morgen :9 ben benieuwd!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:07

LovingTweety schreef:
Madelief, we zijn er laatst met John, Leonie en de arts assistente gaan eten maar hij viel wat tegen. De bediening is langzaam en de sushi niet zoals gehoopt, overigens waren wij de enige klanten in de zaak. De sushi was wel heel vers!

Ha Eva. En dan vraag je mij niet mee ;-) Het ziet er al niet zo leuk uit van buiten. Misschien maar een keer afhaal proberen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 00:36

Haha het was tussen 2 bijeenkomsten in. Afhalen is een betere optie. Al waren ze wel vrij duur met afhalen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 07:44

Fijn zo'n uitgebreide review Nouka! Altijd handig :j
Ik ga woensdag weer in Nijmegen :9 vieren dat de beugel van een vriendin eruit mag :))

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:00

Nou wens me gelukt, :P ik ben bezig met sushi aan het maken :P
druk de rijst aan het klaar maken

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:11

De afhaalsushi van Shiki was errrg geslaagd :9

Een selectie:
Afbeelding

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:36

Fijn dat het beviel Yellowfish! (jij blij dat je 2 bonnen hebt :)) )

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:48

Nav jouw bericht wordt het denk ik dan toch Kokusai (voor mij de 2e x, voor hubby de 1e x ) Nouka. Is toch een best stuk dichterbij dan Genki... :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 22:21

Roxxiejj schreef:
Nimber schreef:
Ik meld me ook, ik woon tegenover een Japanner :\ onbeperkt sushi voor 19.95

En wij kwamen er serieus eergisteren pas achter!!
Heb er voor vanavond gereserveerd om 7 uur, want het water liep me al direct in de mond :j

Heeeeeeeeerlijk dat er eindelijk 1 in een straal van 5 km zit, in plaats van 40 km naar Zwolle of Apeldoorn :')

Oke.. Ik heb nog nooit hoeven kokhalzen van eten, maar zowel vriend als ik vonden het dus echt Zum Kotsen! :r :r alle sushi smaakte hetzelfde, de hoeveelheid rijst was gewoon al een maaltijd op zich en over de andere gerechten die we bestelden zat totaal geen smaak, behalve de smaak van oud frituur vet.

Als klap op de vuurpijl kwamen we erachter toen mijn vriend wilde afrekenen dat ze 2 minuten ervoor de prijs maarliefst 3 euro omhoog hadden gegooid.

Toen we binnenkwamen vonden we het nog raar dat we er alleen zaten. Binnen een uur waren we er weg, om te janken allemaal..
Vind het niet snel zonde van het geld, maar dit was dan ook al wel direct het toppunt :r :r

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 23:04

Wat een teleurstelling Roxxiej! Volgende x dus toch maar weer 40km rijden... -O- Of verhuizen... :D